Divendres 16/09/2022 – IGUALADA – GINESTAR

Avui arrenquem amb mal peu, ens passem per tres situacions que ens fan perillar la sortida:

• quan teniem l’auto a punt, i ens disposàvem a sortir, per anar a buscar el Jan a bàsquet, resulta que l’auto no arrenca. Amb pasciència, i perseveància, aconseguim resoldre el tema.
  • quan som a recollir al Jan i resulta que s’ha fet mal al dit polse, el té com una butifarra, igualment decidim marxar.
  • I ja per últim, el nivell de l’oli és baix, i parem a la Repsol a buscar-ne un pot, però tardem un munt en resoldre-ho, doncs no tenim clar quin motor és el nostre, i per tant, tot i llergir-nos els manuals, no aconseguim resoldre l’enigme, fins que trobem un telèfon d’atenció que ens donen llum al final del túnel.

Total que sortim a les 22:30, molt tard, i estressats. Per sort, portem entrepans fets, i els nens poden sopar.

Arrivem sobre a 1 de la matinada, al destí previst:

Àrea autocaravanes Ginestar – 41.0436 , 0.6347

Àrea gratuïta, disposa de 4 places aparcament grans. Amb vistes a la vinya. Amb serveis d’aigua (blanques, grises i negres). No té llum.

Però trobem les 4 places ocupades, i no tenim mes remei que estacionar-nos a la zona de buidatge, és molt tard, i no molestem a ningú, a part, al matí tenim intenció de sortir d’hora.

Dissabte 17/09/2022 – GINESTAR – BENIFALLET

Hem dormit molt tranquils, ni que poques hores je je…Dons ens aixequem d’hora i jo vaig a treure le Mel i m’arribo fins l’embarcador:

Tenim reservada l’activitat amb Cayac de MIRAVET A BENIFALLET, la ruta estrella, amb l’empresa BENIEMOCIONS:

“Ruta en piragua Miravet-Benifallet

Durada aproximada: 2 h 30 min.
A partir de 4 anys. No cal experiència.

RESERVES 633 081 737

La ruta en piragua Miravet-Benifallet és la nostra joia de la corona, la ruta en caiac més espectacular i la preferida dels nostres clients! Diuen que és el tros més bonic de l’Ebre català. L’Ebre, el nostre protagonista, deixa les terres de la Ribera d’Ebre, s’endinsa suaument per a visitar el Baix Ebre i portar-li el seu vital obsequi.

Aquí ens mostra el pas de Barrufemes, una de les seues cares més boniques; amb cabells de rica vegetació, amb nassos i orelles de roques mil·lenàries, amb ulls que ens vigilen.

Encaixonat, entre les acaballes de les muntanyes de Cardó i els contraforts laterals de les serres de Cavalls i Pàndols, tot formant un conjunt de singular bellesa paisatgística, acompanyat d’una gran riquesa històrica i patrimonial.”

Contactem amb ells i ens informen que hem de ser a les 9:30 a la:

Gasolinera de la Repsol – 41.012751, 0.610190

Des de la gasolinera, els acompanyans han de baixar i els conductors i ‘anar fins a Benifallet, on deixeran els cotxes estacionats i una furgoneta els porta fins al pas de barca de Miravet on comença l’activitat tots junts.

Cal portar: aigua, gorra, crema de sol i roba de recanvi. El preu són 25€ per persona i es poden pagar amb targeta o amb efectiu el dia de l’activitat.

Però al matí ens arriva un WhatsApp, informant que fa molt de vent, i que ens proposen canviar l’activitat, i fer la sortida:

“Ruta en piragua illes de Benifallet

Durada aproximada: entre 1 h 30 m i 2 h 30 min.
A partir de 4 anys. No cal experiència.

La ruta en piragua illes de Benifallet és ideal per a grups escolars i persones que volen iniciar-se en el piragüisme o practicar una estona.

El recorregut es pot adaptar a 1, 2 o 3 illes i, depenent del nombre d’illes, la durada d’aquesta ruta en caiac variarà d’1.30 h a 2.30 h.

En plena natura, a la sortida del barranc del Catxorro, tocant a l‘illa de Cataula. Envoltats de la vegetació frondosa del bosc de ribera i de les aigües més tranquil·les i relaxants que pugueu imaginar.

En absència de corrent, podreu dirigir l’embarcació i controlar al mil·límetre les maniobres damunt l’aigua. Tranquil·lament anireu aprenent tots els moviments bàsics i en un no res comprovareu la facilitat que té aquesta activitat tan relaxant i bonica.

Pujareu, passejant per les illes del Nap i de Cataula, per l’entrada al barranc del Catxorro; navegareu sota l’atenta mirada del pont del Llaguter i continuareu passejant damunt l’Ebre, per l’illa de Benifallet, fins a arribar a l’embarcador del poble.”

Així que ens traslladem fins a Benifallet, doncs aquesta ruta arranca d’allà mateix:

Platja de la Barca – Benifallet: 40.9759987, 0.5180630

Estacionament tranquil davant del riu, al costat del baixant al riu. Zona tranquil.la sense serveis. Possibilitat de pernoctar

Ens estacionem sense problemes, sota un gran pi, sense fer nosa i esmorzem m’entre ja estan preparant els cayacs. Ens posem el banyador, pantalons curts, i crema solar. Com que fa vent, els nens van amb el cangur. I ens calcem amb les sabates de riu.

Ens suministren els xalecs salvavides i ens expliquen com cordar-nos-el.

També ens donen els rems i ens fan una petita explicació de com fer-lo servir.

Hi ha força gent, ens emparallem, el Jan i el Jordi van amb un cayac, i jo i l’Ona en un altre, doncs anem amb cayacs dobles.

Estem un xic nerviosos, docs és una activitat que no hem fet mai. Però de seguida li pillem el truquillo.

La ruta que fem fa que passem per paratges molt xulos, de gran bellesa.

Alguns trams anem en contra corrent, i altres a favor, i es nota molt la diferència.

A l’aigua trobem forces algues, i alguns peixos que van saltant.

Gaudim i gaudim de la natura…. Recorrem les tres illes amb esforç però satisfets.

Tornem al moll, i l’Ona es fa una remullada, l’aigua està calenta i molt transparent.

Ens han habilitat una dutxa per poder-nos netejar, i ja tornem a l’auto a dutxar-nos amb sabó, i a fer el vermut, que avui ens l’hem guanyat. I descansem un xic, m’entre se’ns aixuga la roba, i podem gaudir de tant el tant del Llaut de Benifallet, que fa excursions riu a munt i avall.

El Jordi s’arriba al forn del poble i ens aprovisionem de pastissets de cabell d’angel, pa i alguna coseta mes:

Veiem el Barça de futbol i passem la tarda gaudint del lloc, fent deures, descansant, i decidim fer nit aquí mateix.

Sobre les 20 sortim a estirar les cames pel poble, a veure els antics rentadors, l’esglèsia, i pugem fins a dalt de tot del poble:

I tornem a l’auto a sopar. Avui provem una adquisició nova, hem comprat un “forn de càmping Maria”, per poder fer pizzes i la veritat és que dona el pego.

A dormir que ja és tard.

Diumenge 18/09/2022 – CORBERA D’EBRE

Hem estat acompanyats per un parell de furgos, i tot molt tranquil.

Esmorzem, i marxem cap al nostre pròxim destí:

Pàrquing Corbera d’Ebre – 41.0759 , 0.4762

Pàrquing de sorra, sense serveis, junt al camp de futbol, i darrera del museu.

Al final ens estacionem al llarg de tota l’Avda de la Llibertat, doncs és un carrer molt ample, hi ha camions, i molt tranquil.

Atenció, per accedir a aquest carrer cal fer-ho pel final del poble, doncs tots els carrers d’accés a l’avinguda tenen molta pendent, tenen molt mala llet, en canvi pel final del poble tot és pla.

Anècdota: hi ha una àrea d’autos amb serveis que no s’ha posat mai en funcionament…41.074582, 0.475588

En arrivem a un museu privat, La Trinxera, una col·lecció d’obejctes d’un particular, ubicada molt a prop del centre d’interpretació. El trobem tancat, ni que hi ha un cartell d’obert i un telèfon per trucar-hi.

També podeu visitar el centre d’interpretació 115 dies. És a la part baixa del poble, no és al poble vell. És una petita exposició que explica els 115 dies de combat que van viure aquestes comarques. Hi ha material recopilat, escenografies i audiovisuals. L’entrada val 4 euros (adults, i 2 entrada reduïda) i val la pena.

Decidim saltar-nos-ho i pujar caminant cap al:

Poble vell de Corbera d’Ebre

Les restes del poble vell de Corbera és la prova més fefaent i ben conservada fins avui de la Guerra Civil a Cataunya. És un poble destruït, bombardejat, de cases i carrers caiguts que no es van reconstruir. El poble es va traslladar, sencer, a les faldes del turó on s’ubicava.

Al arrivar a dalt del turó, hi ha una caseta d’informació, on es pot concretar una visita guiada de l’Associació del Poble Vell per tots els racons del seu poble. Però també hi ha l’opció de fer-ho lliure, i és per la que optem, doncs els nens estan més cómodes, paguem 3€ per persona, nens menors de 12 anys gratuït.

Els nens van buscant les lletres de l’abecedari de la llibertat, per tot el poble.

L’espai més impressionant és l’antiga església de la qual només se’n conserven la façana, els murs laterals i el campanar. És buida per dins, però protegida ara per una cúpula de vidre transparent. Actualment és un espai d’exposicions i reflexions sobre el conflicte. Pugem a dalt de tot del campanar, i suem un xic, sobretot en l’últim tram que és estret. I podem gaudir, de l’indret. Han posat reixes a les finestres, i això fa que les fotografies no surtin bé.

Seguim passejant entre les restes de les cases i carrers destruïts, fent-nos una idea de quina va ser la situació històrica viscuda en aquest indret.

Corbera d’Ebre era un poble de 2.500 habitants quan el van bombardejar…..

Tornem a l’auto, i ens traslladem a:

Àrea Autocaravanes Vinebre – 41.1848438 , 0.5935765

Àrea gratuïta amb serveis d’aigua, just davant camp de futbol. El terra és de grava, i disposa d’una font.

Estacionem, i aprofitem per dinar.

I ja anem recollint cap a casa. Tancant així un cap de setmana més gaudint de la nostre terra.