Portem forces mesos treballant un munt d’hores, caps de setmana inclosos i estem rebentats.

Aquest cap de setmana el tenim lliure, els nens no tenen cap partit de bàsquet, però les nostres forces estan sota mínims. De tal manera que el dijous no som capaços d’anar a buscar l’auto, i el divendres tampoc.

Dissabte 10/02/2023 – IGUALADA – CANET D’ADRI – 160 KM – 2H

El dissabte em llevo força d’hora, a les 5 i començo a buscar algún lloc nou per sortir en família. que sigui tranquil i lluny de les multituds, doncs és cap de semana de Carnestoltes i el Gironès és la zona escollida.

Està plovent i fa molt vent. I les previsions del temps informen que diumenge i dilluns el temps millora.

Esmorzem a casa, i amb molt d’esforç comencem a preparar les coses per sortir.

Anem a buscar l’auto i ho col.loquem tot, i sobre la 13 ja estem tots instal.lats a l’auto. Passem a posar benzina, Adblue i GLP.

CANET D’ADRI

Arribem a l’hora de dinar a:

Pàrquing Canet d’Adri – 42.0327 , 2.7383

Aparcament de sorra a l’entrada del poble. Molt tranquil, amb contenidors. Ideal per pasar-hi la nit.

Preparem el dinar i passem la tarda reposant de l’estres i ens relaxem escoltant el soroll de la pluja sobre el sostre de l’auto.

Sobre les 18, anem al forn del poble, Fleca Tràfach, i és tot un encert, el pa té gust de pa, i agafem també croissants i magdalenes, que junt amb un tallat ens alegra la tarda.

Diumenge 11/02/2023 – CANET D’ADRI – PALOL DE REVARDIT – 22 KM – 22 MIN

Hem dormit super tranquils. Esmorzem i ens preparem amb motxilles, aigua, xiruques i pals, per fer una ruta circular del Wikiloc, de la Vall del Llémena:

Gorgues de la Font de la Torre, Volcà Puig d’Adri, Església St Llorenç d’Adri, Església St Vicenç – 8 km – 211 m desnivell.

Des de l’aparcament caminem pel passeig asfaltat del costat de la carretera, i ja girem a l’esquerra direcció al Molí i Font de la Torre. Aquest primer tram és una curta passejada que ens acostarà al torrent del Pomí, encastat en la roca basàltica.

Baixem per unes escales i una porta de ferro amb un cartell ens informa que ens hauriem d’haver registrat 24h abans, entenem que deu ser en temporada alta, i accedim a l’indret.

Es tracta d’un indret bucòlic, petitet, i tranquil, amb gorges, salts d’aigua, represses, una antiga sínia, un pontet medieval, rodejat d’un magnífic bosc de ribera. Un lloc màgic.

Desfem el camí fins a la carretera, i seguim el cartell del Volcà Puig d’Adri, ara ja de pujada ens enfilem per un bonic sender d’alzines sureres.

Anem reposant de tant en quant, doncs va fent pujada, el camí està ple de pedres volcàniques que ens recorden que estem vorejant el volcà. Inclús  trobem unes petites boques del volcà.

Un cop a dalt de tot, passem per les ruïnes del mas de can Xinet de Puig d’Adri, on gaudim d’unes vistes privilegiades de la Vall del Llémena.

Seguim fins el següent punt d’interès, Església St Llorenç d’Adri, datada del s.XII, destaca la façana amb la porta remarcada per dues arquivoltes i suportada per dues columnes amb capitells esculturals amb caps humas, ocells i motius geomètrics, així com el campanar de torre quadrada amb obertures geminades de mig punt i coberta piramidal.

Desfem un xic de camí, i tornem a caminar per un sender dins del bosc, on en alguns trams hi han instal.lat una corda per poder-te agafar, nosaltres al portar pals no ho hem necessitat.

I ja de baixada anem fins a l’Església de St Vicenç de Canet, edifici romànic, de tres naus, de considerable alçada, capçades a llevant per absis semicirculars, decorats a l’exterior amb arcuacions llombardes i lesenes. Durant la segona meitat del s.XVI s’aixecà el campanar de torre i es construí una nova porta pel costat de migjorn. També la trobem tancada.

I de nou agafem el passeig pel costat de la carretera fins a l’aparcament.

Reposem un xic, i ens traslladem fins a:

PALOL DE REVARTIT

Ens estacionem sense cap problema:

Pàrquing Palol de Revardit – 42.0699 , 2.7956

Aparcament de terra al costat de l’esglesia, tranquil, amb contenidors de deixalles que només hi té accés la gent del poble. Amb un xic de pendent es necesiten les falques.Un cartell ens informa que només es pot estacionar màxim 48h.

Aprofitem per dinar i descansar.

Sortim a estirar les cames per gaudir de l’estructura defensiva del castell, de finals del s. XIV. El sistema defensiu està construït pel fossat, el talús, la muralla i una torre.

Gaudim de l’indret, està molt ben conservat, trobem varis pous.

L’església de Sant Miquel, temple construït a finals del s. XII, és d’origen romànic, i d’una sola nau de planta rectangular, amb una coberta de canó i amb un absis semicircular.

Una de les modificacions que va fer durant s.XVI-XVIII, va ser una façana nova de pedra de Girona, i al damunt s’hi va col.locar una imatge en relleu de sant Miquel, matant el drac. També es va obrir un òcul circular sobre la portalada, i es va alçar un nou campanar de base quadrada.

Les campanes es van destruir durant la Guerra Civil, i com  a solució, es va emprar dues llantes de roda de camió durant la postguerra, finalment el 29 de setembre de 1952 es van beneir dues campanes noves, que es van batejar en honor al patró i a la patrona del poble, sant Miquel i santa Llúcia.

La Torre Gòtica, forma part també d’aquest conjunt, té una planta rectangular i és la que està més ben conservada de tot el conjunt del castell. A la part frontal destaquen tres espitlleres per al tir dels arquers, que es van reforçar amb tres troneres destinades a armes de foc i vàries finestres de llinda de pedra calcària.

Tornem a l’auto a fer deures, sopar, futbol i dormir.

Dilluns 12/02/2023 – PALOL DE REVARDIT – SANT DALMAI – 28 KM – 30 MIN

Hem dormit super tranquils i acompanyats per una altra auto i una furgoneta.

Esmorzem, traiem a la Mel i ens traslladem al nostre pròxim destí.

Matí de dilluns assolejat, carreteres tranquil·les, arribem en un tres i no res, a Sant Dalmai (Gironès).

SANT DALMAI

Pàrquing Bescanó (área de les Guilloteres) – 41.9245 , 2.7309

Ampli pàrquing de terra destinat als visitants, a tocar de la ctra. GI-533, sense serveis, anivellat. Hi ha panells que informen de les excursions que es poden fer i de la història geològica del paratge. I també sembla un lloc tranquil per pernoctar.

Estacionem sense cap dificultat, ens posem les xiruques, agafem aigua i sortim a fer una ruta del Wikiloc

Volta al volcà de la Crosa, itinerari taronja

Primer ens acostem al mirador,

El volcà de la Crosa és el volcà que té el cràter més ample de la península Ibèrica i dels més grans d’Europa (1.250 metres).

I per què? Perquè el magma que ascendia per una falla va trobar una gran bossa l’aigua subterrània del nivell freàtic. La resta: ebullició instantània, vaporització de l’aigua, explosió del subsòl i tot que salta pels aires, deixant un cràter de més d’un quilòmetre.

Dins del cràter principal hi ha un segon cràter, fruit d’una erupció posterior de mig milió d’anys. La seva fondària màxima és de 74m

Desfem el camí fins a l’aparcament, i ja agafem el camí que passa per sota de la carretera, seguint l’Itinerari que té les lletres taronges.

El punt més alt és l’ermita de Sant Llop (225m). Els seus orígens es podrien remuntar al segle IX o X, ni que no se n’han trobat documents escrits.  Aquesta va ser transformada com a torre de vigilància aprofitant l’excel·lent panoràmica. I es manté mig enrunat, com una construcció fantasmagòrica que domina tot el pla de la Selva.

Anem seguint el recorregut i ens arribem dins del seu cràter.

En un moment del recorregut hem perdut el camí i hem hagut d’improvitzar, ens ho he passat pipa.

Tot l’entorn és un indret d’incomparable bellesa paisatgística que va ser declarat Espai Protegit d’Interès Natural. És una zona tranquil·la i molt agradable.

Retornem a l’aparcament molt satisfets. Aprofitem per dinar, i ens quedem una estoneta més fent feina. La veritat és que estem molt cómodes i fa un dia radiant.

Ja tornem cap a casa, fen una parada a buidar a Vic:

Àrea de buidatge Vic – 41.9569 , 2.2476

Àrea de buidatge de grises i negres, es buiden juntes, i disposa d’una palanca per netejar el buidat. Disposa també de 3 places per estacionar, just al costat de Autosuministres Vic.

Ja de retorn a casa, valorem molt positivament aquesta sortida que ens ha ajudat a desconectar de la feina i a conectar amb la natura.