Divendres 15/03/19 Igualada – Granollers

Sortim al vespre i anem a dormir a l’Area d’autos de Granollers, doncs demà al mati la Ona juga a bàsquet.

L’Area està bé, però se senten un xic els cotxes que passen pel pont.

N 41º 35′ 55» / E 02º 16′ 43»

Dissabte 16/03/19 Granollers – Moli Lavínia (Font Grossa i Balma del salt del Purgatori) – Vic

Al mati ens llevem d’hora i ens traslladem al pàrquing al costat del pavelló del Club Bàsquet Granollers, doncs tenim un partit a les 9.

N 41º 37′ 05» / E 02º 17′ 40»

Un cop acabat el partit i passada la Ona per la dutxa ens traslladem a Centelles, que disposa d’Area d’Autos:

41.7915 , 2.2277

Està bé, gratuïta i amb serveis, però nosaltres preferim les que tenen el terra amb gespa o asfaltat, doncs les pedretes blanques embruten un munt.

Aprofitem per esmorzar i jugar.

A les 12 marxem cap al Moli de la Llavina (1987), on tenim reservada per e-mail una visita al moli i dinar-degustació a la 13, i per no tenir problemes per aparcar, hi anem mès d’hora.

[email protected]

El camí d’accés a la masia està asfaltat, però és estret, cal anar amb precaució. Aparquem sense molestar davant d’un arbre:

41.78565 , 2.23045

Masia Catalana de llarga tradició familiar, els Llavina daten del 1497.

El molí és l’eix vertebrador de la casa, que ha estat construïda en diverses parts, datades en èpoques ben diferents i que conforma un conjunt divers, on destaquen: les basses, la torre de defensa, els porxos,…

Ens ensenyen com funciona el Moli, utilitza 120l per segon:

I ens ensenyen varies parts de la casa:

També disposen d’una formatgeria, i utilitzem una cova de la Masia per curar-lo:

Ens quedem a feu una degustació d’amanida, formatges, embotits i cafè, per 18€ i postres amb pastís de formatge i mel i mató.

En acabar, anem a estirar les cames, agafem un caminet que surt davant de la Masia i que va pel costat del riu.

Baixa poqueta aigua, i a uns 10 minutets trobem la Font Grossa:

L’aigua que brolla és recollida per una canaleta que porta a un indret amb el terra empedrat, on hi ha safarejos i piques, que es creu que van ser utilitzades per el tractament de la llana per part dels peraires, que es remunta a mitjans del segle XVI.

I seguim, uns 10 minuts mes, fins a La Balma del Salt del Purgatori:

Aquest salt, està format per un circ semi-circular tancat per cingleres:

L’aigua de la riera es precipita en un salt vertical de 17 mts. Degut al caràcter torrencial de la riera de la Llavina, la llera no porta aigua durant bona part de l’any, està subjecte a les pluges, fent que el seu cabal pugui ser considerable.

Darrera del salt s’ha generat una balma que té forma de mitja lluna, un caminet permet passar per darrera del salt.

Desfem el camí fins a la Masia. I creuem un pont i fem un altre troç, ara cap a l’esquerra, fins a unes basses naturals:

Tornem a l’auto i marxem molt satisfets (tornarem quan hagi plogut, per poder veure-ho en la seva esplendor).

Marxem cap a l’àrea d’autos de Vic.

41.93498 , 2.24005

Aprofitem la resta de la tarda per fer deures i descansar.

Els nens fan un dibuix de la jornada:

Ona:

Jan:

Bona nit

Diumenge 17/03/19 – VicArboletum MasJoan / Bosc encantat de Gurb

Ens llevem d’hora i disfrutem dels globus que s’enlairen desde costat de l’Area:

Un cop esmorzats, marxem cap al Arborètum MasJoan (Espinelves):

41.86923 , 2.41081

Disposa de pàrquing i és força ample:

La visita a l’Arborètum de MasJoan, és una manera lúdica i divertida de descobrir un bon grapat d’Arbres. Hi trobem la major concentració d’Arbres monumentals de Catalunya, 12 exemplars amb rècords d’alçada.

MasJoan és una masia del s.XII on la família Masferrer resideix des de 1710, situada prop del poble d’Espinelves, al bell mig del Montseny-Guillaries.

Al arribar ens donen un tríptic, i paguem 3€ per persona, nens menors de 8 anys gratuït.

Fem tot el recorregut, gaudint de les espècies: Sequoia gegant, Avet del Montseny, Cedre Atlàntica, Teix, Castaner d’India, Til.ler, Alzina…

La Mel s’ho passa pipa menjant-se tots els pals que troba, es posa com una moto!!!

Tornem a l’auto, havent disfrutar, l’hem trobat curta!!

Marxem al Bosc Encantat de Gurb:

41.95526 , 2.2212

S’hi arriba per carretera asfaltada, sense problemes. Al arribar hi ha un munt de cotxes, estacionats, però un xic mes amunt, al costat de l’Ermita de Sant Andreu de Gurb aparquem, i mès amunt hi ha un altre aparcament, al davant del cementiri.

Anem cap al bosc, el camí surt del primer aparcament, està tot molt sec és una llàstima, però els nens s’ho passen genial buscant figures d’animals fetes de fusta, tals com: Cigonya, Merla, Torruga, Teixó, Guineu, ….

No hi ha cap cirqüit marcat, les marques grogues i blanques pugen al castell. Cal fer un troç a la dreta i després a l’esquerra.

Cal anar llegint els cartells de fusta, i la seva direcció ens ubica els diferents animals a descobrir, no us deixeu de mirar amunt per no perdre’ns res.

Divertit!!!

Tornem a l’auto i anem a l’Area d’autos de Vic a dinar i descansar, i ja ens preparem per la tornada cap a casa.

Cap de setmana gaudint de la Natura.