DIA 8 – Divendres 28/06/2024 – VØRINGSFOSSEN – SKJERVSFOSSEN  – GUDVANGEN -118 KM

Hem dormit molt tranquils, estem cansadets de la jornada d’ahir, i ens ho prenem amb calma. Esmorzem, traiem a la Mel, i sortim a les 10:00.

Desfem un troç del camí, gaudint de nou dels túnels i del pont penjat, fins a trobar de nou la carretera 13, fins a:

Skjervsfossen Pàrquing Skjervet – 60.58828, 6.63416

Aparcament amb taules de pic-nic, amb Wc, permesa la pernocta. Ideal per visitar les cascades Skjervsfossen

L’aparcament és petitonet, però estacionen perfectament, hi ha autocaravanes que es posen a les zones pel Bus. L’aparcament disposa de zones de descans, zones de pícnic i un lavabo fora del normal.

Wikilock Ruta Cascada Skjervsfossen 1,20 km, 102m. Caminada familiar.

Cascada de Skjervsfossen, es troba a la carretera entre Voss i Granvin, i té caigudes bessones que cauen des d’una alçada de 150 metres. La zona al voltant de les cascades té camins, escales, miradors,

Deixem a la Mel a l’auto doncs s’han de baixar i pujar 320 escales, el caminet és estretes i no estarà cómode, li deixem tots els bolets oberts i el ventilador posat i aigua.

Procedim a caminar, anem parant als diversos miradors:

Els nens en un tres i no res són abaix ja mullant-se, jo vaig més lenta i assegurant els passos vaig baixant les escales de pedra:

L’indret és molt cuquetó, gaudim i fem un munt de fotos:

El Jan ha posat el peu a l’aigua, o sigui que li toca pujar amb els peus molls i després a aixafar bambes, ell diu, qui no arrisca no pisca.

Ara ve la part “durilla” tot lo què s’ha baixat ho hem de tornar a pujar, o sigui, que pas a pas i bona lletra.

Un cop dalt prosseguim ruta, fins a:

Gudvangen – 60.8797, 6.8463

Gran aparcament gratuït de dia, i de pagament a la nit. Sortida de ferry que recorre el fiord Sognefjord, el més llarg i profund de toda Noruega. Possibilitat de llogar kayaks, i llogar bicicletes, inclosa dutxa aigua calenta en el Centre Actiu.

Estacionem a l’aparcament de grava, a l’altre costat de la carretera, que es permet la pernocta, i paguem amb l’aplicació Easypark, 172,68 NOK. Estem just sota de tres cascades:

Aprofitem per dinar, avui el temps no ens acompanya, volíem anar a fer cayack però comença a ploure, o sigui que ens acostem a veure el fiord, i sortim cames ajudeu-nos, amb la pluja:

L’indret disposa també de:

Museu Viking Veikro Gudvangen

Viking Valley – The viking experience

El Viking Veikro està situat en un centre de visitants de la ciutat víking de Gudvangen i obre cada dia entre les 11.00 i les 21.00.

Però ens dona la sensació que està molt enfocat al turisme, i ho descartem.

Tornem a l’auto i passem la tarda treballant, llegint, fent el bloc..

DIA 9 – Dissabte 29/06/2024 – GUDVANGEN – LÆRDALSTUNNELEN – BORGUND – KAUPANGER – JOSTEDAL – 178 KM

Aquí es presenten dues possibilitats, o recorrer una carretera preciosa, la FV243 –Ruta Panoràmica Aurlandsfjellet– ,que únicament està oberta a l’estiu i connecta amb el Mirador de Stegastein, o passar pel túnel més llarg de Noruega, de més de 24 quilòmetres.

Si escollim la carretera FV243, millor matinar, i així ho fem ens aixequem molt d’hora 5:30, traiem la Mel, fem tallat, i anem a l’altre costat de l’aparcament, a la gasolinera Shell i aprofitem per buidar i omplir aigües:

Shell Zona buidatge – 60.87946, 6.84382

Zona per omplir i buidar aigües blanques, grises i negres, sense cost.

Per tant, a les 6:30 ja estem a punt, primer passem pel Gudvangatunnelen, d’uns 11.428 MTS, que a mitg camí canvia de colors, una cucada.

I aquest empalma amb el Flenjatunnelen, que porta fins a Flam, i quina és la nostra sorpresa que està TANCAT. No hem trobat cap senyal d’avís ni res, sort que el senyor que està barrant el pas amb el seu cotxe és simpàtic, doncs imagineu-vos la nostra cara, després de llevar-nos tant d’hora. Estem una estona parlant amb ell, a veure quines alternatives tenim. Ens comenta que ahir va caure una roca, i que es pensaven que avui podrien obrir, però ha de venir un tècnic, i la maquinària per poder-la treure, entre les 9 i les 12. No ens assegura que obrin avui, per tant, no té cap sentit que ens quedem esperant.

Toca reinventar-nos, o sigui que decidim fer tota la volta, de 5h, la qüestió és mouren’s i conèixer llocs. Per tant, desfem el camí fins a Gudvangen, i tirem enrera un xic més fins a Vinge, per tornar a agafar la carretera 13, direcció Vangsnes.

Descobrim una vall verda, verda, amb obelles i tot i que el dia no acompanya gens, gaudim de la bonica carretera de muntanya amb varis miradors, on anem parant per fer fotos:

Un cop a dalt, estacionen i esmorzem al costat de la carretera, amb paisatges encara amb restes de neu.

De baixada, ens aturem a gaudir de les vistes del fiord de Sogn:

Vikafjellsvegen 168 – 61.05795, 6.56815

Petita esplanada de terra, en un a de les corbes de 180 graus, amb magnífiques vistes sobre el poble de Viksoyri i del fiord.de Sogn Hi ha una caseta vermella de fusta, amb el sostre cobert de vegetació.

Seguim avançant fins a agafar el ferry:

Agafem el Ferry Vangsnes (61.17501, 6.63741) – Hella

El viatge en ferri sol durar uns 15 minuts. La distància entre els molls és de 4,2 km en línia directa.

Un cop estacionats, sortim a explorar el ferry. No estem acostumats. Tenen cafeteria, sales d’espera, WC. Ens passegem per tots els racons, fins que sentim quelcom pel megàfon, i cap a l’auto s’ha dit.

Seguim Recorrent la costa del Fiord Sogn, per la carretera 13, i ens aturem un momentet per fer fotos a la cascada que havíem vist des del ferry:

Parking Kvinnefossen (water fall) – 61.20808, 6.64698

Aparcament molt petitet a peu de carretera, amb vistes al fiord, i amb un caminet al costat de la carretera que porta fins als peus de la cascada.

Seguim avançant, i ens tornem a aturar per fer una foto a:

Vistes Ponte Loftesnes – 61.22072, 7.10235

Vistes al fons del Ponte Loftesnes, un pont d’arc d’Acer de 15 mts, sostingut sobre quatre pilars. Va ser construït a Polònia i transportat per vaixell.

Creuem el pont, i ara ja per la carretera 5 fins a:

Església de fusta de Kaupanger – 61.18416, 7.23361

L’arquitectura de l’església també és força diferent d’altres esglésies de pentagrama. Hi ha molt poques talles en parets, pals i altres parts de l’interior. Això emfatitza la sensació d’alçada que s’obté entrant a l’església, i és la raó principal per la qual l’església es considera una catedral entre les esglésies de pentagrama.

Al arribar, trobem un cartell que prohibeix autocaravanes de més de 6 MTS. O sigui que el Jordi es queda dins de l’auto i sortim d’expedició. L’església està tancada, li fem un reguitzell de fotos, li donem un tomb per l’exterior i tornem a la ruta.

El Amlatunnelen té una longitud de 2.969 metres, i doble carril, ens porta de pet al Ferry:

Agafem el Ferry Mannheller (61.16042, 7.33687) – Fodnes

Els ferris operen cada 30 minuts entre Fodnes i Mannheller i triguen una mitjana de 15 minuts.

Un cop a l’altre costat ens acosten a visitar:

Església Borgund – 61.04847, 7.81417

L’església de fusta de Borgund, que data del segle XII, és una de les esglésies de fusta més ben conservades de Noruega. Es troba idíl·licament situat al llarg de la King’s Road al petit poble de Borgund, prop de Lærdal. Estratègicament situat entre l’est i l’oest.

Trobem una plaça i estacionen, hi ha un cartell de prohibit estacionar autocaravanes de 20 a 08, és a dir, no es permet pernoctar.

Anem fins l’edifici de les taquilles, i paguem entrada familiar, 300 NOK, i ens donen un tríptic en castellà i unes enganxines per posar-nos al pit. Anem cap a l’església, la primera impresió és de UAU!!

El seu color marró fosc és molt característic, Anem observant tots els seus detalls exteriors.

Després entrem a l’interior, i seguím gaudint d’aquesta obra tant antiga que ha perdurat en el temps.

Tornem a l’auto i retrocedim un xic, fins arribar al començament de la FV243 –Ruta Panoràmica Aurlandsfjellet, que recórrerem demà matí.

Estacionem ja per dinar i acabar de passar la tarda just davant del fiord:

Pàrquing Aurlandsfjellet – 61.10345, 7.4313

Aparcament de grava just davant del fiord, al començament de la ruta escènica. Disposa de taules de pic-nic

Dinem, el temps s’arrecla un xic, i sortim a fora a les taules de pic-nic.

I m’entre jo estava escrivint el bloc, el Jan estava gaudint de la natura, fins que…:

Acaba dins de l’aigua xop com un poll, i dient que és culpa de la pedra que rellisca i sort que avui no anava amb bambes..qui no disfruta està tancat a casa…

Sense comentaris.

DIA 10 – Diumenge 30/06/2024 –AURLANDSFJELLET – GLAÇERA BRIKSDALSBREEN  – 250 KM

Avui ens tornem a despertar d’hora, doncs l’objectiu és recórrer la carretera preciosa, la FV243 –Ruta Panoràmica Aurlandsfjellet– ,que únicament està oberta a l’estiu i com que és força estreta, són 43 km i no volem tenir cap sorpresa, ens llevem d’hora, i a les 6:15 ja estem en ruta.

Fem el primer tram sense dificultats, i fem la primera parada a:

Vardahaugselvi Waterfall Parking – 61.0427740, 7.3401161

Petit aparcament en el voral de la carretera, per visitat la cascada Vardahaugselvi Waterfall.

Sortim a estirar les cames, passant per un parell de ponts amb valles per les obelles, per gaudir de la cascada, l’aigua baixa amb molta força.

Tornem a l’auto i seguim recorrent la carretera, ens creuen un parell de cèrvols per davant nostre, i hem d’anar en compte per si algú ve de cara, fins a:

Vedahaugane – 61.0316583, 7.3271402

Definitivament val la pena aturar-se. Però això és en realitat cada metre d’aquesta ruta. Aquí s’ha construït un camí pavimentat que puja muntanya amunt i acaba en un túnel amb una escena indistinta darrere d’un vidre. Des del sender es té una vista realment sublim de l’entorn llunyà. El pàrquing no és super gran sinó prou gran,

Ós damunt d’una pila d’escombraries. És el nostre futur? Imatge trista enmig d’un paisatge preciós. Lloc per pensar una estona cap a on es dirigeix la gent amb la cultura del consum interminable.

Seguim avançant, i gaudint de la natura en tot el seu esplendor.

Ens aturem en el següent estacionament:

Flotvatnet – 61.0057481, 7.3308598

Aparcament un xic més gran, ideal per visitar la preciosa cascada de 150 MTS d’ alçada que forma un preciòs llac.

Trobem obelles a la carretera, estacionem a l’aparcament sense problema, i sortim ben abrigats fins arribar a la cascada, creant una preciosa estampa.

Tornem a la carretera, i ens anem parant al mitg per fer fotos i més fotos, trobem varies furgonetes i autocaravanes estacionades en els diferents aparcaments del costat de la carretera.

El paissatge és ESPECTACULAR, arribem a l’últim aparcament,

Mirador de Stegastein – Parking Lot – 60.90819, 7.213

Aparcament al costat d’un mirador/passarel·la amb una preciosa vista al fiord. Els banys públics estan disponibles, així com un petit entrepà per portar. L’estacionament té un pendent d’uns cinc graus. Es poden acceptar furgonetes en els espais d’ estacionament laterals petits. Les autocaravanes només amb el possible pendent, poden ser massa per a les corbes. Per ser justos: autobusos turístics. Molt concorregut, cal anar o a primera hora o a última hora. Hi pugen autobusos turístics dels creuers i es formen embusos. Carretera molt estreta amb zones per arrambar-se.

Estacionem, trobem sols un parell de cotxes, ens acostem al mirador i podem fer totes les fotos tranquil.lament.

Això sense gent és un luxe, amb unes vistes espectaculars.

No ens podem arribar a imaginar aquesta carretera amb autobusos i autocaravanes a munt i avall, això és una ratonera.

Seguim un xic més, fins que trobem un últim petit mirador, que ens permet fer encara millors fotos:

Mirador d’Aurlandsvangen Aurlandsvangen view point – 60.9240395, 7.2105346

Petit estacionament amb unes vistes panoràmiques immillorables.

I ja som al final de la carretera, molt satisfets d’haver-nos llevat d’hora i d’haver pogut gaudir d’aquest indret amb el nostre vehicle  de 7,40 MTS.

I ara toca tornar enrera i utilitzem el  Laerdal Tunnel, és el  túnel de carretera més llarg del món té 24,5 km de llarg i està situat entre Aurland i Lærdal. El túnel es va inaugurar el novembre del 2000. La il·luminació és un factor central: cada 6 km s’amplia la zona i aquestes cambres de roca estan equipades amb una il·luminació especial. Al túnel s’instal·len equips de seguretat i monitoratge. Període de construcció: 1995-2000.

Tornem a desfer un troç del tram que vam haver de fer ahir.

Parem buidar a:

Zona buidatge Lærdal – E16 – 61.0643, 7.5101

Espai per buidar i omplir, just darrera el restaurant. Gratuït

I busquem un lloc per esmorzar, parem a:

Pk Laerdalsoyri – 61.0994, 7.4809

Aparcament gratuït al costat d’un estany.

Tornem a agafar el Ferry Fodnes (61.14932, 7.38828) – Mannheller

Els ferris operen cada 30 minuts entre Fodnes i Mannheller. Triga una mitjana de 15 minuts.

La carretera ens porta a vorejar el Invikfjodern i ja comencem a veure el glaciar de fons.

Estacionem a:

Briksdalsbreen Pàrquing glaciar – 61.66334, 6.82053

Molt bo per a una nit i un dia per visitar les dues glaceres: el Briksdalsbreen i el Breen… 180 NOK Lavabos a recepció, es pot pagar directament al restaurant.

Passem per la botiga de souvenirs i paguem 220 NOK, per passar la nit.

Aprofitem per dinar, i mirem el temps, i donen pluja per demà, o sigui que decidim fer L’excursió ara a la tarda.

Ens posem xiruques, agafem el berenar, i els xubasqueros, i anem a fer:

Wikiloc Glacera Briksdalbreen, 5 km 198 desnivell

La Ruta de Briksdalbreen presenta un recorregut agradable, però és molt turística. Entre l’anada i la tornada són aproximadament 5 km. No obstant això, també hi ha la possibilitat de pujar amb uns vehicles anomenats Trolls-car, que realitzen la major part del camí.

El camí d’anada és tot de pujada, i anem gaudint de la vegetació, de les cascades, del riu, del glaciar.

Passem per sota la cascada, i la força de l’aigua en deixa ben remullats.

Ens posem dins de la cova del troll.

Gaudim fent fotos del camí:

I al arribar al final del recorregut, gaudim del color verd de l’aigua i del glaciar que ha anat retrocedint de forma inexorable. Trobem uns cartells que ens van indicant el retrocès d’aquesta glacera.

Parem a berenar al peu de la glacera, i comença a ploure. Tornem cap a l’auto, aquest cop a pas més lleuger.

Peli, sopar i descansar.

Aquí us deixem un resum en vídeo de la nostra ruta del dia :

DIA 11 – Dilluns 01/07/2024 – BRIKSDALSBREEN  – DALSNIBBA – 109  KM – 2H

Ha estat plovent tota la nit, hem dormit súper tranquils, acompanyats pel soroll de fons de la cascada, tot un luxe.

Avui ens ho prenem amb molta calma doncs ahir vam avançar l’excursió, per tant, esmorzem tranquil.lament i a les 11:00 sortim de l’aparcament, direcció Mirador de Dalsnibba.

Els últims 5 km d’aquesta carretera és molt revolada, però de bon accés, hi pugen autobusos constantment, és SÚPER TURÍSTIC.

Al començar la carretera ja trobem la taquilla de pagament, i paguem 350 NOK.

Intentar anar a dormir a:

Dalsnibba Utsiktspunkt – 62.0487, 7.26988

Aparcament amb unes 20 places, al mirador de Dalsnibba sobre Geiranger. Increïbles vistes. Damunt la carretera de peatge, gran asfalt, costa 350 NOK per cotxe/caravana per nit. A pagar amb targeta de crèdit. L’estacionament a la part superior tendeix a estar una mica inclinat i exposat, però té la millor vista. L’ estacionament 100 m més avall és més pla i encara té unes vistes impressionants.

Aconseguim estacionar davant del mirador, en una de les places anivellades.

La veritat és que ens agoviem un xic amb el munt de gent que visita el lloc. Pugem persianes i ens aïllem de l’exterior. Jo recomanaria pujar a partir de les 18, doncs abans és un cristo.

Dinem i treballem un xic, fins que sobre les 18:00 ja estem tranquils i ja podem gaudir de l’espai.

Fem fotos de les magnífiques vistes de Geiranger i el seu fiord. La temperatura baixa i baixa, fa força fred. Estem acompanyats per un parell més d’ autocaravanes.

Al vespre baixa la boira i comença a ploure.

Sopar i a descansar gaudint del silenci.

DIA 12 – Dimarts 02/07/2024 – DALSNIBBA – GEIRANGER – 30 KM – 40 M

Hem dormit súper tranquils. Ordenen l’auto i a les 9 ens posem en marxa. Baixem la carretera de Dalsnibba, totalment sols, fins a la barrera, que seńs obra sola al aproximar-nos.

Seguim gaudint de la fantàstica carretera, amb revolts, la Fv63, que porta fins a Geiranger. Aquesta ofereix grans vistes de la vall i paisatges espectaculars.

Desde la mateixa carretera veiem el magestuòs creuer que està barat al port, és ENORME.

Arribem al nostre destí:

Àrea Geirangerfjorden Feriesenter – Cabins & Camping – 62.11516, 7.18506

Fantàstica Àrea d’autocaravanes. De pagament. Disposa d’unes 42 places amb vistes espectaculars. Val la pena llogar una barca a motor. Poble caminant per la carretera a 20 min. Disposa de rentadora i secadora. Cal arrivar entre les 10 i les 11 per agafar primera línea.

Ens acostem a la recepció, una caseta blanca de fusta, i quina és la nostre sorpresa que la noia parla castellà, és de Bilbao, i el seu company també.

Demanem una parcel.la davant del fiord, i paguem 2 nits, amb llum, els nens ens els han cobrat com adults, ja tenen 13 anys: 1300 NOK, uns 130€

Ens instal.lem, obrim toldo, traiem taules i cadires, i ni que el dia no acompanyi, estem en el paradís. Esmorzem amb unes vistes INCREÏBLES, tot un plaer pels sentits.

Posem rentadora i secadora, es paga en la mateixa sala, hi ha un aparell per pagar amb targeta. 70 NOK rentadora i lo mateix per la secadora. Cal portar sabó i suavitzant.

Passem la resta de la tarda uns treballant, altres pintant-se les ungles, altres jugant a cartes i plegant roba.

Veiem un munt de gent amb les canyes de pescar i em venen molts records d’infància, me n’havia fet un fart, a les vacances al Pirineu. I a casa tenim tots els estris i ens els hem deixat.

A mitja tarda, dos dels creuers marxen i fan sonar les seves botzines, tres cops un i tres cops l’altre. Ha estat curiòs.

Passem tots per la dutxa, ho tenen molt net i molt ben muntat, a cada dutxa hi ha un aparell per pagar l’aigua calenta, 25 NOK, 6 minuts, amb contacless o targeta física.

Sopar i peli

DIA 13 – Dimecres 03/07/2024 – GEIRANGER – DESCANS

Avui és el dia de descans, i ens ho prenem amb calma I serenor.

Esmorzem davant del fiord, avui el temps ens acompanya, la boira ha marxat i el sol ens fa companyia.

Traiem la Mel i la deixem a l’auto amb tots els bolets oberts, aigua i menjar.

Ens acostem a la recepció i lloguer una llanxa a motor, amb volant, 2000 NOK, per 2 hores, i li afegim un suplement de lloguer de canya de pescar per 20 NOK.

El noi de recepció ens acompanya a l’embarcador, i li explica al capità Jan el funcionament. Pugem tots a bord, i arrenquem el motor. El Jan i la Ona van darrera i el Jordi i jo anem davant. Els primers minuts ens adaptem al funcionament del barco amb algun ensurt. Tot seguit comencem a donar gas, i anem parant per fer fotos i disfrutar del paisatge.

Cascades i més cascades tant a la dreta com a l’esquerra.

Un parell de fars als peus de la muntanya.

I disfrutant dels sals inesperats que produïen altres vaixells que passaven pel costat nostre.

Un cop arribem al final del fiord donem mitja volta i fem canvi de conductor.Ara anem a favor de la corrent d’aigua i anem més ràpids. La capitana Ona agafa el comandament del la llanxa ràpida i en porta a una cascada on aprofitem per pescar.

Seguim la nostre visita pel fiord fent alguna que altre parada per pescar. Ja s’acaba el temps i tornem cap al mini port per acabar l’activitat.

Ens ho he passat GENIAL, els nens i no tant nens, hem disfrutat d’una activitat en família, en plena natura, i al nostre rotllo.

Al tornar les claus comprem una canya a la mateixa recepció per 650 NOK i un ham extra per 25 NOK.

Tornem a l’auto a dinar i passem la tarda intentant pescar i disfrutant pel paissatge.

El Jan pesca un peix, però alhora de treure’l de l’aigua se’ns trenca el fil i la li.lusió a fer punyetes.

Movem l’auto per omplir, buidar grises. Buidem els 2 WC, i així demà podem sortir d’hora, sense molestar a ningú.

A la nit sopar i peli.

DIA 14 – Dijous 04/07/2024 – GEIRANGER – TROLLSTINGEN – SVANVIKA – 200 KM

El recorregut que teníem preparat per avui era recórrer la Ruta Panoràmica Geiranger – Trollstingen, però resulta que està TANCADA per desprendiments, per tant, ens veiem obligats a recalcular la ruta.

Ens despertem d’hora, i a les 6:50 sortim,  doncs volem gaudir de la carretera 63, on el seu primer tram és coneguda com la carretera de les Àligues, té revolts força tancats.

Parem a l’aparcament del mirador:

Parkplatz für den Ørnesvingen Aussichtspunkt – 62.1261, 7.16797

Junt al mirador del fiord de Geiranger, hi ha una cascada i una vista magnífica.

Seguim un troç més fins a creuar amb Ferri Eidsdal (62.26278, 7.17191) – Linge

Hi ha ferris cada hora entre Eidsdal i Linge ferjekai.Triguen una mitjana de 13 minuts. El primer ferri surt a les 8:00, i ens dona temps d’ esmorzar des-de la mateixa fila d’espera.

El paisatge és espectacular, amb muntanyes i frondoses valls esquitxades de granges, ovelles.

Avancem un xic més en la nostra ruta fins agafar el ferry:

Ferri Vestnes (62.65162, 7.08485) – Molde

El viatge en ferri sol durar uns 33 minuts. La distància entre els molls és de 10,4 km en línia directa.

I estacionem ja per pernoctar, al començament de la ruta panoràmica: Atlanterhavsvegen:

Hågå – 63.00781, 7.29688

Ampli aparcament junt a la carretera de l’Atlàntic, ben resguardada. Taules de picnic. Bon lloc per passar la nit. Disposa de contenidor. Petit caminet circular per gaudir de la posta de sol.

La ruta d’avui ha estat mes curta del previst, doncs al no poder passar ler la carretera Trollstigen, lo quan fa que podem gaudir d’aquest reconet.

Dinem i el Jan i jo sortim a tirar la canya. Hi ha un petit caminet al costat del mar, que ens deixa bocabadats I ens instal.lem en un dels sortints perquè el Jan pugui tirar la canya, i a la primera tirada, pica un peix, el Jan està al.lucinant, i jo més, quina feinada. Aquest cop, tot i no tenir, sedal, aconseguim treure´l de l’aigua. Ja tenim sopar, és un lluç de l’Atlàntic.

Passem la resta de la tarda gaudint de l’indret.

Cuinem “Fish & Chips”, a l’exterior, tot muntant el fogonet. Després de netejar amb molta cura i respecte el peix, i de deixar-lo marinar amb herbes, tal i com ens ha aconsellat la meva sogra, l’Adela. Ens sentim molt estranys, doncs cuinar fora del vehicle està totalment prohibit a casa nostra, es considera acampada i no està permesa.

A les 23 el Jordi i jo sortim a gaudir de la posta de sol. S’ha aixecat un vent fred que flipes.

Tornem a fer el caminet fins a seure en un dels bancs del recorregut. I fem fotos i més fotos de la posta de sol, aguantant el vent que no ens ho posa gens fàcil.

El sol s’ha post concretament a les 23:35.

Tornem a l’auto a dormir.