DIA 22 – Divendres 12/07/2024  REINE – KVALVIKA BEACH – HAUKLANDSTRANDA – 66 KM – 1 H 20 M

Avui anem tard, esmorzem i buidem WC. A les 9.45 ens posem en ruta. Anem passant d’illa en illa, a través de ponts. El païsarge  és dels mès bonics que hem vist fins ara.

En acostar-nos a la ruta de senderisme, veiem que afloren aparcaments de particulars a les diferents granges que anem passant. En totes t’indiquen que la ruta s’inicia des del seu aparcament. Nosaltres ens acostem a l’última granja que té un pàrquing habilitat i compta amb banys.

Kvalvika Beach – Innersand Parking – 68.08863, 13.13908

Estacionament completament nou, el prat existent ara s’ ha proveït de grava. L’ import s’ abona a la bústia, amb sobre i indicació del número de matrícula. Molt tranquil perquè enmig de les muntanyes just a la finca amb una germana vista. Un dels diversos punts d’entrada a la caminada Kvalvika i l’ascens a Ryten és aquí. Disposa per recarregar aigua i wc. De pagament, disposa de tarifa diurna i també per pernoctar.

Passem per recepció i paguem 100 NOK, per passar el dia, sense pernocta. Ens estacionem sense cap problema i ens preparem per sortir d’excursió, pals, xiruques, para-vent, ulleres sol, fruita, aigua.

Wikiloc Fredvang – Kvalvika Beach – 7km – 600 desnivell.

La ruta de Kvalvika discorre en la seva major part paral·lela a la de Riten. Disposa de passarel·la.les de fusta, amb zones per arrambar-se i deixar passar.

Nosaltres deixem la Mel per precaució a l’auto i creiem que hem fet bé, la ruta és de dificultat moderada-alta, almenys per nosaltres. Comencem a les 11:15 a pujar.

Amb temps humit pot no ser aconsellable realitzar la ruta amb nens petits, o portamoxilles, ja que hi ha un parell de descens entre roques on és fàcil relliscar-se.

El camí és tot de pujada, i en alguns trams força empinat, patim un xic, tot i que l’excursió és molt divertida, amb les passarel.les i el fang.

No obstant això aconsellem aquesta excursió i és que la coneguda Platja té guanyada la seva fama, en tractar-se d’un bell paisatge amb una extensa superfície de sorra blanca i un petit rierol que el travessa per un flanc i tot això envoltat per verdes muntanyes.  El lloc és ideal per banyar-se després de la caminada o inclús acampar amb tenda per passar-hi la nit.

Nosaltres baixem sols un troç, el de les passarel.les, per poder fer la foto.

No baixem fins la platja doncs estem ja cansats i el temps no acompanya.

Desfem tot el camí, el Jan i l’Ona van disfrutant amb el fang.

El Jordi i el Jan pugen al mirador i ens trobem amb ells al següent encreuament.

Jo vaig patint un xic per no fer-me mal. Tot i així rellisco i vaig de cul a terra. Tornem a l’auto, netegem les xiruques que estan totes negres i aprofitem per dinar.

A les 16:30, avancem en la ruta,

Hauklandstranda Pàrquing – 68.1996, 13.5323

Aparcament molt concorregut a l’estiu, directament a la platja (Haukland Beach), possibilitat d’aparcament durant el dia i la nit de pagament, banys públics de pagament, triturador d’escombraries i aigüera per a plats disponibles, places d’aparcament (amb i sense carpa al sostre) en un estacionament separat, cases rodants i autocaravanes a l’estacionament superior, lloguer de kayaks, seients i barrils de foc disponibles a la platja

Passem a pagar a la caseta, 160NOK per pernoctar. Hi ha forces cotxes locals, la gent agafa tendes de campanya i acampen a la platja.  Estacionem i els nens surten a fer el cabra per la platja, peus molls i congelats.

L’indret és molt bonic, una platja enorme, de sorra blanca súper fina, amb un riu. Espectacular

Sopar i descansar

DIA 23 – Dissabte 13/07/2024  HAUKLANDSTRANDA – HENNINGSVÆR – SVOLVAER – 82 KM – 1H 30M

Avui se’ns han enganxat els llençols, esmorzem i ens posem en marxa a les 10:30.

Agafem la ruta E10, marcada com a ruta escènica, anem desplaçant-nos i alhora mirant a dreta i esquerra. Passem per dos ponts que fan patxoca, el Sundklakkstraumen bru i el  Gimsoystraumen bro:

Ens desviem per la carretera, 816 fins a Henningsvaer, aquí el paisatge canvia radicalment, muntanyes escarpades, carretera vorejant la costa, amb grans roques, La carretera és estreta, amb zones per apartar-se (M).

Tot lo què té de màgic ho eclipsa el munt de gent que trobem. A tots els petits aparcaments de la carretera hi ha cotxes, tendes, furgonetes estacionades i amuntegades. El juliol són vacances escolars a Noruega, estem trobant molt turisme local que es desplaça amb cotxes i tendes, o cotxes amb les tendes a sobre del sostre.

Ens ho agafem amb pasciència, doncs hi ha molta gent, els nens ja diuen, sinó trobem aparcament ho donem per visitat desde dins de l’auto.

Ens preparem per visitar Henningsvær, un bonic poble disgregat en petites illes que vas creuant a través dels seus ponts, el Engoysundet i el Henningsvaerbuene, ambòs d’un sol carril, amb semàfor que dona pas. Amb unes grans vistes, tant a un costat com a l’altre.

La localitat és famosa per la quantitat d’assecadors de peix que afloren per les seves immediacions. Conduïm fins a:

Henningsvaer Stadium – 68.14837, 14.2014

Aparcament de l’estadi, sols de dia, no es permet la pernocta, gratuït per visitar la ciutat envoltada de illes.

És el final de la carretera, dona directament al camp de futbol, hi ha un cartell de NO CÀMPING, i no hi ha cap autocaravana estacionada, o sigui que donem mitja volta i busquem lloc en algún dels seus aparcaments.

I trobem un lloc a:

Offentling parkering – 68.15626 , 14.2076

Aparcament amb varies places on els nostres vehicles no molesten, es paga per l’aplicació EasyPark.

Com la majoria dels pobles de les Lofoten, té una bonica estampa i passegem pels seus carrers fins la zona portuària.

Aprofitem per dinar Fish and Chips, al restaurant Henningsvaer Sjomat, ens han agradat, peix cruixent i boníssim, tot i que aquí a Noruega els preus són més alts, 4 Fish and Chips paguem 840 NOK.

Seguim recorrent fins assolir el port, on hi ha una magnífica vista.

Un xic més endavant hi ha el camp de futbol, en l’últim illot, aquest està rodejat d’assecadors de peix.

Tornem a l’auto i  avancem en la ruta.

Avui teníem anotat parar a posar LPG:

LPG Svolvaer – 68.2310486 , 14.5363

Atenció que sols obren de dilluns a divendres de 8:30 a 16:00, i els dissabtes de 10:00 a 14:00.

I en arribar està tancat, és dissabte i són les 15:00. Ens fa molta ràbia, doncs era una de les tasques importants a realitzar avui, i jo no em vaig fixar que el dissabte feien un horari diferent. Uff, estem ….

Ens traslladem fins a:

Svolvær Àrea – 68.22709, 14.55777

Àrea gran, amb unes 50 places, fàcil d’arribar i bon lloc per buidar aigues de pagament, amb tots els serveis. Disposa de Wc i dutxes.

Ens estacionem sense cap problema, no és gaire bonic, paguem a la màquina 300 NOK, i ens endollem a la llum per minimitzar el gas.

Des de Svolvaer és possible contractar algunes excursions interessants com la visita al Trollfjord, on t’acostes a les àguiles marines. El fiord del Troll (Trollfjord) és famós per tenir una amplada reduïda d’uns 800 metres, amb muntanyes que ascendeixen fins als 1100 metres d’alçada.

Nosaltres ho descartem, doncs hem mirat i les sortides son al matí-migdia.

Sortim de l’auto, traiem taula i cadires, i conversem amb uns veïns, que tenen una Concorde, molt simpàtics.

Amb el Jan anem a pescar, mès ben dit a tirar la canya, je je…

Sopem i dormir.

DIA 24 – Diumenge 14/07/2024 SVOLVAER – SORTLAND – BREMNES – 103 KM – 1H 30M

Avui abans de posar-nos en marxa aprofitem per buidar wc a l’àrea. A les 8:15 arrenquem. Agafem la E10, i anem mirant a dreta i esquerra.

Pel camí, veiem un vaixell pirata, el Capitan Morgan II.

Anem a agafar el ferri:

Ferri Fiskebøl (68.4307, 14.82365)- Melbu

La línia és operada per Torghatten Nord AS, i és una ruta a Fylkesveg a Nordland. El viatge en ferri sol durar uns 25 minuts. La distància entre els molls és de 7,6 km en línia directa.

Al arribar, són les 9:00, ens adonem que al ser diumenge la freqüència del ferry canvia. El primer ferri és a les 8:30 i el següent a les 10:30. Per tant, ens posem a la cua i aprofitem per esmorzar.

Embarquem a bodega, i això fa que sigui obligatori pujar a coberta. Fa força aire, i el Jordi i els nens entren a dins, però jo em mantinc a fora, disfrutant de l’entorn.

A les 11:00 ja desembarquem i agafem la carretera 83 i anem passant de illa a illa. De Hadseloya a Boroya, a través del Pont Hadselbrua:

I tot seguit, saltem a la illa Longoya, passant pel pont Sortlandsbrua:

Revem una trucada de la Reserva que tenim per l’ avistament de Ballenes, ens diuen que demà passat, és a dir el dilluns, queda cancel.lat pel vent, i ens proposen dimarts a les 11:00, i ho acceptem. Això ens fa modificar els plans.

Decidim buscar un indret per passar el dia, pel camí, així demà intentarem repostar LPG.

Trobem un indret TOP 10, una platja davant d’una illa, amb un petit aparcament, no massificada.

Bremnes – 68.8424 , 18.3909

Petit estacionament d’us local, davant d’una petita platja.

Estacionem i quedem al.lucinats amb aquest raconet del món. Veiem crancs, meduses, algues, corals … vida en una aigua cristal.lina a la vora, i de color turquesa en el fons, ESPECCTACULAR.

Al arribar hi ha la mar baixa, i podem caminar per l’aigua i creuar a l’illa de l’altre costat, on unes cabretes encuriosides, ens venen a rebre.

Passem el dia en aquest raconet, intentant no ser invasius. El terra no és de sorra sinó de trocets de closques. Fa crec crec al caminar, inclús els peus descalços se’n ressenten.

A la tarda ens quedem sols, nodrint-nos del sol, passejant a munt i avall, escoltant els sorolls que ens envolten: ocells, onades, cabretes, vent ….

Dutxa, sopar i dormir.

DIA 25 – Dilluns 15/07/2024 – BREMNES – BlEIK – 126KM – 3H

Avui surto a fer unes fotos de bon matí, hi ha boira i uns ocellets gaudint de la platja.

Esmorzem i a les 9:15 ens traslladem a omplir LPG:

LPG Sortland – 68.7069 , 15.3967

Empresa de servei de gas, tant el subministren propà de la màquina com re-omplen ampolles. No self-service, hi ha un treballador que dona el servei. Obert de dilluns a divendres de 8.00 a 15:30. Dissabtes i diumenges tancat.

En arribar un treballador surt a atendre’ s, li posem l’ adaptador i ell ens subministra el gas. També li demanem que ens comprovi la bombona, ens la fa posar en una bàscula i ens diu que està plena, per tant, passem per la botiga a pagar i llestos.

Ara ja amb la feina feta seguim ruta, creuem pel pont, Sortlandsbrua, i canviem d’illa.

Agafem la carretera 82.

L’objectiu és l’illa d’ Andøya, que ens reb amb una boira espessa espessa.

Decidim agafar la ruta escènica FV974, i ho encertem de ple, paissatges d’una bellesa indescriptible.

Parem en un mirador:

Sandvika strand i Borra : 69.09510 , 15-56943

Petite platja a peu de la carretera que ofereix un entorn excepcional, i a sobre amb ovelles.

Seguim ruta, i ens aturem a l’aparcament:

Bukkekjerka – 69.10426 , 15.57324
Aparcament amb uns WC molt curiosos. Petita passejada al far per estirar les cames

Fins que arribem a destí:

Bleik – Midnattsol Camping – 69.2758, 15.9643

Petit càmping molt bonic, molt barat, a 10 metres del mar, just al costat de l’illa dels ocells, on pots passejar amb els arrossegadors locals per veure ocells «Frailecillos». L’àrea és desert, petit poble però botiga de queviures i fleca. Hi ha wifi i la possibilitat d’omplir d’aigua i desguàs. Disposa de 30 places. Hi ha sauna a la platja. Disposa de rentadores.

Passem per recepció i ens diuen que ens col.loquem en la parcel.la que volguem i que després passem a fer el chek-in. Paguem 820 NOK per dues nits, 2 adults i 2 nens.

El primer que fem és posar rentadores. Aquí són automàtiques, ens hem hagut de descarregar una App i fer el pagament en ella. Cada rentadora i secadora costa 60 NOK. Posem dues rentadores i dues secadores, perquè no tenen gaire capacitat. Tot molt fàcil.

Dinar, sortim a gaudir de la platja de sorra blanca que hi ha tot just a davant del càmping, el Jan aprofita el vent per fer volar l’estel.

Per la  tarda decidim reservar el safari dels Puffins, tot i que fa mala mar, ens arrisquem, i aconseguim lloc en l’últim torn a les 19:30,

Preus: Adults 700 NOK , Nens 400 NOK. És a dir que paguem 2200 pels 4. I ens recomanen ser-hi uns 20 min abans.

Ens posem xiruques i ens abriguem, i des del càmping anem caminant fins al vaixell Laura, a Bleik, uns 600 mts. Una noia comprova la nostra reserva i pugem a bord. Es una embarcació de pesca, i l’aforament és limitat. Seiem a davant, en una taula de pic-nic.

La mar té molt onatge, ens sacseja de valent, però és divertit. Ens hem de agafar fort ja que hi ha mala mar i el barco és mou bastant. El safari dura 1,30h i val la pena l’esforç i els diners. A més dels Puffins, també es poden veure àligues i altres aus.

Veiem centenars de Puffins, volant en cercles al voltant de l’illa Bleiksøya. La guia ens dona tota mena d’explicacions i detalls en anglés: que ponen 1 sol ou a l’any, que són molt bons nedadors i no tant bons voladors. Ells, tenen un company, que només es veuen 4 mesos a l’any que és quan s’aparellen, després marxen i es tornen a trobar l’any següent en el mateix niu. Són aus d’un únic amor, o sigui, que només s’aparellen amb un.

També es poden observar com les àguiles sobrevolen la muntanya esperant el moment perfecte per poder caçar els munts de Puffins que tenen a l’abast. Les àligues, si són joves, no tenen el cap blanc.

Ens costa molt fer bones fotos per culpa de la mala mar i perquè els Puffins es mouen de manera molt ràpida, però ho intentem. Al fer un mal dia, la cosa encara es complica mès. Inclús sortim mollats.

Tornem a port molt satisfets de l’experiència i un xic mullats.

Sopar i descansar.

DIA 26 – DIMARTS 16/07/2024  BLEIK – ANDENES – BLEIK

Estem molt emocionats, posem un cartell a la parcel.la dient que està reservat i a les 9:30 ens traslladem cap a l’aparcament, estacionem sense cap problema i aprofitem per esmorzar.

Andenes – Hamnegata – 69.32423, 16.1184

Situat al port industrial, sense serveis. Els banys a l’ edifici del safari de ballenes presumiblement utilitzables. Ja no es permeten pernoctacions.

Ens abriguem ens posem xiruques i ens acostem a les oficines Sea Safari Andenes,  són les 10:15 dons tenim el tour a les 11 i cal ser-hi 40 min abans.

WHEAL 2 SEA

La de Whale 2 sea, surt en llanxes de màxim 12 persones i realitzen un acostament respectuós.

La ballena amb més presència a l’estació estival és el catxalot, però potser tinguis la sort d’avistar també ballenes pilot, rorquals nans, ballenes jorobades, dofins i orques.

I ens informen que lamentablement NO es pot fer l’activitat  per culpa de la BOIRA. Ens donen l’opció de esperar nos una hora a veure si la boira s’aixeca tanmateix li preguntem si hi ha algún forat en l’horari per demà al matí però ens diuen que tot està ple fins dijous. A copia de insistir ens recol·loquen a el tour de les tres de la tarda.

Anem a visitar el far i el poble:

Andenes Fyr

L’element més caracterísitic d’aquest indret és el seu far, amb els seus més de 40 mts d’alçada. Construït el 1859, porta tota la vida contemplant els vaixells balleners. Desde el 1978 està automatitzat, fent que ja no sigui necesari que cap farer escali per posar-lo en marxa les 148 escales que separen la base del far de la zona on es troba la llenterna. Si vols gaudir d’unes vistes d’ocell apunta’t a les visites guiades que es fan cada hora (desde les 12 del migdia fins les 16 amb grups de 7 persones). Les vistes de la costa i el perfil de l’illa de Andøya són espectaculars.

Tornem a l’auto a dinar i ens esperem a que arribi l’hora però veiem que la boira persisteix. Uns minuts abans de marxar ens arriba una trucada de TOUR CANCEL.LAT sense opció a reprogramar  i es abonen la pre-reserva. Els ànims cauen en picat  i tornem al càmping fent una parada intermitja al súper.

Aprofitem per omplir i buidar.

Fer passar les penes sopar i dormir.

DIA 27 – DIMECRES 17/07/2024  BLEIK – ANDENES – DESCANS

Avui tornem a matinar, doncs l’objectiu és agafar el primer ferri de Andenes a Gryllefjord, aquest no es pot reservar, i té molt poques sortides, a les 8:45 – 13:00 – 17:00.

Sortim del càmpong a les 7:45 i en 10 minuts som a la cua del ferri, però ja hi ha molts vehicles, ens situem a la fila 4 i aprofitem per esmorzar.

El ferri comença a carregar i no tenim bones sensacions, i ens quedem amb un pam de nas, doncs ens diuen FULL, o sigui que ens posem a la fila 1 pel següent ferri.

El Jordi va a tope de feina, i m’entre estem reflexionant, el Jan i jo seguim mirant les pàgines de les reserves dels tours, que ens donen FULL fins divendres. Igualment jo em vaig afegint a les llistes d’espera, a veure si si a la flauta.

I de sobte el Jan s’alça del sofà i diu, han ALLIBERAT 4 places per demà dimecres a les 11:00, o sigui que sense pensar-nos, TORNEM A RESERVAR, i ens traslladem a l’aparcament:

Pàrquing Andenes – 69.3225 , 16.1318

Estacionament gratuït, amb vistes al port, sense serveis. Disposa de contenidors.

I sortim a donar un tomb per Andenes:

La resta de la jornada ens l’ agafem de DESCANS, amb la mirada a demà, a veure si tenim sort amb les condicions climàtiques.

Per sopar anem a buscar unes pizzes, al poble, cares, però que ens van de fàbula.

Peli i dormir.

DIA 28 – Dijous 18/07/2024 – ANDENES – GRYLLEFJORD – MUSEU TROLL «SENJATROLLET» BERGSBOTN SKALAND – ILLA DE SENJA – 40 KM – 1 H – SKALAND – TUNGENESET MIRADOR – ERSFJORDSTRANDA – MEFJORDVAER – 10 KM – 20 MIN

Avui tenim per tercera vegada RESERVA del tour de Whale Safari a les 11:00. Ens aixequem amb noves li.lusions i no fa vent i fa sol. Esmorzem, i ens arribem a l’oficina a les 10:15 i ens tornen a donar CARBASSA, ens diuen que a alta mar hi ha boira i que no es pot navegar. Igualment ens maregen i ens diuen que tornem a les 11, i ens tornen a dir que esperem 15 min. I ja per última vegada ens diuen CANCEL.LAT. Està clar, ho donen ja per impossible.

O sigui que amb la cua entre cames anem a l’auto, cal dir que força indignats, i ens traslladem a la cua del ferry.

Ferri Andenes (69.3267, 16.1325) – Gryllefjord

La línia és operada per Torghatten Nord AS, i és una ruta en fylkesveg a Troms og Finnmark. La distància entre els molls és de 36,3 km en línia directa. Tarda 1h i 40 min.

Avui toca creuar a la Illa de Senja, hem d’intentar agafar el primer ferry que poguem, per intentar guanyar els dies perduts,

Ull sols hi ha sortides a les 8:45 – 13:00 – 17:00

En arribar, som els últims de la fila 3, i tornem a tenir males sensacions, doncs creiem que no entrarem al ferry de la 13:00.

M’entre preparem el dinar, arriba el ferry, comença a carregar, i ens quedem a terra, som els primers que no hem entrat. Estem amb males vibracions. A sobre hi ha llestos que s’han posat darrera la fila 1 i la 2, i han arribat després…. Ufff

El Jan diu jo surto a pescar…, doncs ara ens hem d’esperar fins les 17, és a dir, 4 hores més “perdudes”, estacionats a la cua del ferry, i a sobre, ens hem quedat els primers de la fila 2, però els llestos estan a la fila 1…..

De sobte el Jan i el Jordi em diuen vine, vine, una foca !!!! Que guai! I l’enganxem menjant-se un peix. El Jan diu, s’ha vingut a cruspir el meu peix…je je

Arriba el ferri de les 17 i finalment entrem a dins. Deixem a la Mel a auto i pugem a coberta. Jo busco un raconet a l’exterior per gaudir de les vistes i no marejar-me.

Jan i Ona es queden a dins.

I ja sóm a l’Illa de Senja, Una illa situada al nord-oest del país, que tot i que no és tan visitada com les Lofoten, competeix amb elles en bellesa. Senja és un bon lloc per fer senderisme, hi ha moltes rutes senyalitzades de diferents nivells. Cal saber que molta gent la recorre amb bicicleta, les seves carreteres són estretes, de dos sentits i no solen estar marcades les línies divisòries, tot i que solen ser poc concorregudes i disposen de zones per arrambar-se estrategicament col.locades.

El Mar de Barents i el Mar de Noruega ens envolten a mesura que deixem la península.

Aquí comença la Ruta Panoràmica, creuem pel pont Gryllefjord bru, que ens porta directament al túnel Ballesvikskar-tunnelen, d’ 1 km, i seguim fins a:

Àrea Trollveien Parkering – 69.4105, 17.26311

Estacionament del Museu Troll «Senjatrollet»: El troll més gran del món. Asfaltat, gratuït i disposa de tots els serveis d’aigua.

Aprofitem per buidar, però està fet una marranada.

Senjatrollet i Trollkjerring

L’estàtua de 18 m d’altura de l’home trol ** Senjatrollet ** es va construir segons la llegenda local de l’illa de Senja i es va obrir al públic el 1993. Uns anys més tard, una segona estàtua (una mica més petita) de la dona * Es va agregar * Trollkjerring **. L’accés al complex és gratuït, però dins de l’estàtua hi ha un museu amagat, aquesta vegada ja pagat, amb llegendes de trolls.

No trobem els trolls grans, sembla una finca privada i hi ha un cartell de tancat…algo molt estrany. Fem les fotos als trolls de fora:

Ens traslladem fins a:

Bergsbotn utsiktsplattform – 69.42296, 17.50442

Petit aparcament per gaudir d’unes vistes impresionants sobre el fiord. I sorprenent obra d’ingenieria per aixecar la plataforma. Des d’aquesta es té una magnífica vista del fiord de Bergsfjord i de les muntanyes escarpades que l’envolten. Ideal per fer fotos.

Seguim recorrent la Ruta Panoràmica, al costat de la carretera 862, en un entorn privilegiat.

Fins al pròxim mirador

Tungeneset Mirador –  Mirador Devil’s Teeth – 69.48695, 17.33308

Petit aparcament a la carretera 862, des d’on s’accedeix a través d’una passarel·la de fusta a la rocosa costa. Des de la costa es pot gaudir de les impressionants vistes que formen els Dents del Diable, que fan de frontera entre Steinfjord i Ersfjord.. El lloc és precios.

Després de gaudir dels miradors, posem rumb a la famosa Platja d’Ersfjord. Una platja de sorra blanca de gran bellesa amb les muntanyes dents del diable com a teló de fons. Aprofitem per jugar a la sorra i amb les onades que banyen la platja.

Ersfjordstranda – 69.4788, 17.3944

Aparcament amb vistes. Gratuït. Platja de gran bellesa amb les muntanyes de Dents del Diable de fons.

Aparcament molt concorregut, el trobem ple, o sigui que al final estacionem, pernoctem a:

Pàrquing Errsfijord – 69.4774 , 17.4247

Aparcament de grava, pla, al costat del cementiri. Ideal per passar-hi la nit.

Estacionem i acabem passant la nit 2 furgonetes i 2 autocaravanes, molt tranquil.

Sino també podem pernoctar:

Mefjordvaer Àrea – 69.52079, 17.4394

Ampli aparcament modificat i gratuït, sense il·luminació a l’extrem nord del poble amb una vista magnífica. Lavabos, servei d’ ompliment i buidatge.