DIJOUS 29/03/2018 CREIXELL – SEGOBRIGA – 530 KM – CUENCA – 90 KM

Sortim des del Càmping Gavina (Creixell), sobre les 10:00 del matí.

Fem d’una tirada fins a la 13:00 on parem a repostar i a dinar.

Seguim fins al nostre destí el PARC ARQUEOLÒGIC DE SEGOBRIGA:

Gps: 39.892580, -2.808839

De fàcil accés i aparcament per autobusos. Estacionem l’auto i anem a comprar les entrades, Els adults paguem 6€ i els menors de 8 anys gratuïts.

Hi ha l’opció de fer la visita guiada, però preferim anar per lliure.

Primer anem a veure un audiovisual, d’uns 10 minutets, tot seguit fem una visita al petit museu, i inmediatament fem el recòrregut pel parc.

Tardem unes 2 hores a fer tot el recòrregut.

Els nens disfruten amb el mapa i localitzant tots els punts del recorregut.

Tormen a l’auto molt satisfets, hem estirat les cames i hem fet cultura.

Decidim seguir, i ens dirigim a Cuenca, al ser Setmana Santa trobem la carretera que porta al pàrquing de l’Auditori tancat, preguntem i ens diuen que en uns 15 minuts la tornen a obrir. O sigui que ens esperem, i per fi arribem al pàrquing:

Gps: 40,076331, -2,129215

El aparcament és compartit amb cotxes i autobusos, però està plena d’autocaravanes, tenim sort i podem aparcar perfectament. Està molt ven situat l’aparcament, doncs està just a sota de las CASAS COLGADAS. I hi ha varies rutes per poder fer caminant.

Estem cansats i tot i que tenim l’opció d’anar a veure les professons, preferim sopar i dormir.

DIVENDRES 30/03/2018 – CUENCA – VENTANO DEL DIABLO – CIUDAD ENCANTADA – TRAGACETE

El dia s’ha llevat plujòs, amb vent i fred, o sigui que ens abriguem i agafem anoracs i paraigues i pujem per la carretera que ens porta al Puente de San Pablo, magnífiques vistes de la Hoz del riu, i les Casas Colgadas.

Anem fins a la Plaça de l’Ajuntament, on hi ha la Catedral, al estar tancada, seguim fins a la part alta del poble, pugem fins al Castell.

Seguim donant tombs pels carrers, i ens arribem a l’oficina de turisme, a la mateixa plaça de l’Ajuntament i comprem les entrades per la visita de la 13:00 de Túnel Alfonso VII.

Al costat mateix de l’oficina de turisme hi ha un Convent de monges de clausura, entrem i ens trobem unes quantes monges tapades de dalt a baix, amb roba completament blanca, d’esquena a la gent, resant i resant…. Ens xoca un xic tot plegat.

Fem una xocolata calenta al costat mateix del convent.

I anem a visitar la Catedral, són les 12:00, i ara si que està oberta, paguem 9,60€ per adult i els nens menors de 8 anys gratuït.

La veritat és que és impressionant, un munt de sales i sales, retaules, pintures, sostres molt bonics, un pati interior, lavabos, i una sortida a un mirador….

Sortim i anem a visitar el Túnel, ens donen uns cascs i ens expliquen una mic d’història dels túnels i de la ciutat.

Voliem veure alguna de les procesions però el temps no acompanya i no ho aconseguim.

Tornem a l’auto a dinar.

Anem a pagar el pàrquing, 12€.

Decidim seguir la ruta, i ens traslladem a la Ciudad Encantada, però pel camí parem al Ventano del Diablo, un mirador amb unes molt bones vistes:

GPS: 40,236844, -2,071322

Fem unes fotos ràpides i seguim, doncs el pàrquing és petitet.

Anem fins al pàrquing de la Ciudad Encantada, és molt gran, i hi ha varies autocaravanes:

Gps: 40,206436 -2,005676

Hem de deixar la Tana a l’auto doncs, ens informen a la taquilla que hi ha procesionàries, i que no és aconsellable entrar amb gossos.

Paguem 5€ per adult, nens gratuït. Ens donen un mapa i ens informen que hem de seguir les marques blaves i de retorn les roses. És un cirqüit circular de 3km, no apte per cotxets ni per persones amb movilitat reduïda.

Els nens s’ho passen súper bé, buscant les pedres i identificant-les.

El terra està fangòs, per això ens posem les xiruques.

Ha estat genial, llàstima que trobem força gent.

Tornem a l’auto i decidim seguir, doncs el temps ens marca neu per demà, decidim estacionar i pernoctar al poble de Tragacete.

M’entre sopem comença a nevar.

DISSABTE 31/03/2018 TRAGACETE – NACIMIENTO RIO CUERVO – CALOMARDE – 52 KM

Ens llevem amb tot nevat, i fa molt fred.

Les llevaneus treballen per netejar les carreteres.

Decidim esperar un xic a que els cotxes comencin a circular.

Sobre les 12 anem cap al aparcament. La carretera està neta de neu.

GPS: 40.426756, -1.897246

Hi ha un munt de cotxes però a l’esplanada de davant del restaurant ens aparquem.

Ens abriguem bé, xiruques i pals. Agafem la Tana, la nostra gossa. Però veiem que no tothom va igual…inclús amb sabatetes de talons …

La veritat és que ens trobem amb un munt de gent. Anem seguint el camí fins a la cascada.

A partir d’allà seguim pujant per unes escales. És un autèntic fangar!!

Un cop a dalt de la cascada seguim el camí fins a trobar un pal indicador cap a la dreta direcció al Naixement. El camí no té pèrdua i no és gens difícil.

Els nens disfruten del fangar i de la neu, que encara ho fa mès divertit!!

A l’últim tram baixa un munt d’aigua i les xiruques ens fan el seu servei.

El riu neix de dins de la roca. És molt xulo.

Desfem el camí, fins al pal indicador, on ens diu que podem baixar per l’altre costat.

Tornem a l’auto a dinar.

Com que hi ha molta gent al pàrquing decidim tornar al poble a dinar.

Seguim la nostra ruta, cap a Calomarde. La carretera ens porta a gaudir dels paisatges i de la natura, uns 50 km.

Al arribar veiem aparcades varies autocaravanes en un camp de futbol abandonat. I cap allà anem:

GPS: 40°22’09″N 1°34’31″W

És tard per fer l’excursió, o sigui que ens apalanquem. Fem un tomb pel poble, que és molt petit i fins demà.

DIUMENGE 01/04/2018 RUTA PUENTE DE TOBA DEL RIO BLANCO (CALOMARDE) – CASCADA ABATIDA – ALBARRACIN

Ens llevem d’hora, però tot i així comencem a caminar sobre les 10. Avui deixem la Tana a l’auto doncs hem llegit que no és aconsellable fer l’excursió amb gossos.

Al començar el poble ja trobem l’indicador cap a l’esquerra:

Els primers 500mts són de fàcil accés i apte per a tothom, és un passeig al costat del riu.

Fins al encreuament, on nosaltres agafem per l’esquerra, Puente de Toba, i ho encertem, doncs és el camí que recorre el curs del riu, ple de paserel.les, ponts penjats, escales, cordes…

Patim un xic amb els nostres nens de 7 anys, doncs està molt enfangat, hi ha zones estretes amb pendent, i zones que cal agafar-se a unes cadenes que hi ha clavades a la paret, que …

Seguim fins al primer molí, on trobem de nou una senyal, que ens indica que hem fet 2,88km:

I decidim seguir fins al següent molí, Molino de las Pisadas, 800 MTS. Aquest tram ja és molt planer i fàcil. Al arribar al molí fem una parada:

Desfem el camí fins a la senyal anterior, creuem el riu, per tornar cap a Calomarde per el camí de dalt.

El primer tram és de molta pujada.

Però després va planejant, cal anar en compte perquè el caminet és estret.

I ens porta a una cova, i després al primer encreuament, del principi de L’excursió.

Hem recorregut uns 7 km i hem tardat 4h aproximadament.

Molt satisfets tornem a l’auto a dinar.

Després de reposar, seguim fins al mirador de la Cascada Batida, a peu de carretera:

GPS: 40 22’24.5″N / 1 33’05.7″W

I baixem unes escales per fer la foto:

Seguim la ruta fins a Albarracin, i decidim entrar a càmping, per habituallar-nos, doncs en tota la ruta no hi ha cap Àrea d’Autos:

GPS@40°24’44″N 1°25’41″W

A acabar de descansar i fins demà.

DILLUNS 02/04/2018 – PINTURAS RUPESTRES (PINARES DE RODENO) – DINOPOLIS (TERUEL)

Després d’habituallar-nos, ens traslladem a los Pinares de Rodeno, concretament escollim el pàrquing del Monte la Dehesa del Pinar, a uns 4 km desde Albarracin:

GPS: N 40,387709, W 1.406495

Hi ha varies rutes, nosaltres escollim la de les PINTURES RUPESTRES:

Seguim les marques blanques i verdes. El primer tram està adaptat per cotxets, fins al Mirador, i les pintures estan protegides per uns barrots:

Un cop al mirador, cal desfer un petit troç i s’ha d’anar a l’esquerra, ens ha costat molt trobar el camí, la Ruta és circular i ens permet veure altres pintures, algunes mès fàcils de visualitzar que d’altres:

Tornem a l’aparcament i decidim traslladar-nos fins a Dinopolis (Teruel). Un cop estacionats dinem al pàrquing que és molt gran.

Entrem sobre les 16:00, paguem 56€ adults i nens de 4 a 11 anys 44€. Ens informen que recomanen unes 5h 30 per visitar còmodament el parc, que tanca a les 20. Entrem de totes maneres i ens organitzem els horaris dels espectacles i casi aconseguim fer-lis tots.

Els nens els hi ha agradat, nosaltres pensem que un xic car per l’oferta d’espectacles que ofereixen.

La zona d’atraccions. Sauriopark, sols és per nens petits.

Ens traslladem a l’aparcament d’autos de davant la Guàrdia Civil:

GPS: N 40.33218, W 1.09301

Al arribar hi ha un munt d’autos.

Sopar i descansar.

DIMARTS 03/04/2018 TERUEL – IGUALADA – 420 Km

Després d’una nit tranquil.la, ens despertem i tornem cap a casa, amb un munt d’experiències viscudes.

Seguirem coneixent i gaudint de la nostra família, i l’estil de vida de l’autocaravana que tant ens agrada.