Dimecres 05/12/18 IGUALADA – PERELADA – 192 km

Sortim tard, però amb moltes ganes de disfrutar d’aquest estil de vida que tant ens omple.

Arribem a Perelada, poble que disposa d’una Àrea per autocaravanes, pública i gratuïta:

Al arribar les places d’autos estan plenes, però hi ha mès espai per estacionar-nos còmodament.

Dijous 06/12/18 – PERELADA – SANT PERE DE RODES – 22km

Al matí ens ho prenem amb molta calma.

Anem fins al punt d’informació a buscar un mapa, i fem un tomb per tot el poble, resseguint tots els punts d’interès. (Portal del Compte, Muralles, Plaça Gran, Plaça St Domènech, Call Jueu, antic hospital i casa de les bombes…)

Anem al Convent del Carme, on fan la visita a una part del Castell de Perelada:

Paguem: 8,30 € adults, nens gratuïts.

Aquesta visita ens sorprèn de veritat, visitem:

Ens toca una guia, que ens fa distrutar de valent, donant-nos molta informació i detall de cada racó, m’expliquem alguns:

L’església té un sostre de fusta policromada, realment espectacular, i el terra està enrajolat amb el símbol dels comptes del Castell, una torre d’escacs amb les puntes obertes.

Al segle passat, de regal de noces d’entregava 2 cantis, un masculí i un femení que simbolitzava la llei de separacions catalana.

Magnífica biblioteca, amb un gran llibre de càntics gregorians, fet de pell de xai.

Antic Celler, a destacar unes botes de roure, rodejades amb cercles d’Olivera que permetia la dilatació d’aquestes. Amb porta petita al davant per on entraven els nens a rentar-les.

I botes per transportar el vi, fetes de pell de xai, girades al revés, on els pels es pintaven amb resina dels arbres per evitar que el vi es fes malbé.

Al sortir anem cap al Celler a fer una copa de cava. I entrem a veure la façana del Castell de Perelada:

Tornem a l’auto i passem la tarda fent deures, fins l’hora de brenar que decidim traslladar-nos cap al Pàrquing del Monestir de Sant Pere de Rodes, tot passant per Villajuiga.

42 19’25.7″ N / 3 10’17.1″E

El aparcament queda a la dreta, i cal anar en compte al fer el gir, per no tocar al terra, i perquè hi ha forces forats al terra.

Al arribar, no hi ha ningú excepte una vaca, i el terra té força desnivell. I no hi ha gens de llum.

Al cap d’un ratet ens acompanyen un parell de furgonetes i ens sentim mès còmodes.

La Tramuntana comença a bufar.

Divendres 07/12/18 – SANT PERE DE RODES – PORT DE LA SELVA – 7 km

Ens llevem, amb molt bones vistes:

i un cop esmorzats deixem la Tana a l’auto doncs està molt paxuxeta, no vol menjar ni caminar, té una infecció.

Hi ha varies opcions per estirar les cames:

Primer anem fins al Monestir de Sant Pere de Rodes:

Al arribar paguem un pack familiar:

I ens donen uns àudio-guies que ens van d’allò mès bé, i els nens s’espavil.len sols.

Molt ben conservat i interessant.

Decidim estirar les cames i anar fins a Santa Creu de Rodes:

Podriem pujar fins d’alt del Castell, en runes, però jo deixem per un altre ocasió, i retornem cap a l’auto.

Marxem cap al Port de la Selva, al Pàrquing públic:

Al ser temporada baixa, no hi ha cap problema per estacionar i pernoctar, i tot i ser divendres no hi ha mercat, hi ha forces autos i furgos:

També teníem una altra opció buscada que era el Hostal Arola, però està tancat:

Dinem.

I decidim anar a fer un troç del Camí de Ronda, GR92, senyals vermelles i blanques, direcció a Llança, és un tram per fer en família, sense cap problema. Nosaltres fem 3,3 km d’anada, fins al Far Punta S’Arnella, aproximadament 1h.

I desfem el camí, disfrutant del final del dia.

Tornem a l’auto a descansar.

Donem el dia per acabat.

Bona nit.

Dissabte 08/12/18 – PORT DE LA SELVA – CADAQUÉS – 12 km

Hem dormit sacsejats per la Tramuntana.

Lo qual fa que ens replantegem el dia.

Decidim quedar-nos al mati i visitar el poble.

Tornem a l’auto i marxem cap a Cadaqués, carretera estreta, però la fem sense cap complicació, disfrutant del paisatge, anem cap al aparcament davant del càmping, a la part alta del poble, on està permès pernoctar quan el càmping està tancat (al arribar ja hi ha varies autos estacionades):

42°17’27″N 3°17’02″E

Sinó l’altre opció és el Pk Saba, de pagament:

42°17.393 N / 3°16.348 E

A 500 mts del Pk Saba, hi ha la opció d’agafar el Trenet de Cadaqués, que disposa de 2 itineraris, un pels voltants de Cadaques i un altre per anar al Cap de Creus (16€ adult i 11€ nens). Però en aquestes dates està parat.

[email protected]

657829442

O trucar a un Eco-taxi: 618883656

Després de dinar, decidim estirar les cames i visitar el poble, sortint del aparcament hi ha el cartell de Centre a l’esquerra, i per un carreró força empinat, arribem a peu del mar:

Anem cap a la dreta, cap al centre i pujem a visitar l’església, i ens recorrem els seus carrerons:

Tornem a peu del mar:

I seguim vorejant el passeig marítim, ara cap a l’altre costat, direcció Port Lligat, i retornem a l’auto.

Tenim deures i intentem fer caminar i menjar la Tana que no vol res de res. Estem molt tristos i preocupats.

Diumenge 09/12/18 – CADAQUÉS – PORT LLIGAT – IGUALADA

Volíem anar al Cap de Creus, però la Tana està delicada.

Decidim reservar per telèfon la visita a Casa del DALÍ i la GALA a PORT LLIGAT.

Deixem l’auto estacionada al mateix aparcament, i baixem caminant, doncs el accés està prohibit per autos, i son 5 minuts xino-xano:

No té pèrdua, està perfectament ben indicat:

Paguem 24€, per 2 adults, els nens és gratuït:

Ho trobem un xic car, però és molt curiós de visitar, doncs conserva les sales tal com eren, sembla que el temps s’hagi aturat:

És una visita semi-guiada, per les diferents sales, i després pots fer un tomb per l’exterior de forma lliure:

I tornem a l’auto. Decidim ja anar tornant cap a casa.

Parem a l’àrea d’autos de Besalú, a dinar i buidar:

I donem per tancada la nostra primera experiència per la Costa Brava quedan-nos bon gust de boca.

Al vespre però ens passa lo què no volíem que passes: ens ha deixat la nostra companya de viatge, la nostra gossa Tana. Gràcies per haver-nos donat grans lliçons de vida fins al final. T’estimem!!