Diumenge 01/01/2023 – Vézac – Château de Beynac – Jardines de Marqueyssac – La Roque-Gageac 15km – 20m

Hem passat una nit molt tranquil.la. Esmorzem i aprofitem els serveis de l’àrea d’autocaravanes, l’aigua va amb poca pressió, però amb pasciència omplim.

Ens traslladem les 2 autocaravanes a:

Pàrquing Crouzet – Château de Beynach: 44.8447 , 1.1454

Aparcament per autocaravanes de dia i de nit, a poca distància del poble. Pagament en parquímetre. Accés al castell en 10 min caminant. Molt tranquil. Sense serveis. És una gran esplanada de grava. Si disposa de contenidors.

Passem pel parquímetre, i agafem el tiquet de 4€ per 4 hores.

I sortim a estirar les cames, el castell està a 1 km aproximadament, i hi ha un caminet que surt del mateix aparcament, i que es va enfilant progressivament fins a dalt del castell.

Château de Beynac

El seu castell del segle XII és un dels més ben conservats i més autèntics de la regió, i ofereix impressionants vistes de la vall dels 5 castells i el riu Dordonya. És visita obligatòria.

OBERT TOTS ELS DIES,  de 10 a 18:30 horas SENSE INTERRUPCONS. Atenció Horari  Hivern: Última Sortida 17:30 hrs.

Tarifas individuales (Audioguía incluida)

Adulto: 9,50€

Jóvenes 11-16 años: 7€

Niño -10 años: Gratis

Agafem els tiquets i l’audioguia en castellà.

Només començar el recorregut gaudim d’unes magnífiques vistes del riu.

Anem recorrent les diferents parts del castell amb l’ajuda de l’audioguia, a les sales hi ha un número, aquest ens indica quina fotografía, del planol que ens han donat,  hem de marcar amb l’audioguia perquè ens doni les explicacions, que ens ajuden a contextualitzar cada un dels racons.

A mes a mes, a la part de darrera del document, hi ha informació complementària, també enumerada, que ens ajuda a seguir el recorregut del castell.

Un cop feta la visita, seguim les indicacions de Vista Panoràmica.

I ja de camí de retorn, parem a visitar l’esglèsia, que disposa d’una petita sala lateral per poder contemplar el seu retaula de fusta, no es veu molt bé, però almenys es veu un xic.

I ja anem baixant i recorrem, alguns dels carrers de:

Beynac-et-Cazenac

Amb el seu castell penjat que domina el Dordonya i les seves boniques cases amb flors, el poble de Beynac-et-Cazenac és veritablement fotogènic. Un passeig pel poble és una autèntica delícia!

I ja retornem cap a l’aparcament de l’autocaravana.

Aprofitem el lloc per dinar i alguns fan una vecaina…

I sobre les 15:30 ens traslladem al:

Pàrquing Jardines de Marqueyssac: 44.8253, 1.16413

Aparcament amb pendent, impossible anivellar.

Jardines de Marqueyssac

Aquest lloc, que domina el riu Dordonya, seduirà els visitants amb les alberedes tranquil·les i oloroses, els seus boixos retallats i el mirador, que ofereix una vista magnífica de la vall del Dordonya.

Jardins oberts durant tot l’any.

Del 14 Novembre a finals de gener de les 14:00 a les 17:00

Entrada combinada amb el castell

Adult 19 €

10 a 17 anys  9,50 €

< 10 años  Gratis

Estan permesos els gossos amb corretja, o sigui que ho fem amb la Mel.

Comprem les entrades, molt conscients de que ens toca espavilar-nos.Ens donen informació amb un mapa, i veiem que l’espai és molt gran, i que per fer-ho amb condicions necessites 2-3 horetes.

Fem la visita, a corre cuita, però la fem de punta a punta.  Fins al mirador, que tot és pujada, progressiva, però pujada, amb vistes al riu Dordogne i al fons el poble de Le Roque-Gageac, molt impressionant.

Els nens, i no tant nens, passen per un pont penjant de cordes.

També passem per un troç del laberint, però depressa i corrent..

I fem les fotos al Château de Marqueyssac, que està tancat

Els jardins estan molt ben cuidats.

Ja força cansats, ens traslladem a:

Àrea autocaravanes La Roque-Gageac – 44.8244 , 1.1841

Aparcament, amb 16 places d’aparcament, de pagament , prop de la carretera. Amb serveis d’aigua i Wc.

Paguem el tiquet de 24h, 15€.

Sortim a veue un xic el poble de nit, perquè la visita la farem demà.

Sopar i descansar.

Dilluns 02/01/2023 – La Roque-Gageac – Domme – 6km –  Collonges-la-Rouge – 60km – 1h 30m

Hem dormit acompanyats de varies autocaravanes.

Sortim a estirar les cames per:

La Roque-Gageac

El poble de La Roque-Gageac, situat al peu d’un penya-segat, a la vora del riu Dordonya, convida els visitants a descobrir els carrerons

Primer trobem un jardí de vegetació tropical, que ens sorprén del tot, gràcies al solàrium natural, floreix un sorprenent jardí exòtic format per palmeres, plàtans, atzavares, figueres, cactus, bambú…

Tot seguit una petita església que domina la vall.

Després el fort troglodític, que està tancat per vacances d’hivern, amb unes escales que s’enfilen per la roca:

La Roque-Gageac alinea les façanes blanques i ocres de casa seva. Molts petits carrerons autèntics.

Al costat de l’església a la meitat del penya-segat i Allargant el passeig, descobrireu la mansió de Tarda, un vestigi del Renaixement que encara domina el cor del poble.

Tenim la mala sort que l’Ona rellisca, i es pela el genoll, o sigui que ens toca tirar del botiquin que portem, cristalmina, gasses i esparadrap ens treuen del percal.

Tornem cap a l’auto i ja ens movem fins a Dome, cal estar al cas, de la senyalització vertical, doncs ja que ens tenen en consideració, passem per on ens indiquen les senyals, no fem cas del GPS i ens ho posen fàcil, seguim fins al P3 que ens han habilitat per les autocaravanes.

Àrea Domme : 44.8008 , 1.2218

Ampli aparcament reservat per autocars en pendent. Però la zona d’autos està un xic més endavant,  en la zona plana, ens estacionem en linia, doncs no hi cavem de cap altre forma. Hi ha zona de buidatge lliure. Traiem el tiquet per 6h 4€, hi ha varies opcions de pagament. Obert tot l’any.  Hi ha wc, però estan tancats.

Està plovent, i aprofitem per descansar i dinar.

A la tarda sortim amb paraigues a explorar:

Domme

Penjada sobre un penya-segat, el bastiment de Domme domina de manera majestuosa la vall del Dordonya.

Entrem per la Porte des Tours, una magnífica porta fortificada del s.XIII, que ja ens posa els ulls com taronges. Aquesta torre, conté gravats de valor incalculable deixats pels templers que hi van romandre presos i que fins a la seva mort van tallar les parets d’aquests misteriosos grafits.

Trobem un panell informatiu, amb un plànol, que ens marca el camí per fer una visita completa, o sigui que ens posem en marxa i l’anem seguint.

L’Hôtel des Consuls, antic ajuntament.

Place de la Halle, on hi ha l’oficina de turisme, tancada i a sota ens amaga la Grotte (tancada). La Maison du Gouverneur (Mairie),  l’Esglise Nostre Damme de l’Assumption.

Accedim al mirador , l’esplanade de la Barre, que ofereix una vista excepcional de la vall del Dordonya i passegem pel passeig que voreja el penya-segat de 150 mts, fins arribar als Jardins públics.

Ens arribem al Molin du Roy,

i a le Château du Roy, en molt mal estat de conservació, ni que el trobem també tancat, li fem la foto desde la distància.

Seguim descobrint raconets:

La Porte del Bos i  Les remparts

La Porte de la Combe

I ja anem retornant cap a l’autocaravana.

Cova de Domme (tancada)

La cova de Domme està amagada sota el bastiment de Domme. Desenrotlla els seus 400 m de galeria sota les cases del poble amb una inusual densitat de concrecions. L’entrada es troba a la Place de la Halle, a tocar de l’Oficina de Turisme i la sortida, al penya-segat, es veu reforçada per una vista de la vall de Dordonya des d’un ascensor panoràmic.

Ens traslladem fins al pròxim destí, per carreteres interiors, algunes sense linia, que fa que anem més a poc a poc, però xino xano ho fem perfectament, hem posat el mapa del SIgicTruck per assegurar no agafar cap carretera de prohibit 3,5 tn, a més a més, és fosc i negre.

Arribem a:

Àrea Carennac – 44.91641, 1.72989

Pàrquing P3 reservat a camping-cars, de grava, amb un xic de pendent, però no hem hagut de posar falques. DIsposa de 4 punts de llum i dues aixetes (sense aigua), un punt de buidatge, i contenidors. Molt aprop del casc antic, perfecte per visitar el poblet. El tiquet s’ha de comprar al P2 de cotxes, un xic lluny.

Dimarts 03/01/2023 – Carennac – Autoire – 15km – 20 min

Hem dormit sols i molt tranquils.

Esmorzem, l’Ona segueix amb mal de panxa i es queden, el Jordi, la Mel i l’Ona a l’auto, i sortim el Jan i jo, amb els tiets i la Queralt, a visitar el poble.

Carennac

A Alto Quercy, a la vall del Dordoña concretament, hi ha el poble de Carennac. Inclòs entre els més bells de França, compta amb múltiples tresors.

Entre els atractius d’aquest preciós poble medieval figuren les típiques cases antigues de pedra.

Porte fortifiée

el castell del segle XVI, Château des Doyens

l’església romànica de Saint-Pierre, amb el seu extraordinari timpà esculpit o el claustre del priorat cluniacenc, meitat romànic meitat gòtic flamíger, que convida al recolliment. La sala capitular del priorat alberga un Enterrament que data del segle XV.

Seguim recorrent tots els racons, no sabem on mirar

Tour d’escalier XVI

Châpelle Notre Dame

Un cop feta tota la visita, tornem a l’auto, molt satisfets i ens traslladem fins a:

Àrea Autocaravanes Autorie – 44.8560 , 1.8224

Pàrquing de pagament, mixte amb cotxes, disposa de 30 places, amb tots els serveis. Tranquil per dormir. Perfece per visitar el poble i fer caminades. Cal anar en compte, doncs la rampa d’accés és força pronunciada.

Al arribar el servei d’aigües està fora de funcionament. I anem al parquímetre i un cartell ens indica que hem de pagar 6€, i així ho fem.

També localitzem un panell informatiu amb el recorregut per fer la visita del poble, i ens posem en moviment.

Autoire

El poble d’Autoire està situat en un circ impressionant format per alts penya-segats calcaris. Residències senyorials amb torretes, adorable font envoltada de cases típiques i el riu a la part baixa completen l´encant d´aquest paratge. Coneguda com la «petita Versalles», Autoire és una petita vila preciosa envoltada de camps de vinyes i arbres fruiters.

L’església de Saint-Pierre va ser construïda a finals del segle XXI o principis del segle XXII, després de la donació feta al bisbat de Cahors pels senyors de Banze. S’accedeix a dins per la porta lateral.

Aquestes cases estan construïdes amb marcs de fusta. El seu pis avança pel carrer descansant sobre mènsules de fusta: això s’anomena corbelling. Les descàrregues permeten distribuir el pes de la maçoneria. La seva disposició es pot fer decorativa, com la creu de Saint-André, motiu privilegiat a Quercy.
    Aquesta línia de cases, construïdes majoritàriament després de la Guerra dels Cent Anys, la planta baixa es dedicava molt sovint al comerç i a l’artesania. L’espai estava obert en gran part al carrer per grans obertures, arcades o murs que sostenen una platea. S’accedia al pis d’estar a través de la petita porta, darrere de la qual solia estar l’escala.

Castell de Limargue: La casa gira al voltant d’una torre d’escala de cargol, allotjada a la cantonada que reuneix els 2 edificis principals. La porta principal, a la part inferior de la torre, està decorada amb un arc tòric tallat en claus, característic de l’ornamentació de l’últim quart del segle XV i principis del XVI. A la part superior de la torre que permet que l’escala distribueixi els cinc nivells de l’habitatge, s’empelta un mirador corb coronat per una teulada d’olla de pebre que permetia arribar a l’habitació disposada a la planta superior. La segona torre és més imponent: armada amb pistolers va participar en la defensa de l’edifici la part superior del qual estava coronada amb matacàs, però d’aquest aparell no en queda res. Els dos edificis principals van ser remodelats als segles XVII i XIX, quan es van perforar finestres al lloc d’antics passos de pedra. La torre està catalogada com a monument històric des del 6 d’abril de 1929.

La Chapelle Saint-Roch: Se suposa que aquesta capella va ser erigida, al segle XV, com a ex-voto després d’una epidèmia de pesta, sent Sant Roc el patró dels plagats. Coberta amb una volta de canó trencada sobre la qual descansa una teulada a dues vessants de pissarra calcària, la capella de Saint-Roch alberga una sala quadrangular on es col·loca un altar en bells carreus. A la llinda monolítica de l’obertura, com a la llinda de la porta d’entrada (a ponent), hi ha gravada la inscripció: «Sant Roc per la pesta». Les parets interiors estan decorades amb murals del segle XV, malauradament molt degradats, malgrat les restauracions realitzades el 1993. Al costat de l’altar hi ha la Dormició de la Verge (Maria al llit de mort envoltada de Crist i els apòstols), coronada per dos àngels. A cada costat hi ha l’escut d’armes dels de Banze, senyors d’Autoire fins a finals del segle XVII, i probables constructors d’aquesta capella. Els apòstols es representen a les parets laterals, portant els instruments del seu martiri o els seus atributs simbòlics.

Casa pairal La Roca del prat: A l’exterior, la casa pairal pres, totes les característiques d’un edifici burgès del segle XVII: una planta en forma de L articulada al voltant d’una escala recta de diversos trams de grans finestrals, dormitoris amb frontó clàssic, coronats per boles.

Hi ha l’opció de fer una ruta circular a la Casada Autoire, però ho descartem, doncs anem ja força cansats..

El Chateau de Castelnou (tancat)

Obert tots els dies del
    15 abril al 15 juny : de 10h à 17h
    18 juny juliol al 18 setembre  : de 10h a 19h

Al acabar la volteta, decidim canviar d’àrea, a fi i efecte, de poder disposar de serveis d’aigua. I anem a:

Área Saint-Médard-de-Presque: 44.8711 , 1.84444

Àrea de pagament, amb serveis d’aigües i llum. Cal trucar al telèfon de la porta, perquè et donin un codi accés.

Àrea privada, al arribar trobem la valla tancada, però un cartell ens invita a trucar, així ho fem, i ens donen un codi per obrir la porta. A l’entrada trobem una caravana, tota dornada de nadal (ninots i pare-noel il.luminats). El conserge no hi és, o sigui que ens instal.lem en una de les parcel.les lliures, edollem i passem la resta de la tarda-nit.

Dutxes, sopar i descansar.

Dimecres 04/01/2023 – Autoire – Prudhomat – Castillo de Castelnau-Bretenoux – 5 km – Les Cabanes – 300 km

Esmorzem i aprofitem per omplir i buidar.

Al sortir passem per la caravana de l’entrada i en Fred ens reb amb un somriure i un barret de tirolès. Li paguem 10€ + 2€ pels serveis. Ens dona un bolígraf, un adesiu i tríptic informatiu.

Anem fins a:

Pk Château Castelnau-Bretenoux (Prudhomat) – 44.8987 , 1.8223

Pàrquing del castell, té barrera d’accés, disposa d’unes 10 places, planes, pagament 3€/dia, en el moment de sortir. Al costat del Restaurant, i amb bones vistes del castell. Sense serveis.

Al arribar no hi ha ningú, estacionem i sortim a fer la visita:

Prudhomat – Castillo de Castelnau-Bretenoux

A Prudhomat, sobre un turó que domina diverses valls, s’alça el castell-fortalesa de Castelnau-Bretenoux, edificat entre els segles XII i XVII.

Aquesta imponent fortalesa medieval de pedra vermella, amb la torrassa i les muralles, està oberta al públic i també es pot visitar l’interior moblat.

De l’1 de setembre al 30 de abril:  10:00 – 12:30 / 14:00 – 17:30
    Última entrada al monument 60 minutos avans del tancament (11:30 del matí i 16:30 de la tards)

Tancat tots els dimarts

Tancament anual 1 de gener, 1 de maig, 1 i 11 de novembre, 25 de decembre

PREU INDIVIDUAL: 8€ , Menors de 18 años (en familia i fora de grups escolars) GRATUÏTS

Passem per les taquilles, ens donen un pamfet informatiu, i ens informen que a les 11:10 al pati interior, tindrem el guia que ens acompanyarà a fer la visita a les sales moblades interiors.

Primer, li fem una volta a tot l’exterior, admirant aquest edifici tant imponent, per tots els seus costats.

Després accedim al pati l’interior. Hem de dir que fa més patxoca per fora que per dins.

Visitem unes sales del lateral, on hi han exposat restes de capitells, estàtues, …etc

Pugem a una de les seves torres, per gaudir d’unes vistes diferents.

A les 11: 15 ens trobem al pati interior on un guia ens acompanya a recorrer les sales moblades d’una part del castell. Les explicacions les demanem amb anglés, així els nens ho poden seguir, inclús estan encuriosits i li van fent preguntes. Els armaris de l’entrada són super alts, i tenen unes potes molt curioses.

Accedim a la sala principal, la més gran, amb un munt de mobiliari antic, molt ben conservat, i amb una habitació anexe amb unes pintures, al sostre i parets, excepcionals:

El guia ens va donant detalls molt interessants de cada una de les sales, per exemple el marc de fusta amb pintura el centre, és una peça original restaurada d’un dels porticons:

En aquesta sala destaca un objecte molt curiòs, coronat per uns angelets amb unes copes a la mà, que donen una pista, què serà??

I la última sala, el menjador, que no deixa indiferent a ningú, si no m’he equivocat, és el menjador, ni que sembli una capella, els retaules són originals, un d’ells proviment de l’Aragó … antigament, amb diners, un podia emportar-se el què li fes gràcia.

Ja sortim de nou a l’exterior, i acabem de visitar els espais que ens falten, entre ells la capella, en un dels edificis del s.XIV, s’han conservat petits fragments dels murals datats del 1500. I s’han conservat els mobles de la segona mitat del s. XV, inclòs la majestuosa galeria i l’escala sostinguda per una estatua policromada de fusta.

Donem per finalitzada la visita, i sortim del castell.

Però aprofitem per accedir al bourg castral, sortint a l’esquerra, sorgida a la sombra del fort senyorial:

I visitar la Colegiata de Saint-Louis, fundada a finals del s. XV pel baró Jean de Castelnau-Caylus, que va ser consagrada al 1506.

Que ens sorprèn moltíssim:

Tornem a l’auto i dinem, i ja començem a tornar cap a casa.

Ho volem fer més escalonat, doncs la Queralt és petita, no té encara 3 anys, i hem d’aprofitar les migdiades per fer quil.lòmetres.

Àrea autocaravanes Les Cabannes – 42.7850 , 1.6831

Junt a la gendarmeria. Places asfaltades i anivellades. De pagament, 10€ i 2€ pels serveis. Al matí passen a comprovar els tiquets. Disposa d’unes 25 places. Hi ha una Boulangerie a prop.

Arribem sobre les 19, fa molt fred. Juguem una partida a cartes, sopar i descansar.

Ona amb mal de panxa, vomita.

Dijous 05/01/2023 – Les Cabanes – Igualada – 186 km

Esmorzem i arrenquem la conducció.

Parem a l’Àrea de Gironella a buidar, no funciona l’aigua.

I ja sóm a casa, a punt per anar a veure l’arribada del REIS….

A veure què ens porten aquest any…. Sobretot SALUT I KM.