Dia 24 – Dilluns  23/08/2021 – Parc Cabarzeno

Hem passat mala nit, atrapant mosquits.

Ens lleven d’hora, i a les 8:30 ens movem a les taquilles d’accés al parc, que hi ha a l’entrada de la mateixa àrea. I esmorzem fent cua. A les 9:00 ens obren les barreres, paguem 121€ per 2 adults i 2 nens, i ens donen un plànol del parc, on estan marcats els camins per on no poden circular les autos (ens sorprén doncs hi ha zones que no hi podem accedir sinó és caminant o amb bus).

En un primer moment ens costa situar-nos, veiem: elefants, girafes, avestussos, zebres, lleons/es, ossos, bisons, camells, …

Passem el dia al parc, aconseguim veure l’”espectacle” dels lleons marins, el reptilari, i el vol de les aus.

He de dir, que no som amants de l’ús d’’animals per fer espectacles, i que tot i així, sortim satisfets, doncs ho han reconduït, i ja no són espectacles en si, sinó sesions educatives i informatives, que ens fan aprendre, conscienciar, i gaudir dels animals.

Però ens ha faltat temps, per veure-ho tot, i no hem pujat amb el funicular.

Tornem a l’àrea molt cansats i suats.

Dutxa, sopar i dormir.

Dia 25 – Dimarts 24/08/2021 – Cabarceno – Somo – 22 km

Hem tornat a passar mala nit, matant mosquits..

Ki: 73.628 Hi: 9:45

Replanifiquem el dia, doncs teníem previst anar a Santander i estacionar a:

1) Private Motorhome Aire – 43.4273, -3.80511

Pernocta i llum de pagament. Canvi d’aigües gratuïta. Carril bici a prop. Santander a uns 7 km.

I anar amb bicicleta fins a la Península de la Magdalena, on podíem visitar el Palacio de la Magdalena,  el Museu El Hombre y la Mar (on hi ha els vaixells antics de fusta..etc), i el Tren Turístico “Magdaleno” i el Parque Marino. (Gratuit, on aprofiten les roques del penya-segat i piscines naturals per cuidar-hi foques, lleons marins i pingüins).

o Piscina natural Parayas (es pot anar pel carril bici) – 43.421810, -3.810743

2) Motorhomes Area Las Lamas – Santander – 43.47215, -3.80343

Àrea asfaltada, amb serveis de buidatge i per omplir. Permesa la pernocta. Gratuïta, per 25 autos. A 30 min caminant del centre sobre un turó. Hi ha escales mecàniques per pujar. O linea 12 bus.

Però canviem d’estratègia, i ens dirigim a Somo, on hem localitzat una gran àrea d’autos:

Àrea d’autos Somo: 43.4472470 , -3.7276837

Passem a pagar el tiquet i a reservar una parcel.la amb llum, ho comentem amb el  noi de l’entrada i ens diu que cap problema, que entrem, paguem el tiquet i deixem a la parcel.la algun objecte per reservar-la. I així ho fem, paguem 10€ sense llum i 3€ de llum, i deixem una tauleta reservant la parcel.la, doncs no totes tenen llum. Disposen de 66 places, zona de buidatge, i 2 WC. Ens sorprén perquè les autos s’han d’estacionar totes mirant endavant, totes iguales.

Així marxem tranquils, a Somo, on hem vist uns aparcaments en línia davant el moll d’embarcament, i tenim molta, però que molta sort, i estacionem a la última plaça lliure que hi ha. El solar de darrera (també ens l’havien mirat pel Google Maps) l’han vallat amb pals perquè no s’hi pugui estacionar. Traiem el tiquet de OTA, de tot el dia, paguem 5,50, hi ha l’opció de pagar per fraccions.

Anem a les taquilles, i comprem tots els tiquets:

*) línia vermella – Somo – Pedreña – Santander (anada i tornada) – 5,20€ per persona

*) línia blava – Visita per la Bahía – 10,60€ per persona

Els tiquets són sense horari, és a dir, que pots agafar el vaixell en l’horari que més s’adeqüi i està permès els gossos (hi ha un cartell que han d’anar amb morrió, nosaltres l’agafem però no els el fan posar),

Pugem a la primera Regina que arriba, i ens assentem a dins, amb la MEL entre les cames, està espantada, però primer trajecte superat, fem parada a Pradeña i després ja parada a Santander. Aquesta línia és regular i surt amb forces freqüències.

Al arrivar al port desembarquen i busquem la fila on s’agafa l’altre vaixell. Ens posem a fer cua, i quan arriba el vaixell Regina, la cua ja és d’una llargada considerable, i un grup nombrós de gent, intenta col.lar-se. Després de discutir, aconseguim pujar per ordre de la cua. Aquest cop ens situem a dalt de tot, a les cadires que estan al descobert, per poder gaudir de l’excursió.

Pels altaveus, ens van explicant pels diferents punts que passem, tot i que no s’entén molt, doncs els altaveus no funcionen molt bé. Veiem Santander, des-de l’aigua. La mar està un xic enfadada, i el vaixell ens gronxa amunt i avall. Fem la volta a la Península de la Magdalena, el Cap Menor i el Cap Major.

I ja retornem pel costat de al Illa de Mouro, observant els seus forats per l’impacte del mar, i el seu far imponent.

I ara el mar ja està mes en calma, i observem els 8km de la platja de les Dunes del Puntal i l’Estuari del Miera.

Un cop desembarcats a Santander, tornem a buscar la cua per retornar a Somo. Aquest cop hi ha molta gent, i ens posem de peus a la part de davant del vaixell, i gaudim de la ria, i els seus velers, fins a Pedreña i novament fins a Somo.

La MEL un cop a terra, se’n va de pet cap a l’auto, i ens diu amb mala cara, deixeu-me reposar, que m’heu estressat un munt avui.

Decidim anar a buscar algun bon restaurant, i anem al Restaurant Rompeolas, doncs té terrassa exterior. Menjem tapetes (pop, patates, croquetes, cloïsses, mandonguilles, gambetes, i unes bones postres). Fa força aire, i passem un xic de fred, però amb tot el tema del Covid, preferim estar més tranquils, menjant o a l’auto o a l’exterior.

Tornem a l’auto i el Jordi i els nens van a la platja, a fer-se un bany.

I per treure la sorra, fem dutxa ràpida, a peu de ria, i marxem cap a l’àrea. Al arrivar, ens aparquem a la parcel.la on havíem deixat la nostra taula. Brenem, llegim..sopar i dormir.

Dia 26 – Dimecres 25/08/2021 – Somo  – Faro de Ajo – Guriezo – 50 km – 1h

Hem descansat molt, i ens ho prenem amb calma.

Avui teníem dues activitats, però la primera ens la saltem, que era anar a  Playa de Galizano – 43.47868, -3.67115 . Prohibit pernoctar. La policia pasa tots els diesObert de 10 a 22., i des d’aquí teníem mirada una excursió per la costa fins a la cueva de Cucabrera.

I decidim anar directament a Faro de Ajo, en Bayero.

Hi:73.652, hi: 11:15

Faro de Ajo – pk en linia – 43.508564, -3.596345

Al arrivar, ens estacionem sense problema, en línia, tal com havíem vist en el Google Maps.

Agafem motxilles, aigua, ulleres de sol i anem a fer una ruta circular, d’uns 4,5km, pels penyassegats. Fa molta calor, sort que al estar al costat del mar corre un xic d’aire.

Anem xino-xano fins al Far, que està pintat, amb colors molt cridaners, per l’artista urbà càntabre, Okuda l’agost del 2020.

Un cop passat el far anem cap a l’esquerra al mirador, que disposa de prismàtics gratuïts per disfrutar de les vistes. Desfem un xic el camí i seguim vorejant la costa.

El camí adaptat acaba amb una corda, la qual passem i seguim unes banderes metàl.liques, que van traçat el camí. Hi ha algún tram que passa molt a prop del precipici, que cal anar en compte.

Arrivem a l’altre aparcament, i seguim el camí, fins arrivar a unes formacions rocoses en forma de cova, coneguda com la Ojerada, cavitats fetes per la força de l’aigua, entrem a dins, i disfrutem del lloc.

Pel camí hem de passar per varies  escales de fusta, que per la nostra gossa Mel són difícils de passar, però pels costats veiem que la gent han anat habilitant un forat per poder passar els gossos.

Seguim avançant, i anem per un tram amb molta vegetació i passem per davant d’una cala preciosa.

Ara ja ens toca pujar, gaudim de la companyia de dos burros, i arrivem a l’últim tram asfaltat, on trobem un porc, que la Mel no identifica què és.

Tornem fins a l’auto molt satisfets i acalorat s.

Teníem pensat dormir a:

Área autocaravanas Arnuero – 43.46383, -3.53098

Àrea amb 15 places i gratuïta. A menys de 10 min de Noja. Amb serveis, sense llum.

Però les xarxes socials, ens informen que han ignagurat una Àrea amb PISCINA !!! I això ho hem de provar.

Bidaivan Camper Park – Guriezo : 43.3528749 , -3.3242541

al arrivar fa molta calor, ens instal.lem a una de les seves parcel.les, i anem a inspeccionar el lloc. Disposa de piscina, amb zona “chill-out”, WC, dutxes aigua calenta (1€ – 7 min), rentadora, senadora, piques per rentar els plats, zona de buidatge/omplir aigües, llum (a recepció et donen una fitxa que es posa a la màquina de la llum i en tens per 24h), servei de pa. La veritat està molt ben feta. I una zona comuna, amb gelats, begudes, TV. Els propietaris són autocaravanistes, i molt bona gent, i es nota.

Els nens van a la piscina, dinem i passem la tarda reposant.

Anem a a provisional-nos al poble: fruita, carnisseria, súper, pa.., tot a uns 700mts.

Agafem pizzes del poble per sopar.

A dormir s’ha dit.

Dia 27 – Dijous 26/08/2021 – DESCANS

Jornada de descans.

Volíem anar a  Santoña – 43.4461, -3.45975

Però ho descartem perquè no m’agrada la zona d’aparcament. Teniem previst fer la ruta del Faro del Caballo en Santoña , Faro del Pescador en Santoña, d’uns 14 km.

I ho encertem de ple, crec que les imatges parlen per si soles.

Dia 28 – Divendres 27/08/2021 – Guriezo – Ramales de la Victoria – La Selva del Camp –  38 km – 45 m + 612km – 6h

Avui última jornada a  Cantabria. Ens lleven d’hora i aprofitem per buidar i agafar el pa.

Marxem cap a:

Pk Ramales de la Victoria – 43.25948, -3.46479

Pàrquing perfecte, davant del pavelló esportiu. Aparquem sense problemes, aprofitem per esmorzar i deixem a la Mel a l’auto i anem xino-xano fins a la Cova Cullalvera.

Ja teniem les entrades comprades on-line, per les 10:15 la primera sessió, però per la cova Covalanas ja estaven exhaurides.

Normal: 3 € (> de 13 anys)
Reduïda: 1,5 € (de 4 a 12 anys, ambos inclusius)
Gratis: de 0 a 3 anys (ambos inclusius)

Arrivem i agafem els tiquets, hem de dir que lo més impressionant d’aquesta cova és la seva gran entrada, 14 MTS d’amplada per 28 MTS d’alçada. La visita és guiada, i recorrem uns 700 MTS sobre una passarel.la metàl.lica, inclús ens projecten un vídeo introductori. Al ser una cova sobre un riu, que quan plou aflora, fa que tot el seu subsòl sigui arenòs. No és gaire espectacular, ens decepciona un xic, veiem volcans, estalactites, 1 pintura  i poc mes. A dins no es permeten fer fotografies.

Tornem a l’auto i decidim ja tornar cap a casa, per acabar els dies a Port Aventura.

KI: 73.745 Hi:11:30

Per tant, passem el dia a la carretera, fem les parades oportunes, fins arrivar a:

Area Autocaravanas La Selva del Camp  41.2098347 , 1.1397302

És una àrea vídeo vigilada, que per accedir s’ha de trucar al telèfon que hi ha a la porta, i la guàrdia urbana, et ve a obrir, i s’ha de pagar amb targeta 5€, i et donen un codi, que serveix tant per entrar com per sortir, i tens llum, i buidar i omplir aigües. Atenció que l’aixeta de l’aigua no té rosca.

Al arrivar som els únics, però al finalitzar el dia, som 3 autos i 2 furgos.

La veritat és que dona el pego. Tenim molta calor, i decidim treure tot a fora per poder sopar i adaptar-nos al canvi de temperatura, hem llegit els cartells i no està prohibit. Tots els altres companys també ho fan.

Dia 29 – Dissabte 29/08/2021 – Port aventura

Ens dirigim a port aventura, el parc obre a les 10:30 però intentarem ser-hi abans.

Ki:74.294 Hi: 9:15

Tnim 26km fins a l’àrea d’autos de Port aventura. Tenim les entrades i les nits comprades , amb 48h d’antel.lació, per telèfon, 3 dies als 2 parcs, i 2 nits àrea d’autos.

Al arrivar els cotxes ja fan cua per accedir al parc, i tenim molta sort de poder passar, doncs molts cotxes s’han col.locat malament, al carril que va cap als hotels i cap a l’àrea d’autos, fem el chek-in, i entrem a l’àrea, per protocol Covid, ens fan deixar una plaça entra auto i auto.

Ens posem les Polseres, agafem els tiquets, la motxilla i deixem a la Mel amb tots els bolets oberts a l’auto, i anem cap al parc.

Han pintat un caminet de color blau, fins al pàrquing del Hotel RIver, que és per on s’accedeix al parc, doncs s’ha d’entrar dins al hall i anar cap a la dreta, i al sortir del hotel, també a la dreta i fins al parc.

Passem tot el matí al parc, pujant a les atraccions que mes ens agraden (Bulls, Silver RIver, Donuts, Tutuqui, )

Els nens i el Jordi, es queden a dinar al parc, i segueixen gaudint del parc, jo sobre la 13 marxo a l’auto i dino amb la Mel, i estirem potes, i passem juntes l’estona de mes sol. Torno al parc sobre les 16.

La tarda seguim gaudint del parc (Tren de la mina, Tomahauc,…), i recorden atraccions de la zona de petits (paracaigudes, Fish, Tami-tami..) que ens fan adonar de lo ràpid que creien els nens… I inclús repetim Tutuqui, i els 3 queden ben xops.

Veiem que els espectacles estan tots tancats, excepte 4, i no ho entenem doncs, dels que estan tancats, alguns eren exteriors, no sabem si és un tema de prevenció, o un tema econòmic, que com que suposem que el aforament l’han hagut de baixar, econòmicament els hi deu fer mal a la butxaca.

Sobre les 19 jo torno a l’auto amb la Mel i els nois van a l’espectacle del War west, que segueix amb el mateix repertori..

Sopem tots a l’auto i aprofitem les dutxes de l’Àrea.

A dormir.

Dia 30 – Diumenge 29/08/2021 – Port aventura

La rutina la fem semblant al del dia anterior.

Però al vespre ens arriven missatges de Protecció Civil, d’alerta Inuncad, on informen que demà dilluns de 6 a 18, risc de pluges intenses, tempestes al litoral fortes i possibles inundacions.

Això ens fa replantejar el tema, doncs no té cap mena de sentit estar al parc amb un aiguat tot el dia, i després haver de conduir fins a casa.

Per tant, sopem, ho consensuem entre tots  i decidim marxar cap a casa, i evitar riscos innecessaris.

Aquí tanquem el projecte de vacances d’aquest estiu, hem disfrutat en família d’un estil de vida que ens agrada i ens reconforta, que ens motiva i ens il.lusiona, desde fa mes de 10 anys.