🟢 Dia 18 – Dilluns 03/08/2026 HÖRSCHING – MAUTHAUSEN – 35 KM – WIEN 173 KM
Hem estat súper ben acollits, la Duna ha socialitzat amb ovelles, gallines i gats.
Marxem i paguem amb efectiu 13€, 8 € per pernoctar i 5€ per la llum.
Pròxim destí:
Mauthausen Memorial, – 48.2571254, 14.5001374
https://www.mauthausen-memorial.org/es
Història del camp de concentració
El 8 d’agost de 1938, cinc mesos després de l'»Anschluss» (annexió) d’Àustria al III Reich, van arribar els primers presos del camp de Dachau a Mauthausen. A l’hora de triar el lloc va ser decisiva la seva ubicació a les immediacions de la pedrera de granit, com també va ocórrer amb el camp annex de Gusen el 1940.
Els presos van ser emprats en els primers moments en la construcció del camp i van treballar per a empresa propietat de la SS «Deutsche Erd- und Steinwerke GmbH.» en la producció de materials per a les obres monumentals i de prestigi de l’Alemanya nacionalsocialista.
La funció política del camp, la persecució permanent i la detenció dels opositors polítics i ideològics –reals o supòsits– és la que va predominar fins al 1943. Mauthausen/Gusen va ser classificat en el seu moment com l’únic camp de la «Categoria III». Això comportava les condicions de detenció més severes entre els camps de concentració nacionalsocialistes. En aquest temps, la mortalitat va ser una de les més altes entre els camps de concentració del III Reich.
A partir del 1942/43, com en tots els camps de concentració, els presos van ser emprats de forma creixent a la feina per a les finalitats de la indústria bèl·lica.
Entre els deportats a Mauthausen, la majoria procedia de Polònia, seguits pels ciutadans soviètics i els hongaresos. A més, a Mauthausen també van ser presos grans grups d’alemanys i austriacs, francesos, italians, iugoslaus i espanyols.
En conjunt, entre l’obertura del camp l’agost de 1938 i l’alliberament per l’exèrcit dels Estats Units el maig de 1945, unes 190.000 persones van ser deportades a Mauthausen.
Milers de presos van ser morts a cops, abatuts a tirs, assassinats mitjançant injeccions o portats a perdre per congelació. Almenys 10.200 presos del camp de concentració van ser assassinats mitjançant gas letal a la cambra de gas del camp central, al camp de Gusen, al centre d’execució del castell de Hartheim o bé en un vehicle adaptat per a això que realitzava el trajecte entre Mauthausen i Gusen. La majoria dels presos va morir com a conseqüència de la seva explotació com a mà d’obra, duta a terme sense cap escrúpol i acompanyada de maltractaments, així com unes racions alimentàries insuficients, una vestimenta deficient i la mancança d’atenció mèdica. En total van perdre la vida almenys 90.000 presos a Mauthausen, Gusen i els seus subcamps, prop de la meitat d’ells en els últims quatre mesos que van precedir l’alliberament.
Horaris d’obertura
01.03. – 26.10.: diari, de 9:00 a 17:30 h (última entrada 16:45).
Les ‘Escales de la Mort’ són accessibles de l’1 d’abril al 26 d’octubre i amb bon temps (sense pluges fortes, sense tempestes, etc.), de 9:00 a 16:45 h (última entrada)
Preus
L’accés al lloc del memorial és gratuït i possible sense inscripció.
Notes
No recomanem visitar el Memorial de Mauthausen amb nens menors de 14 anys.
No està permès visitar el Memorial de Mauthausen amb gossos o altres animals.
Estacionem sense problema, FA MOLTA CALOR.

Anem a l’entrada i ens donen un mapa, ens aconsellen descarregar-nos la app amb la guia en castellà i així ho fem.
Anem recorrent a ple sol, cada un dels punts del mapa i agafant consciència del lloc on som.

Mare meva com de dolents sóm els humans com per fer el que es va fer.



Cementiris conmemoratius

Cap a la part final, és la més dura, la dels crematoris i sales de gas….


Quina tristor…..
Trobem plaques commemoratives de catalans que van ser presents en aquest lloc esgarrifòs.

Tornem cap a l’auto amb l’ànima encongida.
Fa tanta calor que estem agoviats i ens replantajem la tarda, tenim vàries opcions:
OPCIÓ 1 :
Melk – 502/2 Rollfährestraße – 48.229, 15.3279
Estacionament a la vora del bosc, al costat del Wachauarena. Interessant per la seva proximitat al centre i a l’Abadia de Melk. Sense servei.
Wohnmobil Stellplatz Melk – 48.230204, 15.3303993
Aparcament de pagament per a autocaravanes. Vista tranquil·la i magnífica de l’abadia a un costat i d’un riu/bosc a l’altre.
Abadía de Melk, – 48.2282795, 15.3312091
Monument, preciós i merescudament a la llista del Patrimoni Mundial de la UNESCO, però extra turístic.
L’entrada és força cara i l’església de l’abadia no és especialment espectacular. D’altra banda, la biblioteca sí que ho és. Amb el preu de l’entrada es visita un petit museu, l’església, la biblioteca i el jardí que hi ha al costat. Prohibit fer fotos.
OPCIÓ 2:
La Vall de Wachau declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, és un dels paisatges més espectaculars que veure a Àustria.
Aquest preciós tram de 36 quilòmetres al costat del riu Danubi enamora a primera vista pels seus turons coberts de vinyes, castells medievals, monestirs barrocs i petits i encantadors pobles que semblen trets d’una postal.
A més dels seus paisatges, la regió de Wachau és un autèntic paradís per als amants del vi blanc sec.
Dürnstein – 29 Oberloiben – 48.3857, 15.5323
Un lloc preciós just al costat del Danubi, a 10 min a peu de Dürnstein. Disposa de contenidors de reciclatge. Ja no es permet la pernocta
Durnstein – 48.3949869, 15.5206922
Poble vinícola al Danubi. Poblet molt bonic i turístic . Un lloc històric preciós, conservat en el seu estat original; l’abadia i l’església de l’abadia són absolutament dignes de veure, amb el seu magnífic campanar barroc blau. Passejar tranquil·lament pels carrers antics i deixar-se envair per la història… és imprescindible.
OPCIÓ 3:
Però el cos no ens dona per mes i decidim ampliar l’estància a Wien, a Viena, enviem un e-mail sol.licitant ampliar i ens diuen que ok.
Motorhome – Vienna Camperstop – Reisemobil Stellplatz Wien – 48.13673, 16.316459
Aparcament de pagament per a 167 mòbils als afores de Liesing. Terra solida. Connexió de transport públic propera. Serveis en el lloc: W-LAN, s’ admeten gossos, aigua dolça, dutxa. Inclòs en el preu: electricitat, eliminació d’ aigües grises, banys químics i eliminació de vàters.
Excel·lent organització i càlida benvinguda. Es recomana reservar!
https://www.reisemobilstellplatz-wien.at/
Està a 5 minuts a peu de l’estació de metro Perfektastrasse, on es pot prendre l’U6 cap a Viena! L’aplicació WienMobile és molt pràctica per comprar bitllets de metro (tot i que són cars!).
Disposa d’una zona reservada per gossos
En arribar, un noi ens explica totes les instal.lacions i ens rellena la fitxa dins d’un sobre, que hem de posar davant del vidre, igual que a Salsbourg, són els mateixos propietaris, i ens instal.lem a la parcel.la 65. El terra té un xic de gespa, obrim toldo per amortiguar la calor.


I ens quedem a dins de l’auto esperant que la calor baixi, això NO ÉS NORMAL.
Passem tots per la dutxa a refrescar-nos i preparem els pròxims dos dies de visita a la capital.
Revisem la informació metereologica i estem amb una ONADA DE CALOR HISTÒRICA, 40ºC l’aire bull inclús al vespre, o sigui que no hi podem fer res.
Sort que portem aire, la millor inversió que hem fet
🟢 Dia 19 – Dimarts 04/08/2026 – VIENA
Comencem la jornada, Duna treta i amb aire condicionat posat.
Anem cap a l’estació del metro, està sortint a l’esquerra uns 300 mts, trobem la parada Perfektastrasse de la linia U6. Traiem els tiquets a la màquina, sols hi ha opció de 24h, i nens al ser període de vacances és gratuït.
Els tiquets s’han de passar per la màquina perquè comencin a comptar.

Fem transbord a la linia U4 fins a la parada de Karlsplaz.
🏛️ Centre històric (Innere Stadt):
- Wiener-staatsoper
https://www.wiener-staatsoper.at/
Hem reservat visita guiada on-line en anglès (perquè els nens practiquin la orella ni que hi ha opció en castellà també). Paguem 18€ adult i 14€ nens, per tant total 64€. Durant els mesos de juliol i agost no hi ha representacions i per això fan les visites guiades.

Guia molt agradable. Recorregut de uns 45 minuts on pots seure a platea i als llocs de dalt. Curiós el vídeo de com monten una platea per celebrar la cerimònia del ball anual de balsos.

Ho hem trobat curiòs.
Monument Against War and Fascism
A Albertinaplatz, hi ha una sèrie d’escultures situades als terrenys d’un edifici d’apartaments que es va esfondrar durant un atac aeri de la Segona Guerra Mundial sobre la ciutat el 1945. Un marcador a la vista revela que centenars de persones que van buscar refugi al soterrani dels apartaments van morir durant els bombardejos. Els quatre monuments, en conjunt, són un recordatori ombrívol de les tragèdies de la guerra.

Entre ells hi ha «Les Portes de la Violència«, una disposició contemporània de dues peces que representa una massa d’humanitat tancada entre els blocs inacabats de granit blanc. El granit prové directament de la zona de l’antic camp de concentració de Mauthausen. El monument està dedicat a totes les víctimes de la guerra i la violència, i en particular a les que van patir a mans del domini nazi a Àustria.
Just al costat de «Les Portes de la Violència» també veureu una figura de bronze encorbada, lligada per filferro espinós amb un raspall a la mà. Aquesta imatge inquietant és la d’una persona jueva obligada a netejar grafits antinazis dels carrers d’una manera molt humiliant.
«Orfeu entra a l’infern» és un altre monument de disseny més contemporani, que representa un home que emergeix d’una pedra calcària inacabada. Aquest monument en particular està dedicat a aquells que van perdre la vida durant els bombardejos, així com a aquells que van morir en la seva resistència al nacionalsocialisme.
Finalment, el monument «La Pedra de la República» és una llosa erigida i conté fragments de la Declaració d’Independència d’Àustria, escrita el 1945.
State Hall of the Austrian National Library
Passem per la taquilla i comprem les entrades, 12€ aduls nens gratuït, per tant paguem 24€. És una sala imponent amb multitud de llibres i escultures majestuoses.

Val la pena visitar-lo, ja que el lloc és espectacular. És una vista curta però recomanada.

Aprofitem per anar a dinar, seguim ofegats amb la calor, el lloc bo

- Catedral de Sant Esteve (Stephansdom) – 48.20841, 16.37347
Símbol de la ciutat. Al centre de la ciutat hi ha aquesta meravellosa catedral gòtica. La torre acabada en punta d’agulla destaca per la seva majestuositat. Hi ha una part de la catedral que no és de pagament, però per a altres parts: cripta, torre… cal comprar un bitllet. A la plaça hi ha molt d’ambient i turistes.

- Graben i Kohlmarkt: carrers elegants per passejar.
- Església Catòlica de Sant Pere (Peterskirche): Molt bonica, és un magnífic exemple del barroc i gratuïta.

- Plaça Michaelerplatz i els edificis imperials.L’Ausgrabungen Michaelerplatz és un dels llocs històrics més infravalorats de Viena: un petit però fascinant jaciment arqueològic a l’aire lliure situat just al mig del centre de la ciutat. El que el fa especial és el contrast: les antigues ruïnes romanes es troben just al costat del gran Palau imperial de Hofburg.
👑 Palau i història imperial
- Hofburg- – 48.205658, 16.36478
Palau imperial al centre de la ciutat. Un conjunt d’edificis imponent.

- Museu Sisi – 48.20769, 16.36593
Dedicat a l’emperadriu Elisabet (Sisi). Ens el saltem
- Austrian Parliament Building, – 48.208088, 16.358608
Un lloc molt entretingut i educatiu. És perfecte tant per a adults com per a nens. L’entrada és gratuïta, cosa que el fa encara més accessible. Ens el saltem.
Decidim que ja en tenim prou i tornem amb transport públic cap a l’àrea d’autos.

Traiem a la Duna i passem tots per la dutxa d’aigua freda, mare meva quina calor
Al vespre cuinem a fora per no posar calor dins l’auto.
Sopem i mirem peli, deixem aire posat tota la nit fa molta xafogor.
🟢 Dia 20 – Dimecres 05/08/2026 WIEN
Jordi passa pel super SPAR que hi ha a costat de l’àrea a buscar pa i fruita.
Avui les previsions marquen 40ºC o sigui que com ahir.
Deixem a la Duna amb aire condicionat posat un cop ha fet el seu passeig.
I tornem a buscar el metro a la parada de costat de l’àrea, avui toca fer transbord a la U4 a Langenfeldgasse i dues parades mes baixem a Schönbrunn.
- Palau de Schönbrunn – 48.185812, 16.312764
Antiga residència d’estiu dels Habsburg, amb jardins espectaculars.

On localitzem Neptune Fountain.

I pugem caminant fins a Schönbrunn Gloriette, quina calor, l’indret és agradable i amb vistes a la ciutat.
Anem a buscar el bus 8A o 63A a la parada Stranitzkygasse fins a Bahnhof Meidling on agafem el tranvia 62 fins a QUartier Belvedere.

Localitzem unes fonts públiques on aprofitem per reomplir aigua i mullar-nos bé el cap, el calor és sofocant.

Entrem a veure el
Palau Belvedere – 48.188566 , 16.381525
Accedim a la zona enjardinada i voregem el palau de dalt. I gaudim de la bonica avinguda ajardinada d’estil clàssic que uneix el palau de dalt amb el de baix. No el recorrem doncs està a ple sol i avui és impossible amb la calor sofocant que fa.

Seguim avançant i agafem el tranvia D fins a Gubhausstrabe, per anar a visitar:
St. Charles’s Church – Karlskirche – 48.198580 , 16.371603
És una joia arquitectònica, construïda en la primera meitat del segle XVII. D’estil barroc amb la gran cúpula també té elements de diferents estils, com el pòrtic greco-romà, o les grans columnes, les torres i les cúpules que recorden l’art bizantí i turc.
Construïda per l’Emperador Carles VI després de l’epidemui de la peste de 1713-14. Tota l’església manifesta el poder de l’Imperi i els Habsburg.
Traiem les entrades on-line, sino s’ha de pagar en efectiu:
https://www.karlskirche.at/en/visitor-information/
Adults 9,5€ i Nens (10 a 17) 5€
L’interior impressiona per les dimensions de la seva planta de creu grega, l’alçada i sobretot per la llum que hi entra. L’altar barroc està presidit per la figura de Sant Carles Borromeu. Cal destacar també les pintures de les diferents capelles i finalment l’espectacular pintura al fresc de la cúpula, de Rottmayr.

Es permet pujar fins a Observar l’òrgan. i seguint pujant les escales se surt a una terrassa, la vista val la pena

Gasthaus Buchecker & Sohn

- Stadpark per fer la foto del Johann Strauss monument
Monument al compositor vienès en de bronze daurat sobre un pedestal de marbre. Data del 1907.

Tornem a agafar el tranvia per traslladar-nos a la última visita
- Schwedenbrücke – pont sobre el Danubi
Fem un tomb pel costat del Danubi, els murals urbans més aviat son grafitis.

Ja tornem amb el metro cam a l’àrea, donem per acabada la visita a Wien.
Passem tots per la dutxa i traiem a la Duna, quina xafogor.
Sopar i descansar.
🟢 Dia 21 – Dijous 06/08/2026 WIEN – SÜDBAHN MUSEUM – 110 KM – MÜRZZÜSCHLAG – 3 KM
Ens llevem tard, traiem Duna i un cop esmorzats passem per la zona de buidatge, són les 10;45 i estem a 38 º C, quina xafogor.
Entreguem a l’enrada el sobre amb els diners, en efectiu, 103€ i arrenquem.
Tenie tenim tres opcions pel dia d’avui, però vist l’hora i la calda que fa, anem directament a la última opció.
OPCIÓ 1:
Eisenstadt – 2 Bergstraße – 47.8483, 16.5257
Aparcament just al costat del parc del castell. Aparcament només durant el dia!
Esterházy Palace – 47.8461952, 16.5194638
El Palau Esterházy d’Eisenstadt és un dels palaus barrocs més bells d’Àustria i ofereix una visió impressionant de la vida glamurosa que va ser a la cort dels prínceps Esterházy.
Amb l’ambient autèntic i l’excel·lent acústica de la Haydn Hall, el Palau Esterházy continua sent avui el centre dels esdeveniments culturals: es fan concerts, s’hi celebren festivals i s’hi mostren exposicions glamuroses.
Un contrapunt emocionant el proporcionen les antigues quadres davant del castell. Junts, formen el Schlossquartier Eisenstadt, on contemporani i històric, música i art, cuina i vi es troben en una forma única.
https://esterhazy.at/schloss-esterhazy
Visites guiades a les 10, 12, 14 i 16
A més de les visites guiades, pots visitar el castell individualment cada dia entre les 10 del matí i les 16 h com a part de l’entrada del castell.
OPCIÓ 2:
Rax Park ´n´ Camp – 47.716072, 15.8047771
Tot el que cal és aquí. No és un resort de càmping real, però potser fins i tot millor per a aquesta funció. La gent es queda aquí per fer senderisme o escalar l’endemà. Dutxes, vàters nets. La carretera no és cap problema a la nit. 33 euros per una nit. Dues persones amb autocaravana i electricitat. El personal és molt amable. Ens va ajudar a marxar perquè no hi havia gaire espai per moure’s. Podríem quedar-nos fins a la tarda. Molt bé
Rax Cable Car – 47.7155103, 15.8040238
Recte com un dau pel Rax: el telefèric Rax porta els seus visitants fins a l’altiplà del Rax, als Alps vienesos, a Baixa Àustria, en un trajecte de vuit minuts
Raxalpen-Bergstation – 47.7169431, 15.7785183
La vista és preciosa! Hi ha moltes opcions de senderisme. Un programa de tot el dia per a nens, nens més grans i adolescents quan fa bon temps. El personal és servicial i amable. L’aparcament és gratuït i enorme. Sens dubte tornarem aquí perquè hi tornarem a pujar. El cappuccino és diví i la vista és increïble, aquest lloc és una joia, un miracle.
El viatge en telefèric amunt i avall, l’aire d’alta muntanya, les vistes precioses, la ribera del riu Schwarza, les petjades de castors.
El telefèric Rax circula a intervals curts durant tot el dia i et porta a l’estació de muntanya, situada a gairebé 1.600 metres sobre el nivell del mar.
Temporada alta: 01/05/26 – 06/09/26 : Diàriament de 8:00 – 17:30.
Temps de viatge en cada sentit: aproximadament 8 minuts.
La reserva és possible fins a un màxim de 3 dies abans de l’inici del viatge (horari).
Entrades i preus – Preus Experiència de muntanya Pujada i baixada
Adults € 38,00 €
Adolescents de 16 a 18 anys € 29,50 €
Fills de 6 a 15 anys 19,00 €
Els nens menors de 6 anys i també els menors de 6 anys necessiten una entrada, si us plau, especifica cotxets Gratuït
Cal boçal i corretja per a gos 12,00 €
Un cop a dalt, des de la fonda de muntanya passa per un camí de grava fins a l’Ottohaus. El temps de caminada és d’uns 30 minuts.
L’Ottohaus ofereix una bona oportunitat per descansar i aturar-se a menjar alguna cosa. Hi ha una vista panoràmica impressionant a la plataforma darrere de l’Ottohaus.
Sota l’Ottohaus, s’estén un jardí alpí únic!
4000 m² només de les plantes més boniques, a pocs passos de l’Ottohaus. Potser en coneixeu alguns. Però potser mai no n’has vist la majoria! S’han tornat rars als nostres Alps. Però al nostre jardí alpí estan protegits, estimats i cuidats! Sigui columbina, genciana o flor troll, el cor dels visitants amants de la natura batega més ràpid aquí.
Mira, olora, gaudeix, però no arrasquis – diverteix-te! App per a la identificació de flors alpines de l’empresa «aionav»:
OPCIÓ 3:
Southern Railway Museum – 47.608509, 15.679935
Hi ha exposicions, maquetes de trens i fins i tot locomotores reals i grans, i reconstruccions de com era un tren al segle XVIII, incloses les zones de menjador. El recinte del museu està dividit en dos edificis. A l’edifici d’entrada, que allotja la taquilla, hi trobareu tot el relacionat amb la història del ferrocarril, incloses estàtues dels enginyers ferroviaris, dispositius de senyalització amb efectes de so i una locomotora de vapor. A l’altre edifici, situat a 10-20 metres de distància, hi veureu els vehicles grans i de mida real: vagons de mà, locomotores, fins i tot un tren grua i una furgoneta sobre rails.
https://www.suedbahnmuseum.at/at/
De maig a octubre, de dimecres a diumenge I festius de 10 h a 13 h, I de 14 h a 17 h.
TANCAT DILLUNS I DIMARTS

Estacionem sense problema, l’aparcament és molt gran, aprofitem per dinar.
Agafem a la Duna i anem a fer la visita.
Paguem el family tiquet, 26€ i anem a fer la visita, es tracta de 2 edificis,

Hi ha exposicions, maquetes de trens i fins i tot locomotores reals i grans, i reconstruccions de com era un tren al segle XVIII, incloses les zones de menjador.

El recinte del museu està dividit en dos edificis. A l’edifici d’entrada, que allotja la taquilla, hi trobem tot el relacionat amb la història del ferrocarril, incloses estàtues dels enginyers ferroviaris, dispositius de senyalització amb efectes de so i una locomotora de vapor.

A l’altre edifici, situat a 10-20 metres de distància, hi localitzem els vehicles grans i de mida real: vagons de mà, locomotores, fins i tot un tren grua i una furgoneta sobre rails.


I caminant un xic més per sobre d’una passarel.la localitzem un mirador.
Sortim força satisfets.
Decidim dormir a:
Welterbe Stellplatz Mürzzuschlag – 47.60648, 15.66704
Àrea amb 9 places planes, en un lloc molt agradable, disposa de llum i aigua i un contenidor de basura. No hi ha zona de buidatge ni de grises ni de negres. Es basen en la confiança, hi ha una petita bústia amb un bloc de notes on cal registrar-se i agafar un sobre i posar els diners a dins, val 15€ i 2€ per persona adulta adicional.
Doncs disposa de llum i volem tibar de l’aire condicionat.

En arribar no hi ha ningú i ens instal.lem.
Els nens estan estudiant per treure’s el carnet de moto.
Jan decideix sortir a córrer pel carril bici, torna vermell com un tomàquet i ha fet 10 Km, molt bé.
Sopar, peli i descansar.
🟢 Dia 22 – Divendres 14/08/2026 MÜRZZÜSCHLAG – AUSTRIAN OPEN AIR MUSEUM STÜBING – 80 KM – GRAZ – 18 KM
Hem dormit sols i molt tranquils.
Un cop la Duna ha fet el seu passeig, omplim les dades del full de registre i paguem els 17€ dins d’un sobre i a la bústia. Aquest concepte d’àrea ens sembla genial.
Passem a buscar pa. I aprofito per enviar un e-mail a l’àrea que tenim prevista per avui, per reservar, i ens donen el ok, així anem ja més tranquils.
La temperatura ja ha millorat, estem a 26ºC.
Ens traslladem fins a:
Austrian Open Air Museum Stübing – 47.158186, 15.3154912
Hi ha 103 objectes als terrenys del museu, incloent-hi habitatges, edificis d’estables, molins, cabanes alpines i molt més. Mostren els paisatges de cases dels darrers 6 segles de tot Àustria i el Tirol del Sud. L’edifici més antic és una caixa de gra, la caixa del tresor dels pagesos, i data de 1452.
https://www.museum-joanneum.at/freilichtmuseum
Horaris d’obertura habituals
28 de març de 2026 – 31 d’octubre de 2026, dimarts a diumenge, festius públics de 9 h a 18 h.
DILLUNS TANCAT
(Entrada fins a les 16 h)
Bitllet
Adults 15,50 €
Família (dos adults amb un màxim de dos fills menors de 14 anys) 31 €
Nens i joves de 6 a 18 anys, grups d’estudiants i grups d’institucions socials 3,50 €
Estacionem sense problemes, l’aparcament és molt gran:
Parkplatz 2 Freilichtmuseum Stübing – 47.1593905, 15.3160316
Pàrquing, gratuït, al museu a l’aire lliure Stübing

Aprofitem per esmorzar i sortim tots, inclòs la Duna cap a les taquilles.
Paguem el family tiquet, 26,50€.
Ens donen un prospecte, i veiem que el museu és enorme, toca caminar.
Anem recorren lliurement les antigues cases de fusta, i xafardejant els seus interiors.

Ho trobem molt curiòs, et permet gaudir d’aquest tipus de construccions i et porta al passat.

Hi ha varies fonts pel camí d’aigua potable que ens ajuden a refrescar-nos, ni que la Duna és la més mimada i beu de la seva cantimplora.

Ens ha agradat moltíssim i sobretot perquè ho hem pogut fer tots 5 junts.

Inclús una School, una escola:

Tornem a l’aparcament amb les cames cansades hem fet uns 6km i ens traslladem a:
Graz – 45 Laubgasse – 47.0425, 15.4354
Senzill i genial! Es pot arribar les 24 hores. Es basa en la confiança. El pagament es realitza en un sobre en efectiu i es diposita a la bústies. Parcel·les correctes, ben dividides i senyalitzades. Molt tranquil. Ideal per explorar la ciutat de Graz. Et sents molt segur. Hi ha taula i cadires disponibles a la casa. L’electricitat i l’aigua de la pica són gratuïtes. No té buidatge de grises. Disposa d’un wc i dutxa a l’interior de la nau.
Per favor, fes la reserva per correu electrònic.

Estacionem a l’àrea, està un xic en reformes, però té llum, contenidors, aigua potable, una petita pica, una taula, i a dins de la nau un wc i una dutxa.
Aprofitem i dinem
Reposem un xic i sortim a explorar el centre de la ciutat agafant un UBER, ens costa 13 € i és súper còmode i ens deixa al centre:
Graz
🏘️ Casc antic (Altstadt)
- Patrimoni de la Humanitat (UNESCO).
- Carrers medievals, patis interiors i edificis renaixentistes.
- Molt agradable per perdre-s’hi i un xic «pijo».

👉 Carrilló Glockenspiel
Tres vegades al dia (11.00, 15.00 i 18.00) al frontó de la casa de la plaça es pot veure un carrilló en funcionament.
Primer 24 campanes toquen i toquen una estona, i a continuació surten dues figures de fusta, una noia i un noi amb vestits tradicionals acolorits, que donen voltes a ritme de tres melodies diferents.
L’espectacle acaba amb el gall que mou les ales.
Un símbol de Graz, nascut del somni d’un fabricant de licors, Gottfried Maurer, que el 1929 va donar el carilló a la ciutat de Graz amb la condició que continués operant-lo. Només a la Segona Guerra Mundial les campanes van quedar en silenci, doncs les van fondre per utilitzar-les en la indústria armamentística i no van ser substituïdes fins al 1956.

Ens quedem gaudint de l’espectacle.
🟥 Hauptplatz (plaça principal)
- Centre neuràlgic.
- Edificis històrics, terrasses i ambient local.
⛪ Catedral de San Gil de Graz i Mausoleu de l’emperador Ferran II
- Catedral sobria amb un gran orgue.
- El Mausoleu és molt més espectacular (estil barroc).

🏝️ Schlossberg i la Torre del Rellotge (Uhrturm)
Agafem un tiquet combinat, 13,60€, que permet pujar amb:
- Schloßbergbahn Bergstation, Estació de muntanya del telefèric. Bitllets disponibles a la taquilla o a la màquina expenedora. Telefèric molt modern amb un fantàstic sostre panoràmic de vidre.
I baixar amb el:
- Schlossbergplatz/Murinsel (Lift), ascensor amagat dins de la muntanya que en 20 min et deixa a la part superior. Gossos amb morrió.
Creiem que és la millor opció doncs el telefèric et deixa més a munt i així tot és de baixada je je.
També hi ha l’opció de:
- Pujar i/o baixar Caminant per les escales
- O baixar pel The Flight Graz, un tobogant molt curt, 35 segons, en espiral, de pagament.

Gaudim:
- Schlossberg, Turó al mig de Graz amb vistes espectaculars.
- Torre del Rellotge (Uhrturm), El símbol de la ciutat.

Baixem amb l’ascensor i anem cap al riu i creuem per dins de:

🌉 Murinsel (illa artificial al riu Mur)
- Plataforma metàl·lica en forma d’illa.
- Té cafè i espai per passejar.
- És un altre dels punts moderns icònics.

I ens acostem a fer la foto de:
❄️ Kunsthaus Graz (el “friendly alien”)
- Museu d’art contemporani amb forma futurista.
- Contrast brutal amb els edificis històrics.
- Molt curiós per fora (i interessant per dins si t’agrada l’art modern).

Busquem una pizzeria per sopar:
PIZZERIA LA CORTE, situada en un dels patis interiors.

Molt recomenable, mengem un carpatxo de tonyina i unes pizzes boníssimes.
Ja de camí a buscar Uber i contemplem
🏛️ Landhaus
- Edifici del Parlament Estatal
- Un dels millors exemples de renaixement italià fora d’Itàlia.
- Pati interior amb arcades molt fotogènic.

Un cop a l’auto traiem a la Duna i a veure una peli.
🟢 Dia 23 – Dissabte 15/08/2026 GRAZ – HOCHOSTERWITZ (Castell) – 130 KM – MÜHLDORF – 107 KM
Hem estat molt bé en aquest estacionament. Posem els diners en el sobre 24€ i els deixem a la bústia.
Aprofitem per carregar les garrafes de beure aigua i traiem les deixalles.
Són les 11:00 avui hi ha una tirada de km.
Pk Castell Hochosterwitz – 46.7551, 14.4463
Aparcament gratuït per als visitants del Castell. No hi ha cap senyal que prohibeixi l’estacionament nocturn.
Estacionem a l’aparcament del peu del castell, i aprofitem per dinar.

Tot i que ens fa un xic de mandra, ens podem les xiruques i sortim cap al castell tots 5. El primer troç fa foça pujada, i veiem que en el aparcament de dalt hi ha per Bus, ni que és un xic ratonera, creiem que tot i que hem hagut de pujar caminant ho hem encertat.
Hochosterwitz Castle
El castell Hochosterwitz, situat al capdamunt d’una muntanya de roca calcària, a 170 metres d’alçada, és un altre dels llocs imprescindibles que visitar a Àustria.
Construït a finals del segle IX, aquesta inexpugnable fortalesa compta amb fins a 14 portes d’entrada que pots anar creuant a peu mentre puges o optar pel còmode funicular.
Un cop a dalt pots acostar-te a la petita església i a l’armeria, que alberga una important col·lecció d’armes i de quadres del renaixement, a més de gaudir d’unes increïbles vistes.
https://www.burg-hochosterwitz.com/
diari 09:00 – 18:00 (última entrada 16:30)
Bitllet familiar (2 adults + de 2 nens de 6 a 15 anys) 47 euros

Un cop a l’aparcament passem per la taquilla i comprem els tiquets per pujar amb el cremallera fins a dalt.

Hi ha un restaurant, un museu d’armes i una ermita. Fem el tomb de rigor, res excepcional.


I comencem la baixada, és tracta d’una agradable passejada,

passant per unes 10 portes fortificades que ho fa força entretingut.

Tornem a l’aparcament i seguim ruta.
(9814) Mühldorf – Camping am Sternsee- 46.8478, 13.358
Càmping tot just inaugurat (2025) al costat del llac Sternsee.
Els propietaris són molt amables i atents. Es recomana registrar-se ràpidament per telèfon (el número és a la pàgina web).
https://www.campingamsternsee.at/
telf: 00436673333137
Llançaments per nit Temporada màxima 01.07-14.09 Preu Puja fins a màxim 5 persones. 37€ El preu inclou electricitat, aigua, triturador d’escombraries i aigües residuals, ús de les instal·lacions sanitàries i accés al llac per banyar-se. Els gossos també estan inclosos en el preu Els banys estan en contenidors, però estan molt nets i són només per a campistes. Els pescadors també venen al llac durant el dia, però això no és un problema.
Estacionem i explorem l’indret. Hi ha un llac just al davant on la gent pesca i també hi ha una zona de bany. Disposa d’unes casetes ratllades molt cuquis que son wc i dutxa (un xic petitetes). També hi ha una petita pica. Disposa de deixalles i un punt de buidatge de grises i negres. I a les parcel.les hi ha punt d’aigua i llum.

Traiem la taula i les cadires i ens relaxem.
Cap al tard passa una noia molt amable, que ens fa rellenar el document d’ingrés al càmping i ens cobra en efectiu 44€.
Avui cuinem amb el fogonet a fora, que bé que s’està.

TARDA DESCANS
Sopar i dormir.
🟢 Dia 24 – Diumenge 16/08/2026 MÜHLDORF – GROPPENSTEINSCHLUCHT – 19 KM – GLACIAR DE MÖLLTALER – 10 KM
Aprofitem per buidar i omplir i a les 10:30 ja estem a punt.
Pk Groppensteinschlucht – Gorg – 46.93799, 13.18673
Aparcament exclusiu per autocaravanes, a uns 300mt de la taquilla. Gratuït.

Groppensteinschlucht – Gorg – 46.940195, 13.185116
La gola és una joia natural impressionant i un espectacle natural especial a l’aire, i la ciutat balneari Schroth d’Obervellach, al mig del Parc Nacional Hohe Tauern. Al llarg d’una longitud de 2,5 km Camines per pujades i ponts espectaculars, passant ràpids i cascades amb una altura de caiguda de fins a 30 m. Viu una font de salut amb pau i vitalitat.
https://www.wikiloc.com/hiking-trails/raufen-groppensteinschlucht-82148742
Descripció de l’itinerari
Un bonic congost per explorar!
Hi ha una entrada de 7 euros per als adults.
Els gossos estan permesos gratuïtament.
És un lloc divertit per fer una excursió.
Ens posem les xiruques, agafem motxilla amb aigua i fruita, i jo agafo els pals. Sortim tots 5 cap a les taquilles. La ruta és circular i en una sola direcció i perfecte per fer-ho amb gos.
Paguem amb targeta 30€ i comencem a caminar.

Va fent pujada progressiva, i amb trams amb passarel.les de fusta, amb escales i molt ben cuidat.

Ideal per gossos doncs tot és fusta i la Duna s’ho passa molt bé.

Anem seguint el curs del riu i anem agafant alçada.

Un cop a dalt fem una prada per agafar aire, sobretot jo, i un xic de fruita.

La tornada hi ha un tram per carretera, però després de nou baixes per un corriol al costat d’un castell i fins l’aparcament.
Ha valgut la pena.
Ens traslladem al pròxim destí:
Molltal_parking – 46.9803178, 13.0517049
Un aparcament molt gran i gratuït del telefèric glaciar de Mölltaler, dividit en diversos aparcaments; Algunes zones són planes, d’altres una mica menys; grava i gespa. Hi ha una bona cascada a prop i visible. Durant el dia és molt concorregut, gairebé desert a la nit (a diferència de molts llocs similars de la zona, no hi ha cap cartell que prohibeixi aparcar durant la nit).
Estacionem sense problemes tot i que hi ha força cotxes, són les 14:30 i encara no hem dinat, o sigui que ja no tenim temps de pujar a veure el glaciar, quedarà pendent per un altre any.

Mölltaler Gletscher – 46.9803514, 13.0514613
En només 8 minuts, el Glacier Express et porta còmodament a l’estació centr al a 2.200 m. Una magnífica obra d’enginyeria, aquest túnel de gairebé 5 quilòmetres de llargada, excavat a la roca, allotja un vagó amb més de 170 persones, cosa que permet un accés ràpid a la glacera de Möltaller. Només el pendent supera el 20%.
Des d’allà, la góndola continua fins a l’estació de muntanya a 2.800 m – amb restaurant, hotel juvenil, punt de fotografia i punt de partida per a nombroses excursions.
Una caminada de 20 minuts porta al jet de 6 places, telesilla no veig adequat per pujar amb gos, que et porta fins als 3.122 m sobre el nivell del mar, amb vistes impressionants dels cims del Hohe Tauern.
Descobreix llacs de muntanya turquesa com el Stübelesee, autèntics blocs de gel a l’estiu i una varietat de senders per a tots els nivells.
TEMPORADA ESTIU
19/06/26 – 13/09/26 Diari de 8:30 a 16:30. En cas de mal temps pot ser que tenqui.
En últim telecadira diuen que puja a les 14:00.
https://www.moelltaler-gletscher.at/
ASCENS I DESCENS
SECCIÓ 1+2+3
Pujada i baixada + telecadira
de cim Gletscherexpress + telecabina + telecadiraAdults Joventut / Sènior Fills 1 dia 46 € 37 € 23 €
SECCIÓ 1+2
Pujada i descens al Restaurant Eissee
Gletscherexpress + telefèricAdults Joventut / Sènior Fills 1 dia 42 € 34 € 21 €
SECCIÓ 1
Pujada i descens fins a l’estació central del Gletscherexpress +
telefèricAdults Joventut / Sènior Fills 1 dia 31 € 25 € 16 €
SENDERS DE SENDERISME FÀCILS
2 Ice Lake Trail – Experiència amb el glaciar (ideal per a famílies)
Punt de partida: Estació de muntanya Eisseebahn al restaurant panoramàtic Eissee.
Camina pel camí núm. 2 fins a l’ascensió amb el telecadira, fins al cim (3.122 m).
A partir d’aquí, s’obre un panorama oníric a l’espectador.
Baixada de nou amb el telecadira!Temps a peu des del restaurant fins al telecadira: aproximadament 20 minuts només d’anada
Dinem, els cotxes van marxant i ens acabem quedant un parell d’autocaravanes i una furgo.
El lloc és tranquil, amb el soroll de l’aigua de la cascada és molt relaxant.
Traiem les cadires i gaudim de la tarda.
Al vespre llamps i trons, i a dormir.
