La família Jiménez-Hermida ens proposa marxar aquests dies a visitar l’Alsàcia, i concretament els Mercats de Nadal, i ens fa molta il.lusió.

Estem convivint amb Covid, i això ens condiciona alhora de viatjar, per tant, preparem:

• mascareta per tots els espais (tancats i oberts)
  • targeta sanitaria europea
  • certificat covid descarregat al mòbil
  • cadenes de neu

Hem buscat informació sobre els Mercats de Nadal, i hem fet una sel.lecció, doncs els dies no ens donen per veure’ns tots. Concretament descartem els mes grans, i organitzem  la sortida, anant primer als mes llunyans, i després anar ja retornant.

Hem  consultat la pàgina: https://descubriendoalsacia.com/mercados-de-navidad-alsacia/

Dijous al vespre ja ens comencem a organitzar per marxar.

Anem a buscar l’auto, l’endollem, preparem roba, fruita, pa, … , i cuinem un parell de plats.

Divendres 03/12/2021 – Igualada – Vinassan – 300 km

El Divendres, treballem fins al migdia, i acabem de col.local tot el què ens falta. Els nens pleguen de l’escola a les 17. I aconseguim arrencar a les 18:45.

Consultem el trànsit, i decidim pujar per Vic-Girona. Ens trobem amb els amics a la rotonda de Castellfollit del Boix i ens repartim els Walkys, que ens acompanyaran durant tot el viatge, i ens faciliten la comunicació entre les dues autos. La primera tirada és fins a la Repsol de la Jonquera, i després ja fins:

Àrea d’autos Vinassan –  43.20456, 3.07406

Aquesta àrea és de pagament, sota d’uns pins, amb màquina expenedora, paguem 9€. Disposa de llum, però no ens en sortim. Hi ha forces autos, i estacionem sense dificultat.

Dissabte 04/12/2021 – Vinassan – Obernai

Hem dormit molt tranquils. Ens aixequem a les 6:45, traiem a la Mel i arrenquem a les 7:30.

Avui he fet de novata, al tirar les deixalles he llençat el tiquet, i quan hem anat a sortir de l’Àrea no podíem obrir la valla, perquè necessitàvem el còdi del tiquet. O sigui que ens ha tocat remenar les deixalles.

Un cop passat el tràngol, arrenquem.

Fem una parada sobre les 10 per esmorzar i estirar cames. Una segona parada més llarga, per dinar i estirar cames, sobre la 13:30, i ja encarem l’últim tram. Va plovent a ràfegues.

Anem rotant la plaça de copilot.

Obernai

Opció 1 final: 48°27’35″N 7°29’12″E

al arribar, sobre les 18:30,  anem a la zona d’autos i tenim molta sort doncs trobem lloc per aparcar les dues autos. El pàrquing al ser mixte amb cotxes, és caòtic, trobem cotxes estacionats a tot arreu, el terra està fangòs i ple de tolls, doncs ha plogut de valent.

Ens afanyem a sortir, perquè el mercat de Nadal tanca a les 20:00, al ser diumenge. El temps ens respecta i ens deixa anar a fer un tomb.

Entrem al poble emmurallat per un dels seus pòrtics, està molt ben il.luminat, i se’ns passa tot el cansament del viatge. Les façanes estan molt ben adornades i il.luminades.

Anem recorrent tots els mercats, ens demanen escanejar el certificat Covid, i ens marquen amb un segell a la mà.

Provem creps, el vi calent, i inclús comprem uness pizzes per sopar a l’auto.

Ens dona temps de fer el recorregut.

Tornem a l’auto i treiem la Mel a fer un vol, i queda del tot enfangada, ens toca aixugar-la amb la tovallola, quin merder!!!

I m’entre sopem torna a ploure.

A descansar fins demà.

Teníem altres opcions mirades per estacionar:

Opció 2: 48.46269, 7.47416 Pàrquing Altau

Opció 3Súper E.Lecrerc: 48.467957, 7.496313

Diumenge 05/12/2021 – Obernai – Ribeauvillé – Riquewirth

Hem dormit acompanyats d’un munt d’autos, i d’un gall malparit que a les 4 del matí s’ha pensat que ja sortia el sol… je je…i a part persistia en el seu cant.

Ens llevem d’hora i a les 8:15 ens traslladem a Ribeauvillé, a 38 km.

RIBEAUVILLÉ

Al arrivar trobem que han habilitat un pk enorme, i un cartell de Navette (bus), i amb un munt d’autos estacionades:

Pàrquing provisional Mercat de Nadal: 48.19089, 7.37057

Nosaltres seguim un xic més endavant, també passem per davant del pk del súper de Lecrerc i també hi ha autos que han fet la nit.

Opció 3 super E.Leclerc: 48.190772, 7.337307

Però seguim endavant i anem fins al primer pàrquing que teniem buscat:

Opció 1: 48°11’33″N 7°19’51″E

I el tenen vallat perquè no s’hi pugui accedir. O sigui que continuem fins a la següient punt buscat:

Opció 2 final: 48°11’34″N 7°20’03″E

I tornem a tenim sort, doncs una auto marxa i al seu costat hi ha un altre forat, o sigui que ens podem estacionar les 2 autos i juntes.

I ens posem a esmorzar, i m’entre esmorzem veiem com van passant un munt d’autos buscant lloc, hem sigut molt afortunats, o l’estratègia de llevar-nos d’hora ens ha funcionat…qui sap..

Anem xino-canó a descobrir el mercat medieval de Nadal de Ribeauvillé.

Horaris

Ds: de 10 a.m a 19 h.m. Diumenge: de 10.m a 18 h.m.

Per accedir al mercat ens demanen el certificat Covid, ens posem mascareta i ens posen una polsera. El mercat de Nadal està concentrat en tot el carrer principal.

Trobem moltes parades, amb un munt de delícies, tant dolces com salades, que fan que caiguem en la temptació

Anem gaudint de les façanes, que estan molt ben decorades, i trobem 3 camells i un senyor fent cistells:

I passem per sota la torre del rellotge, i veiem com rosteixen un porc senglar…que ens deixa …

Els carrers es van omplint de gent, i es fa un xic agoviant, trobem personatges amb xanques que van fent maleses pel carrer, tibant gorres de petits i grans.

Veiem gent menjant cargols a les 11 del matí…

Comprem formatge, tornem a l’auto i marxem cap al pròxim destí.

Riquewirh

M’entre entrem al poble quedem esgarrifats del munt de cotxes, autobusos i autos que hi ha estacionats per tot arreu.

Opció 1: 48.16615, 7.30180

pàrquing de pagament, Impossible aparcar, està ple de cotxes.

Opció 2: 48.16519, 7.29851

Parking Autocars i autocaravanes: (vist pel Google) Ho han vallat i sols deixen estacionar Autobús.

Opció Pàrquing provisional Mercats de Nadal final: 48.16465, 7.30394

Anem seguint la intuïció, i veiem que hi ha un carrer ple d’autos i hi ha un forat, però és de pujada, o sigui que enculem i podem aparcar al costat de les vinyes. Hem tingut de nou molta sort, hi hem cabut les dues. És a dir, és un pàrquing provisional pels dies de Mercat de Nadal, ens posem molt contents veure la sensibilització que hi ha a França per poder estacionar els nostres vehicles, que dista molt del què tenim a Catalunya, ens queda molt per apendre:

Surt el sol, i aprofitem per fer un vermut a l’aire lliure en peus, m’entre els nens juguen junts en l’auto dels amics.

Dinem i seguim jugant fins a les 17, que ja s’ha fet fosc i anem a visitar la ciutat de Riquewihr, classificada entre els Pobles Més Bells de França. Entrem pel portal, i ja som al carrer principal, un carrer de pujada tot empedrat.

Passegem pels carrerons magníficament il·luminats, i gaudint de tots els racons.

Sobretot cal alçar el cap per gaudir de les seves façanes, curosament il.luminades i guarnides per l’ocasió.

Fins al final de tot on trobem la Torre del rellotge, on a la seva façana hi fan mapping, i quedem bocabadats una bona estoneta.

A les 19 en punt, tanquen totes les parades. Tornem cap a l’auto, i traiem la Mel a fer les seves necessitats bàsiques.

Sopem, fem una partideta a cartes (El Continental) i a dormir.

Dilluns 06/12/2021 – Riquewirh – Kayserberg – Truckheim

Hem dormit súper bé, no s’ha sentit ni una mosca. Ens llevem d’hora, i s’ha posat a ploure, està molt núvol.

Hem de dir, que no hem trobat contenidors per poder llençar les deixalles, i hem hagut de parar a una gasolinera per poder-ho fer.

Sortim a les 8:15, i anem a:

KAYSERSBERG

Opció1 final: Aire de Càmping-Car Vieille: 48°08’10″N 7°15’43″E

Molt ben situada, en el mateix poble. Amb capacitat per unes 80 autos. De pagament, 14€ per dia, es pot pagar per fraccions. Disposa de zona de aigües blanques, grises i negres. Contenidors, i una caseta amb WC, obert de 7 a 23,

Al arrivar a l’àrea hi ha places per estacionar, o sigui que ho tornem a encertar.

Anem al parquímetre i paguem 10€ per 24h.

Atenció: Veiem que els dies de Mercat de Nadal, de divendres a diumenge, no es pot estacionar a l’àrea, que queda reservada per els Bus, excepte de 19:30 a 9:30 del matí. És a dir, que sols es permet la pernocta. La nostra pregunta és: On han d’estacionar les autos durant el dia de Mercat de Nadal ? Doncs ja ho hem descobert, tal i com es pot veure en el mapa.

48.15088, 7.24937 Pàrquing provisional Mercats de Nadal

Esmorzem i sortim a estirar les cames.

Creuem per un pont, i tot recte ja som al centre. Recorrem el seu carrer principal, els mercats estan tancats, però gaudim de l’ofici d’un vidrier, que fa que ens quedem bocabadats tots, observant com fa un ocellet:

I entrem a la botiga a veure totes les peces, són obres d’art precioses:

Seguim gaudint de totes les seves façanes, i ens animem a comprar formatge, i alguns vins de l’Alsàcia:

I anem fins a la vora del riu, gaudint a cada pas:

Tornem a l’auto i aprofitem per buidar i omplir, i ens traslladem al següent punt.

Turckheim

Opció1 final: Aire de Càmping Car: 48.085309 , 7.276447

Àrea davant del riu, i de l’estació de tren, preu 5€, sense serveis. Ubicació tranquil.la, passa algun tren, però no molesta gens.

Tornem a tenir molta sort, i podem estacionar en les últimes dues places.

Aprofitem per dinar, i un cop fet el café anem cap al centre sobre les 16:15.

Ciutat que desdel s.IX té una gran importància en l’elaboració i venta de vi. Tant és així que el 1312 va començar a construïr les muralles per defensar-se. Creuem per un pont sobre el riu, i recorrem la Grand Rue, i gaudir de la seva arquitectura és un luxe:

Fins arrivar a  la Porte de France, és com viure en una altre época, l’edifici de l’Oficina  d’Informació i turisme és un exemple d’inmoble que abans servia de casa de la guàrdia.

L’església de Santa Ana té una façana neoclàssica i un campanar gótic de l’any 1190.

Al arrivar a la plaça de l’església, hi ha muntat unas Casas d’Advent, i esperem que sonin les 17, i un senyor baixa per l’escala del ajuntament per obrir una de les finestres, acompanyats de nens molt petits, vestits de serenos.  Cada finestra guarda una imatge històrica. Ens obren la finestra número 6.

Ens sentim un xic agoviats, hi ha un munt de gent, i no respecten l’espai de davant pels mes petits. L’acte dura molt poquet, és curiòs, però res de l’altre món.

Acavem de fer un tomb per les casetes del mercat de Nadal i ja tornem xino-xano cap a l’auto, ara ja és fosc, i fa força fred.

Jugar, sopar i descansar.

Dimarts 07/12/2021 – Colmar – Eguisheim – Sennecy-el-Grand

Ens llevem a les 7:30, traiem a la Mel a fer les seves necessitats, i a les 8:15 marxem de l’àrea.

Hem dormit molt tranquils, no ens han molestat els trens, però hem tingut un problemón, ens hem quedat sense bateria, per tant, ens quedem sense calefacció. Al engegar la bomba d’aigua, m’entre la calefacció funcionava, han saltat els 12v. Hem engegat un xic el motor de l’auto però no carrega…. Ens abriguen per anar a dormir, i fem ús de les mantes a sobre dels sacs dels nens, i han dormit perfectament.

Colmar

Anem directament a aquest ubicació:

Opció 1 final Pàrquing en linia: 48.082210, 7.359261

zona blava, sense serveis, i amb força trànsit per pernoctar.

Al arrivar hi ha un parell d’autos, ens estacionem sense problemes, l’estratègia ens segueix funcionant. Paguem 3,90 fins a les 14:00 (de 12:00 a 14:00 no es paga). Esmorzem i en preparem per sortir a fer un tomb.

Anem en recte fins a la Catedral, on trobem el primer mercat, el número 6, la Catedral és enhorme.

Seguim per la Rue de l’esglèsia, on ja veiem els primers canals d’aigua adornats.

Baixen per la Grand Rue, fins al mercat número 3 i 4

Anem cap al Marche couvert, i seguim les indicacions de la Petite Venecia, on veiem les barquetes navegant pels canals.

I xino xano arrivem al mercat de Nadal número 5, on mengem una miqueta per agafar forces…

Retrocedim per la Grand Rue fins a la Plaça de la Catedral, on caminem per la Rue des Marchands, fins a la Place des Dominicans, on trobem el mercat 1.

I baixem per la Rue des Clefs, fins al últim Mercat, el número 2.

A la 13:00, tornem cap a l’aparcament, i marxem cap al pròxim destí, a 8 km.

Altres opcions per estacionar:

Opció 2: Àrea Port de Plaisance: 48°04’50″N 7°22’33″E

Opció 3 Pàrquing Camping-Car: 48.083589, 7.355236

pàrquing mixte amb cotxes, no té bones opinions, a 1 km del centre entre edificis.

Opció 4 super E.Lecrerc: 48.081015, 7.381730

Eguisheim

Al entrar al poble, donem un tomb per estacionar:

Opció 1: 48.04336, 7.31503

Pàrquing en línia, han posat senyal de prohibit estacionar autocaravanes

Opció 2: 48.04379, 7.31292

Pàaquing de Bus, han posat senyal de prohibit estacionar autocaravanes

Veiem inclús autocaravanes que els han multat, i decidim anar a l’Àrea d’autos, i o encertem

Opció 3 final: Àrea autocaravanes: N48.04087 E7.30826

Hi ha un munt d’autos, però tenim sort i uns senyors catalans, marxen i ens deixen un lloc, on aparca l’Andrés i la Marta, i el Jordi en troba un altre al final de tot, són les dues últimes places. Places asfaltades i amb llum, tot un luxe. I ens va genial per poder reanimar les nostres bateries.

Paguem 13,90 € amb llum. Hi ha tambá la opció de pagar 4h, per 6€.

Traiem a la Mel a estirar les potes, i a dinar s’ha dit.

Ens repartim per les autos, nens junts a la nostra i nosaltres a fer café a casa dels veïns.

Sobre les 17, ens abriguen i sortim a visitar el poble. Primer fem una passejada circular, com indica el mapa turístic:

Els carrers estan il.luminats però amb una llum tènue, que fa que costi de disfrutar dels seus racons. Anem trobant diferents pessebres a peu de carrer.

Aprofitem per menjar un bretzel, i un cop fet tot el perímetre, ja entrem a dins del poble. A la Place du Chàteau, trobem les façanes il.luminades, i el reflexe sobre l’àigua de la font ens permet fer una foto de postal. A la pared de davant hi han muntat un Calendari d’advent, i un l’Efo ens obra la finestra número 7.

Localitzem un parell de mercats, petitons, i els recorrem. Anem xafardejant les diferents paradetes.

Tornem a l’auto i ja ens preparem per avançar en la ruta, i fer 301 km, reduïnt així les hores de conducció de demà.

Pel camí comença a ploure, i el vent ens sacseja, ens posem darrera d’un camió, afluixem la marxa i ens ho prenen amb calma.

Al arrivar a l’àrea no hi ha ningú, ens estacionem, traiem a la Mel, ràpidament doncs ha deixat de ploure. L’Àrea és gratuïta, i disposa de servei de buidatge d’aigües grises i negres, les blanques les tenen tancades, (entenem que és pel tema de l’hivern que no se’ls glassi). El terra és de grava i està pla. Les places no estan marcades, o sigui que ens posem en línia.

Àrea d’autocaravanes Sennecy-le-Grand: 46.6371, 4.87067

Sopem i cap a dormir.

Dimecres 08/12/2021 – Sennecy-le-Grand – Igualada – 793 km

Hem dormit bé, a destacar que la carretera que està just al costat hi ha molt de trànsit, sobretot de Camions.

Ens llevem d’hora, 6:45 per sortir a les 7:30, fem café, i traiem a la Mel a estirar les potetes.

Fem un tram fins a les 9:30 que parem a esmorzar.

Reprenem la ruta i trobem molta retenció al passar Lyon.

Parem a la 13:00 a dinar en una àrea amb zona enjardinada i taules de pic-nic, i que també té per buidar aigües (negres i grises) i per omplir, gratuïta i per tant ho aprofitem i ja ho deixem tot fet.

A9, Aire de Béziers Montblanc Nord 43.3604021 , 3.3426187

Anem alternant la plaça de co-pilot.

Fem els últims 300km, tornem per la C-25.

Parem a la sortida de Castellfollit del Boix, per tornar el Walky i per despedir-nos dels amics del viatge.

Ha estat molt intens i lluny, però molt profitòs, ens ha anat tot rodat i ja esperant la pròxima sortida.