20/07/2018 – Igualada – Les Planes d’Hostoles

Sortim d’Igualada, en direcció a Les Planes d’Hostoles, tenim un punt localitzat al Google Maps amb espai per poder estacionar dues autocaravanes, doncs aquest finde anem acompanyats.

Pàrquing al costat del CAP i del camp de fútbol:

42°03’16.1″N 2°32’37.2″E

Al arribar ens estacionem davant del camp de futbol, per no estar tant a prop de la carretera principal i eviar els sorolls.

Sopem i a dormir.

21/07/2018 – Gorg El Molí dels Murris i Gorg de Can Poetí (Les Planes d’Hostoles) / Figueres

A les 5 de la matinada apareix un cotxe amb canalla i música a tope, i ens veiem obligats a sortir de l’auto, prèvia trucada als mossos, després de tenir força paciència, perquè mira que el lloc és gran i hi ha espai, i no tenen suficients llums per no posar-se al nostre costat, i demanar-los que vagin a un altre lloc, doncs anem amb canalla i estan fen un espectacle llastimòs.

Tornem a les autos, però ja tenim els nens desperts, son les 6 del matí, o sigui que toca cafetó si o si.

Fem temps jugant, esmorzem i sortim d’hora a fer l’excursió, doncs el temps marca possible pluja, i està tapat, per veure el Gorg dels Murris.

El camí surt just darrera del camp de futbol,

on hi ha el punt d’informació, cal seguir la Via verda direcció a Sant Feliu, no té pèrdua, el camí està perfectament ben senyalitzat.

Primer trobem el Gorg de Can Poetí a l’esquerra, i decidim deixar-lo per la tornada, o sigui que seguim xino-xano, fa xafugor, però l’excursió se’ns fa molt amena. La nostra gossa, la Tana, ho fa com una campiona, i li anem donant aigua.

Casi tot el camí transcórrer per camí de carro, menys un tram, curt, per la carretereta asfaltada que porta fins un petit aparcament, aquesta carretera té una línia groga pintada (a cada costat), i està plena de cartells de prohibit estacionar excepte en zona habilitada (es posen multes), on hi caben uns 5 cotxes.

Tot seguit es gira a la dreta i en 5 minuts som al Gorg.

Fem caminant uns 3 km, i tardem aproximadament uns 40 minuts. Quin goig que fa, i quin munt d’aigua. Durant el camí ens trobem un munt de cucs penjats a l’aire, que fa que els nens es distreguin.

No trobem casi ningú, i gaudim de l’indret. Inclús un parell de valents nostres, fan un xip-xap a l’aigua.

Fem parada tècnica i retornem pel mateix camí.

Parem de tornada al Gorg de Can Poetí:

i els nens no resiteixen la temptació de tirar-se a l’aigua fresqueta, s’ha d’anar amb compte perquè rellisca, nosaltres amb previsió els hi hem portat mitjons de recanvi i tovallola. La gossa també aprofita per refrescar-se un xic.

Aquí ja no tenim tanta sort, i al cap de poquet arriba força gent a dinar als peus del Gorg.

Tornem a l’auto a dinar.

Alguns fan migdiada, altres cafetó.

Mirem les previsions del temps i no són bones per demà, doncs voliem anar a visitar més gorgs que hi ha a la zona: Gorg de la Plana, Gorg el Molí de Vilamala, El Roure de la Xuriguera, o el Salt de Santa Margarida, però ho tenim en compte per una altre ocasió.

Decidim traslladar-nos a Figueres a visitar el Castell de Sant Ferran. Prèviament reservem per telèfon, doncs així ho recomanen a la seva web, i escollim la opció de LA CATEDRAL DE L’AIGUA, i ens donen hora per les 10:30:

HORARIS

TEMPORADA D’ESTIU

(1 de juliol al 15 de setembre)

10:00 a 20:00

Anem fins al Pàrquing Autos-Supermercat Esclat de Figueres:

N 42°15’39», E 2°57’03»

Estacionem sense problemes, hi ha varies autos.

22/07/2018 – Castell de Sant Ferran (Figueres)

Ens llevem d’hora, doncs al fer la reserva ahir, ens van informar que al Castell hi ha un pàrquing petit vigilat, i un altre de mes gran sense vigilar, i com que hem de deixar la gossa a dins, preferim tenir-la vigilada. O sigui que a les 9 ens traslladem i aconseguim aparcar, al cap de 1/2 hora ja estava ple el pàrquing.

42°16’23.0″N 2°57’01.9″E

Un cop estacionats, esmorzem tranquil.lament, fent temps per la hora de la nostra visita.

Anem a les taquilles i paguem les entrades, 4 entrades, els nens a partir de 3 anys paguen com adults, 15€ per cap, o sigui 60 €.

Al entrar ja ens espera un guia que ens dona un munt d’informació d’aquesta ENORME FORTALESA, en forma de TORTUGA, i ens porta a fer el circuit per dins de les muralles amb el JEEP DESCAPOTABLE.

Els nens, i no tant nens ens ho passem pipa, doncs diguem que a poc a poc no anàvem.. je je. Anem fent parades per la visita, visitem les galeries subterrànies de contramina, és una volta circular.

Després travessem pel pont i ens porta fins a la plaça d’armes, on seguim amb les explicacions, i baixem cap a les Cisternes, si ho he dit bé, les cisternes d’aigua de la Fortalesa,

no fa cap mena de mala olor i no és gens agoviant, és tota una aventura. I pujem a una petita barca, on ens hi encavim, 8 + el guia, ha sigut un joc de tetris per poder anar tots junts. I fem un petit tomb per les cisternes, passant d’una a l’altre per un petit foradet.

Tornem a la superfície i el guia ens indica la ruta , a fer a peu, per completar la visita. I així que ho completem amb: l’esglèsia inacavada, el pati de llums, el pavelló, el Baluard de Santa Barbara, les Voltes, La penitenciaria, Les cisternes, Casamata, EL Baluard de Santa Tecla, Les Cavallerisses i la Capella memorial.

Un luxe de visita no us ho podeu perdre.

Tornem a l’auto i decidim anar fins a l’Àrea d’Autos de Besalú, amb la intenció de buidar i dinar:

N 42º 11′ 57» / E 02º 42′ 15»

però la nostra sorpresa és que està ple a reventar de gent, o sigui que buidem i seguim un troç més fins a trobar un lloc per estacionar tranquil.lament, sense gent, sens pols, per tancar el cap de setmana.

Seguim Il.lusionats de conèixer la nostra Terra.