Dissabte 11/08/2018 GIETHOORN

A les 9 ja estem a punt, i marxem xino-xano, caminant, cap al centre, a buscar les barquetes. Anem amb la Tana, sortim de l’Àrea cap a la dreta, seguint el canal, i el creuem pel pont:

Tot seguint un xic més per l’altre costat del canal, de seguida veiem a l’esquerra molts llocs que lloguen barques, de tots els tipus, però no obren fins les 10:00.

En una de les parades ens diuen que cap problema, paguem 30 € per 2hores, i ens donen un mapa, i unes indicacions per poder navegar.

Al ser d’hora disfrutem de la tranquil.litat del lloc:

El temps no ens acompanya garie, i de tant en quant, ens remullem un xic amb la pluja.

Les cases estan molt cuidades, són de postal.

Hem pujat la Tana a la barqueta i té feina a intentar seguir tots els ànecs que anem trobant pel camí.

Els nens disfruten doncs els deixem conduir per torns, i tot i que xoquem algún cop, ho fan força bé.

Com que hem agafat 2 hores, fem vàries voltes, i naveguem per diferents canals, tot fixant-nos amb el mapa i amb els senyals.

I ni que teniem la intenció de parar a la illa, no ho fem doncs el temps no ens acopanya.

Tornem la barca a l’hora establerta, i aprofitem per fer un tomb caminant, ara ja està ple de gent, tant als canals com caminant.

Trobem unes senyores que fan unes galetes artesanes, 10 per 2€ i de la bona olor que fan no ens en podem estar.

Ens quedem a dinar, ens deixen entrar amb la Tana però tenim la mala sort que hi ha abelles, i una pica al Jan. Amb lo qual, hem d’emportar-nos el menjar cap a l’auto, doncs no s’hi vol pas estar.

Com que hem fet la feina ben d’hora, gaudim de la tarda veient les barquetes navegar per el canal de davant de l’Àrea.

Diumenge 12/08/2018 GIETHOORN – PIETERBUREN – DIC LAUWERSOOG – DE WESTEERN-163KM

Ens llevem ben d’hora i després d’esmorzar i deixar l’auto a punt, arrenquem cap al nostre primer destí a les 8:45

Cal destacar que per omplir aigües cal pagar 0,50€ en màquina automàtica.

Km. Inicials : 48971

El trajecte fins al centre de recuperació de Foques de Pieterburen és bo fins als últims quilòmetres, que sense ser una mala carretera, és estreta i cal anar amb compte amb els encreuaments.

El pàrquing és gran i no ofereix probleems per aparcar les autocaravenes, ja que es pot ocupar perfectament 2 places de cotxe.

GPS pàrquing : N53.39876 / E6.45496.

A la mateixa guixeta hem demanat comprar les entrades pel recinte i l’accés al tour guiat. Volíem entrar al tour de les 10:30 però ens han aconsellat esperar-nos fins al de les 12h que seria en anglès ja que el primer era en Alemà.

Preus : entrades al recinte : 9,50€ per adult i 6€ nens de 4 a 12 anys

Preus tour : 14€ les 4 persones.

El recinte disposa de diferents zones, com son les piscines de foques, zones de jocs lúdics pels nens, sala de projecció de vídeos explicatius en anglès o bé subtitulats, i les zones privades de treball de l’staff tècnic. També disposa d’una petita cafeteria i unes finestretes que permeten veure les foques nedar sota l’aigua.

Mentre féiem temps esperant a les 12h hem aprofitat per visitar el recinte, amb les diferents piscines que contenien exemplars de foques.

Aquestes piscines estan classificades per tipus de fase de recuperació de les foques, de FASE 1 fins a FASE 3. Algunes de les foques nedaven alegrament mentre d’altres estaven estirades prenent el sol. Alguna d’elles fins hi tot dormia dins de l’aigua.

Arribada l’hora, ens hem trobat amb la sorpresa de tenir un guia exclusiu per nosaltres, un xicot molt trempat anomenat Marc, que ens ha fet una extensa i detallada visita per totes les zones privades de treball detallant cadascun dels passos de la seva feina, des de l’entrada de l’animal fins al seu retorn al mar. Ho ha fet en un anglès molt entenedor i ha estat proper amb els nens fent-los partíceps de la visita.

Algunes curiositats que hem après, que poden dormir dins de l’aigua sense respirar fins a 30 minuts, que les xarxes de pescadors són el prinicpal problema d’afectació d’aquest animals, entre moltes d’altres.

Algunes de les foques son «Pupis», cries que s’han separat de les seves mares, i sense la llet materna moririen. En el centre se les alimenta amb pailla de arengades i greix, que junt amb la medicació se’ls hi subministra amb un tub i un embut. Fins que aprenguin a menjar peix senser, i finalment fins que sàpiguen agafar-lo per si soles del fons de la piscina, guanyin pes i puguin ser alliberades.

D’altres necessiten ser intervingudes o desparasitades.

Visita 100% recomanable.

Després de la visita, hem aprofitat per dinar al mateix pàrquing i tot seguit hem continuat el nostre camí direcció al DIC LAUWERSOOG sobre les 15h.

Per fer-ho, desfem el nostre camí per les carreteres secundàries durant uns quilòmetres i això ens ha permès veure amb més detall les curioses construcciones de cases de totxana vermella i teulades empinades. Algunes d’elles amb granja / fàbrica associada integrada de forma molt original sortint de dins de la mateixa contrucció.

Uns quilòmetres després atravessem el DIC conduint:

Seguim un xic més endavant, i arribem al punt de pàrquing previst per poder visualitzar-lo en bones condicions i amb vistes a les illes FRISIES al mar Wadden

GPS : N.53o 24′ 22″ E. 6o 04′ 09″

Grimpem uns metres fins al cap de dalt del DIC. Gaudim d’una estampa impressionant i aprofitem per baixar al peu del mar ja que és marea baixa i podem caminar per la vora de l’aigua. Trobem grans patxines i fem fotos artístiques.

Tot seguit continuem camí fins arribar a l’àrea d’autos CAMPERPARK KUIKHORNE – DE WESTEERN

GPS : N. 53.24101 , E. 6.01890

En arribar a la porta del port hem d’esperar a que una noia ens obri la barrera des del seu telèfon.

Paguem 15€ en efectiu amb dret a llum i ocupem una de les diverses places de pàrquing habilitades per les autocaravandes dins del port.

Ho fem a la zona al costat dels serveis comuns però cal recalcar que després tot fent un volt pel port hem vist que hi havia més lluny 2 zones més d’aparcament.

Sopem i dormim.

Dilluns 13/08/2018 DE WESTEERN- DIC AFSLUIDIJK- ILLA TEXEL – DEN HELDER – 191 Km

Avui ens tornem a aixecar d’hora.

Estem a punt a les 8:45.

Ki 49.134

El nostre pròxim destí és el Dic Afsluitdijk.

Es de dos carrils d’anada i dos de tornada, lo qual fa que no doni la sensació d’estar creuant per sobre el mar.

Ens parem en un aparcament al mitg del dic, on hi ha un monument als treballadors que va participar en la seva construcció:

Seguim fins a surt el ferry que ens ha de portar a la Illa de Texel. Són les 11:00, anem directes amb l’auto a les taquilles i paguem 54,60€ per anar i tornar al mateix dia, estan embarcant. Hi ha dies que els ferrys fan la ruta cada 30 minuts, i d’altres cada hora.

És la primera vegada que pugem l’auto a un ferry i els nens estan al.lucinant:

M’entre fem la travessia, pugem a dalt del ferry a veure les vistes, el trajecte és molt curt, 20 minuts, les gavines ens acompanyen:

Al desembarcar ho trobem tot un xic cahotic, i decidim anar a un punt d’informació on comprem un mapa gran per 3€.

Escollim anar fins al far, el dia no ens acompanya gens, teníem intenció de treure bicis, però al final res de res.

Aparquem al pàrquing, i agafem el tiquet per tot el dia, que dona dret a estacionar en qualsevol aparcament de la illa, costa 7,5€, i ho paguem amb Visa:

GPS: 53°10’49″N 4°51’07″E

Quan la pluja ens dona un xic de tregua sortim a veure el far, s’hi pot pujar caminant, però ens demanen 5€ per persona, i decidim renunciar-hi:

Volem posar els peus a l’aigua, així que anem xino-xano fins a tocar el mar:

El temps empitjora i decidim tornar a l’auto, i llavors es posa a ploure de valent. Aprofitem per dinar.

Decidim moure’ns cap un altre dels aparcaments:

GPS: 53°09’39″N 4°49’26″E

Anem fins la platja a veure les dunes, i respirar aire.

I per últim fem una tercera parada a un altre dels aparcaments:

GPS@53°02’19″N 4°42’57″E

Reconeixem que no ha estat el nostre millor dia, doncs ens hem agoviat amb la pluja. I ens ha costat un xic orientar-nos. Sols hem visitat la zona mès natural, la zona esquerra de la illa.

Tornem amb el ferry de les 19:00 i, anem fins l’Area d’autos Willemsoord de Den Helder.

GPS@52°57’43″N 4°46’11″E

Al arribar està tot ple, després d’esperar una bona estona, a veure si algú marxa, anem a l’oficina on expedeixen els tiquets, al costat dels lavabos i dutxes (que estan molt ben cuidats):

i els hi expliquem que no hi ha lloc, llavors ens acompanyen i ens deixen estacionar en un raconet, paguem 12,50€ sense llum, però amb dret a dutxes, ens donen una targeta per accedir-hi, que cal retornar al marxar, a ells directament o a una bústia que tenen a la porta.

Tenen zona per omplir i buidar:

Dimarts 14/08/2018 MUSEU DE LA MARINA DEN HELDER – VOLENDAM – 75 Km

Ki: 49.325

A les 10:00 anem cap al Museu que està just al costat de l’Area.

Paguem amb Visa: 6,5€ nens de 4 a 12 anys i els adults 10,00€.

El museu consta de 3 parts:

– museu: projeccions cinematogràfiques, accessoris, instruments navals (sonar, radar, canons antiaeris…) amb jocs interactius, una zona històrica de les batalles, maquetes..

– visita a l’interior d’un radar

– visita a l’interior d’un submarí

La veritat és que val molt la pena, molt complert.

Tornem a l’auto i arrenquem cap al nostre pròxim destí, a les 12:00, Volendam.

Àrea Marinapark Volendam:

GPS: 52°29’19″N 5°03’34″E

Àrea sense lavabos ni dutxes, sols per omplir i buidar.

Dinem.

Traiem les bicis, i anem a visitar Volendam. Deixem la Tana a l’auto.

Preciòs i pintoresc poble, amb un port que té amarrats varis vaixells antics amarrats.

Hi ha un munt de gent. Deixem les bicis aparcades i anem a la Cheese Factory, a veure la demostració de formatges i a aprovisionar-nos.

Però amb lo què disfrutem mès és recórrer els carrers de darrera, sense gent, racons…

Tornem a l’Area d’autos.

Al arribar , anem a estirar les cames de ça Tana, doncs al costat de les Autos hi ha un molí.

Tornem a l’auto, i sobre les 20:00 ens passen a cobrar, paguem 40€ per 2 nits, paguem en efectiu.

Dimecres 15/08/2018 VOLENDAM -EDAM – MARKEN

Ens llevem d’hora i sobre les 9:15 agafem les bicis i anem fins a Edam.

Per arribar-hi anem fins al port de Volendam i resseguim el litoral fins arribar a Edam, uns 3km aproximadament, anem fins a la plaça Cheese Maket (Plaça Jan van Nieuwenhuizen).

Al arribar ja hi ha molta gent, però aconseguim trobar un foradet per veure el mercat. El fan els dimecres de 10:30 a 12:30.

La veritat és que és molt curiós. Ho expliquen amb holandès, anglès i italià.

Aprofitem i comprem formatge.

I donem un tomb pel poble.

Tornem cap a l’àrea per treure la gossa a passejar.

Tornem al port de Volendam i agafem el Ferry que porta a Marken, embarquem les bicis.

Paguem 6,25€ per nen i 12,50€ per adult, i 1,5€ per bici. Bitllet d’anada i tornada.

No havíem embarcat mai amb bicis i els nens ens han insistit.

Hi ha la opció de moure l’auto i anar a aparcar al pàrquing de Marken, que hi ha a l’entrada de la illa, però ho volíem fer un xic diferent.

Al arribar a Marken dinem a un xiringuito, que fa molt bona pinta, arròs amb bacallà o gambes, per agafar forces:

Anem a Kompenmakerij (Fàbrica d’Esclops).

I veiem com es fan els Esclops, amb maquinària, utilitzant el mètode de copiar d’uns motlles, després amb el mateix mètode fan el forat de dins i ho rematen manualment.

I ens emprobem uns esclops!!!

Decidim fer un tomb fins al far, amb les bicis, i ho encertem:

No retornem pel mateix camí, sinó que seguim recorrent la illa, pel costat del mar, fins al poble:

El poble es caracteritza per les seves cases de fusta de color verd. La illa va ser convertida en península el 1957.

Tornem cap a Volendam amb el ferry i un cop a terra, pedalem fins l’àrea d’autos.

Descansar.

Dijous 16/08/2018 VOLENDAM – GOUDA – CASTELL DE HAAR – ZEVENHOVEN

Ens llevem d’hora doncs volem anar a veure el mercat de formatges de Gouda, que el fan els dijous de 10 a 13, d’abril a agost.

Ki 49.400

Hi 8:30

Anem al pàrquing d’autos de Gouda:

GPS: N 52.01182, E 4.71540

Al arribar està a tope, és un pàrquing força gran, però és un caos, cotxes i autos barrejats, però aconseguim aparcar perquè marxa una auto, de NL, i el senyor ens regala el tiquet de l’aparcament fins a les 15.

Anem cap al mercat de Formatges, que es va celebrar per primera vegada el 1395, la característica és que els formatges són transportats amb carros tirats per cavall, s’apilen al terra pels grangers i es venen de manera tradicion al davant de l’antic ajuntament. Els grangers i comerciants es xoquen les mans per confirmar cada venda.

La veritat és que ens agoviem un xic pel munt de gent que hi ha.

Aprofitem per fer compres, doncs hi ha mercat, i pels carrers del centre trobem de tot.

Tornem a l’auto i marxem cap al pròxim destí.

Castell de HAAR, el castell mès gran de Holanda. Disposa d’un gran aparcament:

GPS: 52°07’06″N 4°59’03»

Paguem 16,00 € per adult, i 10,00€ per nen (de 4 a 12), i et donen una fitxa que val 5€ pel pàrquing.

La visita pot ser guiada, però nosaltres la fem lliure, a cada sala hi ha unes cartolines amb les explicacions detallades, i en castellà:

Visitem totes les sales:

i donem un tomb pels jardins que son immensos.

Decidim anar fins a l’àrea que tenim escollida per avui, Camperplaats ZEVENHOVEN. A la porta d’entrada hi ha el símbol d’una autocaravana:

GPS: N 52.19518, E 4.77323

És una granja, una casa particular, que disposa d’un espai ajardinat, per unes 5 autos, amb llum i wifi. Al arribar una senyora ens atent molt amablement, i paguem 12,5€ per nit, amb llum inclosa.

Sopar i dormir d’hora que demà la jornada arrenca súper. Ja hem parlat amb la mestressa de l’Area per saber a quina hora obria la valla, i ens diu q a les 6.