Dia 15 – Divendres 19/08/2022 – LEGOLAND

Avui toca LEGOLAND. Hem dormit fantàsticament bé, tranquils i fresquets, a l’àrea. Ens llevem, avui no costa aixecar als nens, esmorzem, fem un tomb amb la Mel,  i traiem les bicis.

Obert de les 10:00 a les 18:00, a les 17:00 tanquen atraccions.

Comprant entrades on-line és mes barat i t’estalvies les cues

Adults (+13 anys) 399DKK

Nens (3-12 anys) 399DKK

Els parquings: P1, P2, P3 y P5, són de pagament, 60 DKK, per entrar no et donen tiquet, però per sortir necessites haverlo pagat, que es pot pagar en linia, o a través de l’aplicació, o al punt d’informació, maquines expenedores (P-automat).

El P6, sempre està obert i és gratuït.

El P4 sols obra si hi ha molt aforament.

Deixen entrar gossos.

Ja teniem les entrades comprades prèviament, on line i també vam agafar el Menú buffet familiar, pels dos dies.

O sigui que anem cap al parc amb bici (hem deixat els cascs a l’auto, cosa que no fem mai, però és per no tenir que arrossegar-los o deixar-los per allí lligats a terra), és per això que anirem pel carril bici tot el trajecte, ni que es doni un xic mes de volta. A l’entrada de l’àrea hi ha un mapa, amb el carril bici marcat.

En uns 20 min som a LEGOLAND. Lliguem bicis, i ens posem a la cua, hi ha força gent, i els nervis dels nens estan a flor de pell, passem desdel mòbil el codi de barres per els lectors de l’entrada, i cap a dins.  La primera sensació que tenim és que és un parc SENSE PRESSES, SENSE ESTRÉS, no hi estem acostumats. La gent hi ve a passar el dia, molts amb gossos, i sense gaires cues, de 5-10 min, algunes potser un xic mes.

Recorrem el parc començant per la dreta, i anem al.lucinant amb els muntatges fets amb LEGO, SON INCREIBLES, amb un munt de peces, amb molt de detall.

Sobre les 12:30 anem a dinar, aquí és va d’hora i nosaltres ja ens va bé. El Restaurant Bufet familiar, és correcte, amanides, pasta, pizza, patates, carn i gelats. Ens sorprén que no hi hagi peix, o algun altre tipus de postre. També que no puguis canviar el plat, és a dir que si repeteixes ho has de posar en el mateix plat. Però ens adaptem.

I seguim recorrent el parc, sense pausa, però sense pressa.

Gaudim una i altre vegada.

Trobem les atraccions molt ben aconseguides, i m’entre la gent fa cua, tenen habilitat un espai al mig, amb peces de lego, perquè els nens s’entretinguin.

Hi ha atraccions que al Jan no li agraden gens, sobretot si hi ha alçada, i l’Ona s’atreveix amb tot, tot i que alguna no li ha agradat tampoc, per exemple: Ice Pilots School (tot i posar el nivell 3 de 5, és un braç mecànic, que el mou cap a totes les direccions). Deixem que cada nen vagi al seu ritme.

Pugem tots a una competició de bombers, que hem de treballar en equip, movent el camió, tot manxant una bomba, disparant aigua a un forat i tornant. Vam agonseguir ser els primers..

Hi ha una atracció de disparar, i els nens es piquen amb el Jordi, perquè no aconsegueixen guanyar-lo, i la repetim i repetim, no hi ha gaire gent avi al parc.

Hi ha atraccions sense sensacions que són les que m’agraden a mi:

No ens ha donat temps a provar totes les atraccions, per tant, a les 17 anem cap a la botiga de lego. AIXÒ SI QUE ENS AGOVIA, molta gent, molta calor, sense ventilacio……UFFFF. Els nens escullen un lego cada un i sortim pitant del lloc.

Tornem a agafar les bicis i a pedalar fins a l’Area.

Al arrivar traiem la Mel a estirar les potes i ens intal.lem amb la taules i cadires, a fora. Els nens es posen mans a l’obra, a muntar lego s’ha dit.

Anécdota del dia: al Jan li pica una abella, amb els pantalons llargs posats i tot, ell estava tranquil.lament muntant lego i s’aixeca, cridant, traient foc pels queixals i parlant malament, cagant-se amb …. I es treu pantalons i calçotets del mal que li fa. Un cop passat el trangol, es trasllada a dins l’auto a seguir muntant.

Dutxa, sopar i descansar.

Dia 16 – Dissabte 20/08/2022 – LEGOLAND

Tornem a fer l’estretègia d’ahir, traiem a la Mel a estirar les potes durant força estona, i després d’esmorzar marxem amb bici pel carril bici fins a l’entrada, on les deixem lligades i entrem al parc.

Avui ho fem al reves començem per l’esquerra per intentar fer totes les atraccions que ens falten.

Hi ha un munt de muntatges de lego que ens fan alucinar:

Parem sobre les 12:00 i avans dinar anem a la Botiga, a buscar algun detallet per la Queralt, avui si que podem voltar per la botiga sense gent. Dinem en un tres i no res, re-emprenem la jornada.

Gaudim de les projeccions de 4D, dels lasers, de l’Àliga, i dels CANDY FLOWS, sino no aguantem el ritme..

Ens dona temps de repetir alguna de  les atraccions que demanen els nens, Vikings River Splash (“Donuts”), Dragon, X-treme Racers, The Temple, Ghost i per acabar anem a fer un tomb per la zona de Miniland, les construccions de lego:

I diem adeu al parc, i donem gràcies per haber disfrutat tant i tant.

Tornem a l’auto, aquest cop pel camí recte, ni que hi ha un tram sense carril bici.

Un cop a l’auto, passejem amb la Mel, ens apalanquem a fora amb les cadires, i reposem, m’entre nens segueixen muntant lego.

Sopar i descansar.

Dia 17 – Diumenge 21/08/2022 – Legoland – Himmelbjergtårnet – Aarhus – Nappedam 113 km – 1h 45m

Hem dormit amb força fresqueta, i un cop esmorzats, aprofitem per omplir aigua, i buidar. Cal dir que estem davant de la font d’aigua, i omplim sense moure’ns. I per buidar anem cap a la casa, on al centre hi ha un tub enlaire, on buidar les negres, i una reixa amb un tub per buidar les grises. Està com mig provisional, però ja ens serveix.

Decidim modificar la jornada, doncs nens estem força cansats i se’ns ha fet tard, sortim 10:30, ki: 3.163, ens saltem l’activitat:

“P1 Himmelbjerget – 56.10308, 9.68681

Ampli aparcament P1 i P2, per un suplement, a prop de l’inici del camí fins al pic més alt de Dinamarca

Ruta Wikiloc 9 km”

I anem directament al següent punt:

Pk Poppelpladsen Parkeringsplads Aarhus – 56.16099, 10.19252

Pàrquing de pagament de Peter Holmsvej, a prop del jardí botànic Vaksthuene i del poble víking Den Gamle By.

Al entrar al pàrquing, trobem un cartell de pàrquing de 8 a 23, per tant, entenem que no es pot pernoctar. Paguem 29 DKK, es paga per hores. Al arrivar queden un parell de llocs lliures. El cel no pinta bé, hi ha núvols, i fa aire.

Sortim igualment, i agafem la Mel, i anem seguint els rètols de Den Gamble By.

És un museu a l’aire lliure on podem trobar 70 cases antigues procedents de totes les regions del país, i en el que es pot passejar com en un autèntic poble d’altres temps a través dels segles i dels diferents ambients socials, donat que les cases, d’entre els segles XVI al XIX, pertanyen a tot tipus de gent, des del forner fins la burgesia.

Horari: 10 – 17

Preu: 175 DKK Adults, Nens gratuït

Hi passem tot el matí, visitant per dins totes les cases que han estat desmuntades biga a biga i pedra a pedra per poder-les transportar fins aquí: cases burgeses, de comerciants, botigues, tallers, petites indústries…

Aprofitem per dinar, comprem uns biquinis, i unes postres, i seiem un ratet a la zona de jocs, i els nens aprofiten per provar-los.

Al centre trobem la casa de l’alcalde de més de 400 anys, la perla del conjunt, amb una magnífica col·lecció de mobles.

Se’ns posa a ploure, i ens posa difícil la visita. L’última part la passem ràpid i tornem a l’auto, un xic xops.

Ens ha agradat Den Gamle By.

Ens saltem el passeig pel jardí botànic que es troba allà mateix i que té l’entrada lliure, perquè el dia no acompanya.

Ens traslladem per aproximar-nos al destí de demà. Teniem mirats 2 punts:

Pàrquing Molsvej 56.2833 , 10.4807

Pàrquing asfaltat, amb molt bones vistes al a les ruines del castell, pla, al costat de la carretera sense serveis.Junt a un petit bar que serveix gelats. Amb wc, gratuït.

Hi passem per davant, però hi ha molts cotxes estacionats, i ho descartem.

I a l’altre costat de la carretera, també hi ha l’altre estacionament:

Pàrquing Ronde 56.2840 , 10.4824

Pàrquing de gespa, sense serveis, davant carretera i al costat d’una zona de tir.

Però preferim anar fins a:

Àrea Nappedam . petit port Molsvej 56,2774 , 10.4962

Àrea d’autos de pagament, 150 dkk (25€) al port esportiu, amb llum i aigua. A la casa de fusta vermella, hi ha com un prestage de fusta que cal obrir, i a dins hi ha els sobres, on cal anotar la data, la matrícula i els diners, i posar-lo en una bústia,  No disposa de serveis de buidatge. Però si disposa de Wc, dutxes, i servei de rentadora (25dkk) i secadora (25dkk).

Ens cau una tromba d’aigua. I després ja surt el sol. Passem la resta del dia, amb vistes a primera linia dels vaixells.

Sortim a estirar les cames, i a gaudir de la posta de sol. El Jan aprofita per jugar amb el cotxe elèctric, i mullar-lo amb els tolls.

Dia 18 – Dilluns 22/08/2022 –  Castell de Kalo i descans  – 0 KM

Hem dormit 3 autocaravanes, i hem estat super tranquils.

Decidim deixar l’auto a la mateixa àrea, i allargar així la ruta d’avui, en total seran uns 6 km.

Un cop esmorzats sortim a estirar les cames, creuem la carretera i caminem pel carril bici fins arribar a la cafeteria.

Aqui és on comença el camí de 1,5 quilòmetres al llarg de la presa fins a es ruïnes del castell de Kalø és un viatge de més de 700 anys enrere en el temps.

És la carretera medieval més llarga de Dinamarca, que es va construir a la mateixa vegada que la construcció del castell de Kalø. Aquest va ser contruït el 1313 per Erik Menved i va ser una important fortificació de defensa contra la intrusió de possibles rebels.

Hem agafat el dron, i el Jan pot practicar i aconseguim fotos desde l’aire:

Aquesta fortificació va ser fin 1660 mantinguda en bon estat, però posteriorment la fortalesa es va anar deteriorant. Se’n ha restaurat / conservat la Main Tower, i mitjançant una escala de fusta interior, podem pujar fins a dalt per gaudir de les vistes.

Desfem el camí fins a on tenim l’auto estacionada, i aprofitem per dinar.

Estem súper tranquils i ens fa mandra moure’ns al pròxim destí. I per tant , descartem:

“Ebelfoft on es troba atracada la fragata Jylland, construïda el 1860, el vaixell de guerra més antic del mon, és visitable.

Pk davant Fragatten Jylland – 56.199043, 10.675121

Àrea Ebeltoft Skudehavn – 56.19049, 10.66989

Zona privada Ebeltoft Skudehavn, amb aparcament i serveis de pagament al port de Skudehavnen 61”

I passem la resta del dia gaudint de l’indret.

Torenm a posar els diners dins del sobre, i els dipositem a la bústia, doncs fem una nit mes.

Dia 19 – Dimarts 23/08/2022 –  Nappedam – Lindholm Hoje – Maritime Experience Cente Ålborg  – Flauenskjold –  188 KM – 2H 30M

Un cop esmorzats, i ordenada un xic l’auto, sortim a les 9:20, Ki:3301.

Ens dirigim directament :

Pk Parkeringsplads Lindholm Hoje – Ålborg – 57.078679, 9.912937

Dimarts a Diumenge de 10 – 17

Entrada: Adults 90DKK, nens menors de 18 anys gratuït

Al arrivar estacionem sense problemes, el pàrquing és gran. Ens fem un susto, doncs l’auto fa olor a cremat, a la zona de la roda esquerra. Igualment, anem cap al museu,

Ens informen que hi ha una de les sales tancades, en reformes, i que per això cobren la 1/2 de l’entrada, o sigui que paguem 90 DKK.

Primer fem un tomb dins del museu, on es pot observar com eren els pobles, com es vestien, com cultivaven, quins animals criaven, com efectuaven els enterraments…

Hi trobem dades sobre la vida i la mort d’aquest poble guerrer.

Tot seguit sortim a l’exterior, per gaudir del cementiri víking més gran trobat a Dinamarca.

Es tracta d’unes tubes crematòries rodejades per pedres.  Que van ser utilitzades desde arpoximadament l’any 400 d.C fins poc abans de l’any 1000, és a dir , durant uns 600 anys.

Les tombes més antigues a dalt del turó, i les més joves al peu del turó, 41 tombes en total, que són tombes de inhumació, que no estan marcades per pedres.

El resta de les aproximadament 700 tombes de Lindholm Hoje, eren usades com a crematoris, on els morts eren incinerats en l’acte de l’enterrament. La major part d’aquestes tombes estan rodejades per pedres, col.locades en diferents formes, triangulars, ovalades, i en forma de barco, però també algunes tombes estan sota de montonets i tombes també sense marcar.

S’ha constatat que les tombes femenines són ovalades i de forma circular, m’entre que les dels homes estan rodejades de triangles de pedres o en forma de vaixell.

Seguim ruta, i ens estacionem al:

Pàrquing port Ålborg –  57.059594, 9.894664

Estacionem sense problemes i anem cap al Museu. Paguem 370 DKK, i ens donen 2 mocadors pirates, un per cada nen, i un mapa del recorregut.

Springeren – Maritime Experience Center d’Ålborg

Horari agost: tots els dies de 10-17

Entrades online fins un dia avans, o a taquilla

Adults 90DKK

Nens (6-14): 50DKK

Es tracta d’un museu amb varies sales, on destaquen les maquetes dels vaixells, fetes amb tota mena de detall, i dues màquines de descompressió de la presió. Hi ha una mica de tot.

I també un simulador per tripular un vaixell on estem una estona donat que hi ha poca gent al museu.

Finalment sortim al pati exterior on trobem les perles del museu: un submarí i un vaixell de guerra autèntics que es poden visitar per dintre.

El submarí, amb la seva olor característica a oli,  disposa de wc, cuina, habitació, periscopi…etc. Hi ha molts detalls, i els ulls no processen tota la informació.

Després entrem a un altre vaixell de guerra, aquest el trobem molt descuidat.

També hi ha un altre sala amb un helicopter de rescat, i algun altre embarcació.

A la zona central, hi ha una zona de jocs, com aixecar pesos amb politges, tres en ratlla, cordes per pujar…  Però els nens se’ls hi va els ulls a uns vehicles de ferro a pedals, i es passen una estoneta perseguint-se.

Ens ha decepcionat el museu, potser perquè ja n’hem fet algun altre, de la mateixa temàtica, i se’ns ha quedat curt.

Tornem a l’auto i anem al súper, n’hem vist un de camí. Els supers, estan molt ben ordenats i cuidats. Venen desde pa, a fruita, carn…etc. Trobem a faltar el peix. L’aigua està en ampolles de 2 litres, no n’hem trobat de més litres. Tampoc hem trobat llet que no estigui a nevera, ni yogurts…

Seguim el camí fins a:

Àrea Flauenskjold Autocamping – 57.24845, 10.28444

Zona privada amb pàrquing i serveis de pagament a Markedsplasds. És una gran zona verda, anivellada, que disposa de taules de pic-nic, contenidors, 1 wc amb dutxa, 1 pica per rentar, zona per omplir i buidar, i llum.

Al arrivar no hi ha ningú. Se’ns ha fet tard, i dinem són les 16:30.

Sortim a jugar a les taules de fora. Està tot molt net i cuidat. Cal posar 75 DKK, o 10 €, en un sobre, la llum són 25 DKK o 3,3 €.

Ens dutxem i passem l’excombra i el rasclet de l’aigua, i ho deixem net i recollit, pel pròxim usuari.

Sopar i dormir, estem sols i molt tranquils.

Dia 20 – Dimecres 24/08/2022 –  Flauenskjold – Voergard Slot  – Skagen – 77 KM – 1H

Ens llevem, esmorzem i aprofitem per buidar i omplir. I ens saltem el següent destí:

“Pk  Voergard Slot – 57.241889, 10.338512

Horari: 11-16

Visites guiades: 110 DKK adults, 50 DKK nens (7-13 anys)

Es pot reservar en linia o a l’arrivada

Es tarda unes 2h

És un dels castells Renaixentistes més bells de Dinamarca. El seu magnífic pòrtic d’entrada es va construir originalment per al castell Reial de Fredesborg. A l’interior es poden admirar obres de Rafael, Goya, Rubens i Fragonard i bells mobles i porcellanes de Napoleó. La visita és guiada, però lamentablement no en castellà.”

I busquem un dels pocs llocs que recarreguen GLP a DINAMARCA, ho localitzem a través de la App MyLPG.eu:

Vendelbo Vans Autocamperspecialisten 57.389715 , 10.115200

Es tracta d’una empresa d’Autocaravanes, que tenen un tanc de GLP. Ens estacionem a costat del poste de GLP, i ens venen a fer la recàrrega. Primer, rosquem l’adaptador de Dinamarca a la nostra toma de gas, i ens col.loquen la mànega a la rosca, deixen pulsada la pistola, i desdel sortidor presionen un botó i quan està ple, salta i es para. Retiren la mànega, que fa un rebuf que sopta un xic, però que és normal. I tornem a descargolar l’adaptador i llestos. Tot molt fàcil. Per nosaltres és la primera experiència amb el GLP, i ho hem trobat súper còmode.

Hem repostat 9,59l i ens ha costat 15,25 DKK. Passem per la botiga, a pagar, i aprofitem per comprar un pal telescòpic i respall per netejar el vidre de davant.

Re-emprenem la ruta i enfilem cap a Skagen, el punt més interessant de tot el viatge:

Pk Parcheggio camper – 57.7388, 10.63323

Aparcament P3, a l’esquerra de la rotonda de Grenen, amb lavabo, en terrenys il·luminats, asfaltat, a 500m del mar. possible connexió wifi gratuïta a la xarxa.

Al arrivar, hi ha personal col.locant els vehicles, a les diferents parcel.les. Estacionem sense problema. Passem per la màquina expenedora, es paga a raó de 13 DKK per hora, FINS LES 18:00. DE 18:00 A 21:00 ÉS GRATUÏT. I per passar la nit de 21 a 9 es paguen 175 DKK, que cal treure el tiquet a partir de les 18:00.

Hi ha molt moviment de cotes, i bus. Hi ha servei de tractor fins a la punta Skagen, pagant.

Prefereim dinar, i esperar-nos a que marxi la marabunta.

Ara que ja passa de les 19h decidim anar passejant tranquil·lament cap a la punta de Grenen. L’encertem perquè a aquesta hora els trenets han parat de funcionar i realment hi ha molta menys gent,

Primer trobem un parell de búnquers, i ens sorpren el munt de grans vaixells que estan navegant. Caminem pel costat de la platja, mullant-nos els peus amb aigua del Mar Bàltic, són uns 3 km aproximadament, en total, és a dir, 1,5 km fins arrivar a la punta. Trobem moltes estrelles de mar mortes i meduses.

On s’ajunten el mar del Nord i el mar Bàltic, es produeix la conjunció dels dos mars en una onada perpendicular a terra i està prohibit el bany per les fortes corrents que hi han. És un femòmen sorprenent, doncs veus com batallen dos mars. Onades que xoquen les unes contra les altres. És on conflueix el Estret de Kattegat (entre Suècia i Dinamarca) i l’estret de Shagerak (entre Noruega i Dinamarca).

Es al·lucinant, de sobte trobar-te al mig, sent espectador privilegiat d’alguna cosa que molt pocs poden gaudir… Ens fiquem amb compte els peus a l’aigua, notant el xoc de l’aigua dels dos mars.

Tenim molta sort, i la natura ens permet gaudir de l’observació de dues foques en llibertat, una es queda a l’aigua observant-nos i l’altre s’atreveix a sortir a pendre el sol a la platja.

Ens sentim molt afortunats, i alhora tristos, al veure el comportament de la gent. Nosaltres, al igual que altra gent, ens seiem al terra i intentem simplement observar, inclús el Jordi amb la Mel s’allunyen del lloc, per no molestar, m’entre que altre gent, es dedica a fer-se selfies, i a molestar-les, inclús nens intentant tocar-les i els pares permetent-ho.

Quina tristor, que poca educació i poc respecte hi ha al món.

Hem de dir que a Dinamarca no es pon el sol fins a les 10 de la nit, és molt curiós, i això ens permet gautir sobre les 20 de la posta de sol, amb uns colors preciosos, un capvespre d’infart, i amb els ulls com a plats, admirant tot aquest regal.

Marxem del lloc, i retornem, a sopar i dormir a l’auto, que l’endemà volem tornar-hi d’hora.

Dia 21 – Dijous 25/08/2022 – SKAGEN

Ens llevem a les 5:45 i sortim sobre les 6 del matí, fem entrepans per emportar, i anem cap a la platja, i amb pas lleuger, intentem anar a la punta Green avans que arribi la gent, per intentar veure alguna foca. A l’hivern la probabilitat és més alta, doncs les foques venen a criar, però hi són durant tot l’any.

A mesura que ens anem acostant, veiem que ja hi ha unes 20 persones, i a sobre amb gossos sense corretja, i banyant-se a l’aigua. Ens enfadem molt, i molt,  però respirem i esperem.

I ens quedem sols, ens asseiem a terra, esmorzem i gaudim del silenci i del lloc.

I tornem a tenir sort, les dues foques ens venen a veure, aquest cop desde l’aigua, no s’atreveixen a sortir, tot i que nosaltres els hi deixem espai, i fem silenci, però és normal, jo tampoc sortiria…

Passem una molt bona estona, i retornem aquest cop per la platja del Mar del Nord. Hi ha un munt d’estrelles de mar mortes a terra, moltes però moltes.

Fem una volta circular, que són uns 4,5km, i tornem a tenir una sorpresa, un munt d’ocells ens donen la benvinguda.

Un cop a l’auto, ens rentem peus, i ja anem recollint.

Decim traslladar-nos al:

Pàrquing del port Skagen 57.7187979 , 10.5870709

Aquest aparcament, no és l’oficial d’autos, però al passar-hi per davant, n’hi ha un munt que hi han passat la nit, a part, les vistes són boniques, doncs veus els vaixells, en canvi, uns metres mes endavant hi ha la senyal d’autos, però sense vistes, hi ha una fàbrica al davant. O sigui que ens aparquem. Anem a mirar el parquimetre, i funciona igual, 13 DKK per hora, i la nit 175 DKK, sense serveis.

Reposem un xic i sortim a fer un tomb pel poble. És molt curiòs, totes les cases estan pintades de color groc ocre. Hi ha molt de turisme, i tenen carrers comercials molt animats.

Aprofitem per dinar en un italià. Anécdota del dia, el cambrer és castellà, i ha estat una temporada a Girona. Seguim recorrent els carrers, anem a un forn de pa a aprovisionar-nos. S’ha de dir que sentim, de tant en tant, una olor molt forta a peix podrit.

Tornem a l’auto, els nens estan cansats, i el Jordi i jo fem un tomb pel port, mare de deu quins vaixells, passem unes horetes ronronejant, i fent alguna que altre bacaina.

Al final de la tarda, ens animem, ni que per animació la que tenen els vaixells que tenim al davant (música a tot drap, i vinga a donar-li al “mam”, …), en el port hi ha un cartel que a partir de les 22 prohibit posar música, a veure com acaba el tema…

Sortim a estirar cames, avui anem 5, nosaltres 4, la Mel i el cotxe teledirigit, i seguint les indicacions arribem a Den Tilsandede Kirke, el paisatge é molt bonic:

Aquesta l’església enterrada a la sorra, de la segona meitat del segle XIV, ha estat patint la invasió de la sorra des del segle XVIII, avui en dia només es pot veure la torre de color blanc

Ens hi estem una estoneta, i el Jan i la Ona jugen amb el cotxe teledirigit, doncs hi ha sorra, i és molt divertit, això si aixequen una pols…

Retornem cap a l`Auto, desfent el camí, i al arrivar, els vaixells segueixen amb les seves festes particulars, donat espectacle.. Anem de pet a la dutxa, i sopar.

Sobre les 22, arriva la policia i s’acaba la música.

O sigui que a sopar i dormir tranquils, que ens ho hem guanyat.