Divendres 03/08/2018 – IGUALADA – REVENTIN- 633 km

Km inicials 47.162

Hora sortida 10:30

Tenim mala sort trobem un accident a la A9, i estem 4 hores parats a l’autopista, amb molta calor, lo qual complica la jornada.

Hora parada 22:00

Parem a una àrea de l’autopista, doncs anem primer al punt GPS que teníem escollit, una àrea d’autos fora de l’autopista, però trobem que hi ha una «party» al poble i decidim descartar-ho, nens cansats.

GPS: 45°37’54″N 4°49’11″E (Pàrquing autopista)

Dissabte 04/08/2018 REVENTIN – EFTELING – 800 km

Km inicials 47.794

Hora sortida 08:00

Hem dormit bé, ni que amb molta calor , no corre l’aire.

Avui hem d’arribar al destí, o sigui que ens passem el dia a la carretera, cada 2-3 hores parem a estirar les cames.

Hora parada: 19:00

Arribem al Mini Càmping Bernehoeve, que teníem prèviament reservat per e-mail, per assegurar-nos lloc.

GPS: 51°38’47″N 5°01’59″E

Es tracta d’una finca d’uns senyors grans, que han habilitat un espai per els campistes. Està molt ben conservat.

Paguem amb efectiu al arribar, uns 85€, per 3 nits, 2 adults i 2 nens, i llum. S’ha de pagar amb efectiu.

Ens instal.lem:

Anem a estirar les cames, fins a l’entrada del parc d’atraccions d’Efteling, per prendre mides, se surt per darrers del càmping i es tarda uns 10 minuts caminant.

El mini-càmping disposa d’uns serveis limitats, doncs sols hi ha un parell de lavabos i un parell de dutxes per sexe.

Però és molt agradable i tranquil. Hi ha un petit parc infantil, amb andròmines per jugar, no hi ha servei de pa.

Sopem i a descansar.

Diumenge 05/08/2018 PARC D’ATRACCIONS EFTELING

Hem dormit molt millor, ja no fa xafogor. Inclús ens tapem amb el sac.

Ens preparem, motxilla, crema sol, ulleres, gorra, aigua, … i sobre les 9 anem cap al parc.

Deixem a la Tana, la nostra gossa, amb tots els sostres i finestres obertes, 2 plats d’aigua i tota l’auto per ella.

Tenim les entrades comprades per Internet, i imprimides en paper, doncs així teníem descompte, anem cap a l’entrada i cap dins.

Passem el dia al parc, disfrutem, pujant a les atraccions, i veient espectacles.

Es tracta d’un parc familiar, la gent porta tota mena de carros per transportar nens, neveres, molts es porten el pícnic per passar el dia.

Al migdia anem a treure la gossa a fer un tomb.

I seguim Recorrent el parc:

I ens quedem fins l’espectacle final a les 20:15.

Tornem a l’auto, dutxa i a descansar

Dilluns 06/08/2018 PARC D’ARTACCIINS EFTELING

Avui tornem a anar al Parc, els llevem d’hora i sobre les 9 anem cap al parc, doncs ens deixen entrar ni que les atraccions s’obren a les 10. Així ens col.loquem a la cua de l’atracció estrella, al Castell Central, Symbolica.

Avui ens ho prenem amb mes calma, doncs ja sabem quines atraccions volem fer i quines no.

Al migdia tornem xino-xano a treure la gossa.

Acabem cansats però els nens han disfrutat que era el nostre objectiu.

Tornem a l’auto a les 20 a dutxar-nos i a descansar.

Dimarts 07/08/2018 PARC D’ATRACCIONS EFTELING – OPENLUTCHMUSEUM – 102 KM

Km inicials:48.595

Hora inicial: 9:30

Avui ens llevem d’hora a les 7, i després de provisionar-nos, aigua, WC, esmorzar, arrenquem.

Anem directes al pàrquing del Openlutchmuseum, un pàrquing immens, sense cap problema per aparcar.

GPS: 52 00’36.3″N / 5 54’16.3″E

A les taquilles comprem les entrades i ens donen un plànol informatiu. Paguem amb Visa.

Fa moltíssima calor i decidim agafar la nostra gossa, doncs està permès que entrin, inclús que pugin al tramvia, hi ha alguns edificis que no, però està perfectament indicat.

És un museu enorme, primer fem la volta sencera per veure les dimensions del parc i situar-nos.

I comencem la visita, és espectacular, un munt de cases, hospital, església, estables, oficis, estació de tren, telers, granges amb animals (vaques, ovelles, gallines, conills), Molins…

Tots els edificis són cuidats amb molt de detall.

Hi ha gent explicant desde com fer una roda de carro, a com es fa una corda, hi ha moltes projeccions que ho animen.

S’ha d’anar entrant a tots els edificis i anar investigant, per tots els racons.

No ens ho acabem. A les 17:30 decidim marxar.

Tornem a l’auto i anem cap a l’àrea, a 17 km.

És un Àrea que forma part d’un macro càmping, ens donen una parcel.la i anem a fer un bany a la piscina. Paguem 25€ amb efectiu no accepten Visa.

GPS: 52.13302 / 5.94607 (Vakantiepark Het Lierderholt)

Dimecres 08/08/2018 NATIONALE PARC DE HOGE VELUWE – NAARDEN-75 KM

Km inicials:48.697

Hora inicial: 9:30

Ens llevem d’hora i anem al súper del càmping a aprovisionar-nos de pa.

Ens traslladem al Parc de Hoge Veluwe:

GPS: 52 05’56’ / E 5 49’46»

Per poder accedir-hi s’ha de passar per taquilla, paguem 6,75€ per aparcar, i 9,50€ per adult i 4,75€ per nen. I comprem un mapa de la zona 2,5 €. Paguem amb Visa.

Aparquem al Pk sota uns arbres, descarreguem les bicis i deixem la Tana a l’auto:

Decidim fer el circüit número 1, (de color verd), de 10 km:

Tot per camí asfaltat i apte per tothom. Sortim de davant del punt de pàrquing de bicis:

Anem fins al Castell de Hubertus.

I tornem per un altre camí, doncs la ruta és circular, seguim direcció al Centrum:

Disfrutem del paissatge, i de les seves olors.

Tornem a l’auto a dinar.

Ens movem cap a l’Area d’Autos Jachthaven (en el port)

GPS: 52.30885 / 5.14693

Al arribar ens trobem una barrera baixada, anem fins a la Recepció, i paguem per una nit 26,90€, dels quals 5€ son de dipòsit, doncs ens donen una targeta per accedir al recinte i quan la retornem ens ho abonaran. Paguem amb Visa.

Ens indiquen on és l’Area i ens aparquem, disposem de llum, de zona per omplir i buidar, i de lavabos i dutxes, que es comparteixen amb els usuaris dels vaixells.

Descarraguem les bicis i anem amb una passejada fins a Naarden (ciutat fortificada).

Sortim per on hem entrat amb l’auto i creuem la carretera i seguim les indicacions pel carril bici. La major part del camí és per un carril bici exclusiu, i els últims 300 mts son per la carretera pel carril bici, al costat dels cotxes (cal anar amb precaució amb els nens).

No tardem gens, i ho fem sense cansar-nos. Al arribar a la ciutat deixem les bicis lligades, i ens passegem per sobre dels murs.

I donem un tomb pels seus carrers molt ben conservats, de punta a punta:

Tornem a l’auto amb les bicis tot desfent el camí d’anada.

I rematem el dia gaudint dels vaixells.

Dijous 09/08/2018 NAARDEN – CASTELL MUIDEN – DIC HOUTRIBDIJK – ESTACIÓ BOMBEIG WOUDA – GIETHOORN-199 KM

Ens llevem i utilitzem les dutxes de l’Area, la veritat és que valen la pena i estan dins del preu. Són dutxes familiars, mixtes.

Un cop esmorzats, arrenquem la jornada.

Passem per la Recepció del port i tornem la targeta i ens tornen el dipòsit de 5€.

Hora inicial: 10:00

Km inicials: 48.772

Anem al Castell de Muiden:

GPS: 52.329974, 5.071898

Aparquem sense cap problema, cal pagar i treure tiquet, el parquímetre accepta Visa, paguem 7€ fins la 13:00.

Des del mateix aparcament surt un caminet fins al mateix castell.

Paguem 15,50€ per adult i 9,00€ per nen, i 2€ per un llibret de timbrar (que al final els hi donen una medalla a cada nen).

Al entrar s’ha d’anar a una màquina per treure el tiquet de l’hora de visita, passant el codi de barres del tiquet de l’entrada. No es pot fer la visita per lliure.

Ens donen hora per les 11:20, per això aprofitem per donar un tomb per l’exterior: jardins…

La visita és amb holandès però ens donen uns tríptics amb castellà que ens permet seguir la visita.

Un cop finalitzada pujem a la torre del castell, 83 escales, i hi ha varies sales: a cada una d’elles hi ha una màquina per marcar el tríptic dels nens, hi ha jocs interactius, disfresses.. els nens s’ho passen genial.

Al acabar cal passar per la botiga perquè els hi donin la medalla.

Sortim a les 12:30, i marxem cap al Dic HOUTRIBDIJK, que el recorrem amb l’auto d’anada i de tornada, és impresionant, al ser d’un sol carril d’anada i de tornada, es veu perfectament.

Seguim doncs avui la jornada és llarga.

Anem cap a l’Estació de Bombeig de vapor de WOUDA, a Lemmer:

GPS: 52.846483, 5.678847

Arribem i podem entrar a la última visita, que és a les 16:00. L’edifici és patrimoni de la UNESCO, disposa d’una xemeneia de 60 mts d’alçada, i és la mès gran construïda al món, i la única que utilitza vapor per funcionar, i que encara funciona, sols un cop a l’any. Pot bombejar 4.000 m3 per minut. Tota una obra d’enginyeria del Sr D.F.Wouda, per bombejar l’aigua fora de Frisia.

Paguem 26,50€ per 2 adults i 2 nens, amb efectiu, no accepten Visa.

La visita és amb holandès, però hi ha una App per descarregar amb totes les explicacions amb castellà.

Seguim fins a GIETHOORN, a un mini-càmping Camperplaats Haamstede:

GPS: N 52 43’42» E 6 04’36»

Al arribar hi ha un munt d’autos, agafem parcel·la i ve una senyora passant per cada auto a cobrar, paguem 58,50€ per 3 nits, en efectiu. Amb llum inclosa.

Fem parada i fonda.

Divendres 10/08/2018 DESCANS

Jornada de descans. Aprofitem per rentar, jugar…etc.

Coincidim amb una família d’Igualada, i fem petar la xerrada, quina coincidència.

El temps no acompanya, fa molt de vent, i va fent ràfegues de pluja.

L’Àrea d’autos s’omple fins els topes, decidim posar-nos els despertador per l’endemà ben d’hora.