Dimecres 26/12/2018 IGUALADA – BESANÇON – 939 Km

Avui dia de Sant Esteve, ens lleven d’hora, a les 7, però no aconseguim sortir fins 9:30.

Anem fent parades cada 2-3 h.

Arribem a l’Area que teníem planificada, a Besançon, queda a uns 10 km separada de l’autopista, però volem descansar, i a les Areas de servei de l’autopista sempre hi ha molt soroll del trànsit.

Àrea de Camping-Car, queda a la dreta:

47°14’17″N 6°00’56″E

però no hi veiem cap auto, en canvi al pàrquing a l’esquerra hi ha 5 autos i ens estacionem al seu costat, és un Pk amb barreres, de 19 a 9, costa 1€, el terra es de terra, i hi ha forces clots.

47°14’17″N 6°00’57″E

Sortim a inspeccionar el lloc i veiem que l’altre Pk és millor, doncs està asfaltat, i quan hem arribat no veiem les autos perquè el Pk fa una L, i al fons hi ha l’Area, hi ha varies autos aparcades:

Sopar i dormir

Dijous 27/12/2018 BESANÇON – EGUISHEIM – COLMAR 160 Km

Hem dormit tranquil.lament. Ens llevem d’hora i un cop a punt, arrenquem cap a EGUISHEIM, la nostra primera parada a l’Alsacia.

Anem al pàrquing que teníem buscat:

48°02’37.5″N 7°18’46.3″E

Però al arribar hi ha un cartell de prohibit cotxes i autos.

Però seguim uns metres mes endavant i trobem varies autos estacionades, i allà ens aparquem.

EGUISHEIM és un poble petit, d’uns 1.500 habitants, està catalogat com un dels pobles mès bonics de França.

Primer, ens acostem a la oficina de turisme a buscar un mapa.

Seguim tot l’itinerari turístic, quedem impressionats, tant per les típiques cases alsacianes, com per els seus ornaments, amb molt de detall:

Les cases estan restaurades, respectant l’estil original, fent que sigui un poble medieval amb un estat impecable.

La peculiaritat d’aquest poble és que està format per carrers circulars, formant varis cercles concèntrics entre si.

Hi ha dos mercats de Nadal, molt petitons, i aprofitem per provar el Vi calent, però no ens ha agradat gens:

La veritat és que les cases semblen de xocolata:

Tornem a l’auto i ens desplacem fins a COLMAR, preferim dinar a destí, tenim localitzada una Àrea d’autos, de camí passem per una Zona habilitada per les Autos i està tota plena.

Àrea Port de Plaisance:

48°04’50″N 7°22’33″E

Al arribar hi ha un cartell de FULL, és una àrea amb capacitat per 75 autos, entrem igualment a preguntar i aconseguim que ens assignin una plaça, però està a petar. Paguem 15,44€ amb llum inclosa.

Tenen servei de pa de 8:30 a 8:45. I WC i dutxes de 8:30 a 17:30. Zona per buidar i omplir.

Hi ha uns aparcaments a l’entrada sense llum per 10€, però també estaven plens.

Aprofitem per dinar.

Ens abriguem i cap al centre s’ha dit. A la recepció ens han donat un plànol i les indicacions per arribar al centre. Sortir de l’àrea a l’esquerra i tot seguit a la dreta, i seguir recte fins al segon semàfor, i llavors amb ubliquo ja recte fins al centre. Tardem uns 10 minuts xino-xano:

COLMAR és una ciutat d’uns 67.000 habitants, el centre està molt ben conservat.

Ens recorrem tot el centre, intentant seguir el itinerari dels mercats de Nadal, concretament n’hi ha 6, perfectament enumerats i ben indicats.

Ens crida molt la atenció la zona de la Petita Venècia, una zona amb canals navegables:

I la Colegiata de San Martín (s.XIII), pel seu tamany exterior:

I disfrutem de tots els racons:

Hem provat el Pain d’epices, és com un pa de pessic molt compacte, amb gust a espècies, taronja, i mel. Pel nostre gust massa empelagòs.

Hi ha un munt de parades que fan molt bona pinta!!

Tornem a l’auto a escalfar-nos i a descansar.

Fins demà.

Divendres 28/12/2018 COLMAR – KAYSERSBERG – 12 Km

Ens llevem d’hora, doncs a les 8:30 arriba a l’àrea, la furgoneta del Pa.

Sortim a les 9:15, doncs preferim arribar a l’Àrea de destí d’hora, que és quan hi ha mès moviment per poder estacionar tranquil.lament. Pel camí, el paissatge és totalment vinícola.

Aire de Càmping-Car Vieille

48°08’10″N 7°15’43″E

Molt ben situada, en el mateix poble. Amb capacitat per unes 80 autos. De pagament, 14€ per dia, es pot pagar per fraccions.

Disposa de zona d’omplir i buidar (grises i negres) gratuït. Disposa de WC.

L’aigua està oberta de 9 a 16, perquè no es glassi.

Avui tenim 1/2 jornada de descans, és a dir, tenim la intenció d’estar tot el dia aquí.

Al arribar hi ha molta boira, decidim esmorzar, i fer dutxes, per veure si la boira s’aixeca.

Anem a visitar el poble avans de dinar, primer anem a l’oficina de turisme a buscar un plànol:

Seguim tot l’itinerari marcat.

KAYSERBERG és un poble preciòs, no sabem ni com d’escriure’l. Durant l’alliberament Nazi del 1944, el poble va ser molt destruït, però gràcies al esforç dels seus habitants va ser reconstruït.

Entrem a veure un Taller Artesanal de Vidre, gratuït, i veiem tot el procés de fabricació d’un Gat, els nens queden bocabadats, i després entrem a visitar la seva Exposició-Botiga:

Els mercats de Nadal estan tancats, excepte una petita exposició de pessebres, i li fem un cop d’ull.

La regió és molt famosa pels seus vins alsacians, i no ens hem pogut resistir a comprar-ne per catar-los.

Tornem a l’auto a dinar.

Aprofitem per descansar, fer deures, llegir fins a les 18.

Tornen a visitar el poble, aquest cop de nit, per veure la Il.luminació. Es bonic però creiem que de dia guanya mès.

Tornem a l’auto sopar i dormir.

Dissabte 29/12/2018 KAYSERSBERG – RIQUEWHIR – RIVEAUVILLE – 14 Km

Ens llevem d’hora i aprofitem per buidar i omplir.

Ens traslladem fins a RIQUEWHIR, al pàrquing que tenim anotat:

Aire Municipale

48°09’58″N 7°18’06″E

Àrea mixta amb cotxes. Al arribar hi havia unes 3 autos i cap cotxe. Està prohibit per autos de mès de 7 mts. Nosaltres estacionem sense cap problema. És de pagament:

Anem a visitar el poble, poble petit d’uns 1.300 habitants.

Tot és molt bonic, les seves cases entramades i adornades amb molt de gust.

Avui provem el Bretzel, un llaç salat o dolç, que ens han agradat molt i molt.

Fem un munt de fotos. És un poble vinícola, i destaquen els cartells penjats a les façanes de les cases.

Tornem a l’auto, ara el pàrquing està ple de cotxes i autos. Marxem cap a RIBEAUVILLÉ, pel camí veiem vinyes i mès vinyes:

Anem cap al pàrquing que teníem anotat:

48°11’34″N 7°20’03″E

Però uns metres avans trobem un Pàrquing amb autos i ens hi aparquem, que queda uns 300 mts mès a prop del centre:

48°11’33″N 7°19’51″E

Com que no tenim gana decidim fer la visita, i sortim xino-xano cap al centre, veiem nius amb cigonyes.

RIVEAUVILLE és una petita localitat d’uns 5.000 habitants. Té un interès especial, doncs està en part bordejada per muralles.

Un dels elements que el caracteritza és que té Tres Castells, el de Saint-Ulrich, el de Girsberg, i el de Hopprappoltstein (o Haut-Ribeaupierre), tots ells construïts pels Sr. de Rappoltstein.

Trobem que hi ha un munt de Boulangeries, amb tot tipus de pa, panets, dolços…. Sols ens falta provar el Kougelhopf, que és una Magdalena gegant.

Avui ens deixem seduir per formatges i embotits:

Recorrem tot el cirqüit turístic:

Tornem a l’auto a dinar i descansar.

Diumenge 30/12/2018 – RIVEAUVILLE – CASTELL HAUT-KOENIGSBOURG – SELESTAT-OBERNAI – 51 Km

Avui ens llevem d’hora, doncs no sabem com estarà el Pk del Castell.

A les 7:30 marxem cap al punt GPS que tenim en l’itinerari, és una esplanada avans d’arribar al Castell, on sembla que no deixen passar la nit, però al arribar hi ha 2 autos que han pernoctat.

48°14’51.4″N 7°29’05.6″E

Però decidim pujar fins a dalt per veure si es pot estacionanar. I veiem que cap problema, ens ajustem a un dels vorals deixant espai amb un cotxe de darrera per poder maniobrar la sortida.

I tranquil.lament esmorzem. Hi ha boira, però en mica en mica es va aixecant. Anem a fer un café a la biblioteca del castell a les 9, tenen una sala molt «cuqui»

Anem cap a la porta d’accés a comprar les entrades, i ens donen un tríptic amb explicacions per seguir la visita:

CASTELL HAUT-KOENIGSBOURG és el mès visitat de França. La veritat és que impresiona desde fora:

Però de dins el trobem un xic simple:

Quan acavem la visita tornem cap a l’auto i ara ja hi ha molt moviment de gent.

Seguim cap al nostre pròxim destí, SELESTAT, poble d’uns 20.000 habitants, un xic diferent dels que havíem vist fins ara:

48°15’21.5″N 7°27’19.0″E

Estacionem sense cap problema, és un Pk gratuït, sense serveis i força gran:

I com que és d’hora anem a estirar les cames cap al centre i visitem:

el Museu del pa, paguem 12€ pel Pass Familiar, on veiem la evolució històrica que s’ha produït en la seva elaboració, i aprofitem per comprar pa que fabriquen ells mateixos.

• Esglésis de Saite-Foi, ens sorprèn les seves Vidreres, i també hi ha una sala darrera de l’altar on es pot veure una sèrie de boles de vidre d’Arbres de NadalEsglésia Saint-Georges, ens crida l’atenció el seu terra en forma de laberint, i els signes del zodíac
  • Decidim quedar-nos pel centre a dinar a una Braseria.
  • Seguim la visita i anem a la Biblioteca, paguem 16€ tiquet familiar, a la sala de dalt, veiem un munt de llibres antics i digitalitzats, i a una sala petita a la planta de l’entrada a la dreta, hi ha uns llibres manuscrits del 1521 on es parla per primer cop de l’Arbre de Noel (tenim dubtes, de si hauríem pogut visitar aquesta sala sense pagar entrada):
  • Tornem cap a l’auto i marxem cap a OBERNAI, al arribar hi ha un munt de cotxes, hi ha mercat de Nadal, anem al Pk de terra que teníem mirat que és enorme, però està a petar, però tenim sort i aparquem:
  • 48°27’35″N 7°29’12″E

Fem un tomb pel poble, d’uns 11.500 habitants, aprofitant que els mercats estan funcionant. El seu encant resideix en les seves muralles, i el seu centre històric.

Però al ser a la tarda i fosc, ens deixem cautivar per la Il.luminació dels seus carrers, tot i que pel nostre gust massa turístic:

Tornem a l’auto que ja toca descansar.

Dilluns 31/12/2018 -OBERNAI – STRASBOURG – 51 Km

Avui ens llevem sens pressa, ahir vam avançar feina.

Hem dormit perfectes, ha plogut tota la nit i el terra és un fangar!! Sort que no hem de baixar de l’auto.

Sobre les 10 arrenquem cap al nostre pròxim destí, STRASBOURG, tenim reservada 1 parcel.la al Càmping, 45,40€ amb llum, 2 adults i 2 nens, doncs volem passar el cap d’any aquí.

El càmping s’ha d’entrar a les 14, però ens hi arribem avans a veure si hi ha sort.

Al arribar tenen penjat el cartell de COMPLERT. Anem a fer el chek-in i tenim sort que en el mateix moment marxa un campista i ens poden assignar la parcel.la.

Ens donen un mapa del càmping,

i un mapa de la ciutat

i ens informen d’on s’agafa el Tranvia (sortint del càmping a l’esquerra a uns 500 mts hi ha la parada MONTAGNE VERDE) i per anar al Centre podem agafar el Tram B o F, baixada HOME DE FER.

Anem a la parcel.la assignada i això és un FANGAR!! Quina llàstima:

Hi ha parcel.les impracticables !!

Ens les hem d’inventar per no embrutar-ho tot!!

Ens instal.lem, passem per Recepció a encomanar pa per demà al matí i marxem cap el centre.

A la mateixa parada del Tram hi ha les màquines per comprar els bitllets (està amb castellà). Agafem un bitllet Trio (per 3 persones) 24h a 6,90€ i un de senzill 24h a 4,50€. Es pot pagar amb Targeta. Nens a partir de 4 anys paguen. Un cop comprats s’han de validar amb uns postes vermells avans de pujar al Tram.

Molt fàcil arribar fins al centre, amb el Tram són 5 parades:

Strasbourg és una Ciutat on el seu Centre Històric està declarat Patrimoni de la UNESCO de la Humanitat. Tot el centre és peatonal. Anem cap a la Place Kleber , centre neuràlgic, plaça molt gran, popular i concorreguda, de dimensions enormes:

Ens acostem fins a La Catedral, enorme, per fora i per dins, casi impossible fer-li una foto sensera, entrem a visitar-la, magnífica torre de rellotge al seu interior, vitralls, orgue i tapissos penjats, que la fan ser diferent:

Intentem anar a buscar el vaixell per anar pel Riu Ill, però al arribar a les taquilles estan tots els horaris FULL, sols queden places lliures per les que son descobertes, però està plovent, o sigui que ho deixem córrer:

Seguim pel costat, literalment parlant, del riu Ill, fins a les rescloses:

Un passeig molt xulo, i al final veiem com funciones les rescloses per anivellar l’aigua perquè les barques puguin passar, aquí els nens al.lucinen:

Seguim cap al Ponts Couverts, una antiga estructura defensiva:

I tot seguit cap al Barrage Vauban, un passatge cobert, regulador de l’aigua, amb escales a ambdós extrems del pont, que es pot pujar a la coberta i fer fotos panoràmiques de postal:

Strasburg està delimitat per dos braços del Riu Ill, formant una elipse, que conforma el centre històric. On conflueixen els dos braços del riu es troba la Petite France, una zona molt ben conservada:

Tornem cap al Centre recorrent els seus carrers, i donem la visita per acabada.

Tornem a agafar el Tram i cap al Càmping s’ha dit, a celebrar el nostre Cap d’Any.

A les 24:00 veiem un munt de focs d’artifici, desde la finestra de l’auto. Nens ja dormen, doncs hem sopat d’hora com sempre i hem celebrat les nostres campanades amb Raïm inclòs !!!

Dimarts 01/01/2019 – STRASBOURG – EURODISNEY – 450 Km

Avui ens ho prenem amb calma, doncs podem marxar a les 12:00 del Càmping.

Recollim el pa encomanat el dia anterior, per cert molt bo i esmorzem.

Engeguen dutxes però a dins l’auto doncs a fora segueix el fangar.

Avui ens replantajem modificar el final del del nostre viatge per l’Alsacia, doncs se’ns desperta les ganes d’anar a Eurodisney, ens separen 450 km, en horitzontal, i tot per autopista, i així ho fem.

Deixem per una altra ocassió : BERHEIM i MULHOUSE.

Molt satisfets d’haver escollit aquesta Zona de l’Alsàcia, i ens en emportem un gran record.

Arribem a Eurodisney a les 17. Paguem 40€ per una nit al pàrquing (la tarifa son 45€ però al ser després de les 16 hi ha reducció).

Estan esfaltant el pàrquing, i tenen les zones de buidatge precintades.

Ens estacionem i anem a comprar les entrades, doncs volem fel el Passe Anual per venir a l’estiu. El import del tiquet se’ns abona al fer el Passe a les Consignes interiors. Al arribar tenen problemes informàtics i com que ens hem d’esperar ens compensen amb 2 Fast Pass, un pel Piter Pan i l’altre pels Pirates del Caribe (no ens surt del tot malament el tema), doncs tot i esperar al final ens poden fer el Carnet.

Comencem la Ruta pel parc i ens dona temps de fer un munt d’atraccions: Blanca Neus, Pinocho, Star Treck, Dumbo, Buzzy.

Sortim del parc a les 22:00, anem a buidar l’auto, sopar i dormir.

Dimecres 02/01/2019 – EURODISNEY

Ens llevem molt d’hora, a les 6:30, preparem entrepans, i a les 7:30 sortim xino-xano cap al Parc, doncs volem aprofitar de 8 a 9 per entrar amb el Passe Anual i poder fer atraccions sense cua, i ens funciona de meravella, fem 3 vegades el Buzzy, sense cua (aquesta atracció sol tenir 60-90 minuts de cua). I seguim fent el nostre periple pel parc, evitant les cues.

A primera hora de la tarda canviem de parc, per fugir de les cues, i començar a gaudir dels espectacles a Walt Disney Studios.

Prèviament paguem el pàrquing d’autos a la Consigna de les maletes, al tenir el Passe Anual ens costa 10€, sinó son 45€.

I al vespre quan tanquen el parc, que tanquen a les 20, però sobre les 19 ja tenen les atraccions tancades, tornem a l’altre a Disneyland, per aprofitar.

Dijous 03/01/2019 – EURODISNEY

Ens tornem a llevar d’hora doncs tenim comprovat que de 8 a 9, cundeix un munt. Entrem a Walt Disney Studio, objectiu l’atracció del Ratatouille (sol tenir 90 min d’espera), el fem 3 vegades sense cua!!

I passem tot el dia al parc.

A les 18 ja hem vist tot lo què teníem previst, i decidim tornar a l’auto.

Prèviament paguem el pàrquing d’autos a la Consigna dels gossos, al tenir el Passe Anual ens costa 10€, sinó son 45€. Quan arribem a l’auto ens han deixat un paperet dient-nos que no havíem posat el tiquet i ens inviten molt amablement i amb castellà, a fer el pagament.

Necessitem descansar i fer deures, i preparar-nos per la tornada a casa.

Divendres 04/01/2019 – EURODISNEY- IGUALADA- 1100 km

A les 6 estem en peus, i a les 7 arrenquem el camí cap a casa, molt contents, i amb un munt de vivències a la motxilla de la vida, ara ens queden per davant 1100km de carretera.

Volem ser a casa per l’arribada dels Reis d’Orient.

Anem xino-xano fent les parades oportunes cada 2-3h.

Entrem a Catalunya, i parem a l’Area del Empordà, a la mateixa autopista, per buidar i repostar, però està precintada, perquè la reixa està enfonsada:

N 42º 10′ 24» / E 02º 55′ 55»