Divendres   08/04/16 – LA FAGEDA

Aquest cap de setmana hem marxat dues autocaravanes, i us expliquem tot lo què hem fet.

Pàrquing de Can Serra (La Fageda) – PERNOCTA

GPS: 42º 09’ 17’’ N / 2º 30’ 59’’ E

Arribem al aparcament i hi trobem 4 furgonetes.

Aparcament de terra, les places estan senyalitzades a terra, ens posem al costat de la caseta del vigilant i ja encarats cap a la sortida, doncs no sabem si hi haurà molta gent o no, però com que demà després de l’excursió per la fageda volem canviar d’aparcament no volem tenir problemes per sortir.
Estacionem i a descansar.
Hem de dir que al estar el aparcament al costat de la carretera se sent el soroll del trànsit.

Dissabte 09/04/16 – LA FAGEDA – VOLCA CROSTCAT – SALT DE CAN BATLLE – SANTA PAU

LA FAGEDA
Al matí apareix el vigilant del pàrquing, ens fan pagar 4€ per estacionar, ni que si has passat la nit és més car, però fa la vista grossa.
Anem a l’esplanada xino-xano, on hi ha estacionats les carrosses amb els cavalls, i agafem tiquet per recorrer la fageda.
Adults 7 € i infants 5€ (De 01 a 05 anys)
Ens deixen pujar a la gossa a la carrossa, doncs és molt tranquil.la i gratis.
Els nens s’ho passen molt bé. El nostre guia es diu Alex i el cavall és un  mascle que es diu «Crusti»
A mig camí baixem de la carrossa, ens fan una petita explicació de l’entorn, ens reciten el poema del Joan Maragall i ens deixen que caminem al nostre ritme un trosset dins la fageda a peu i tornem amb la carrossa fins al pàrquing.

Tornem a l’autocaravana i canviem d’aparcament.

VOLCÀ DEL CROSTCAT
Pàrquing Santa Margarida
GPS: 42º 08’ 52’’ N / 2º 32’ 38’’ E
A l’entrada de l’aparcament hi ha el vigilant que ens fa pagar 4€ una altre cop.
Estacionem l’autocaravana, és un aparcament asfaltat però el terra està amb pendent.
Seguim el itinerari  número 15, de 2,8 km ruta circular, doncs volem veure les Graderes del volcà del Crostcat. Creuem la carretera pel pas de vianants, seguint les indicacions, no té pèrdua està indicat.
És una excursió fàcil per fer amb nens no hi ha gaire desnivell. Tardem una hora aproximadament amb parades incloses.
L’excursió val la pena, les graderes són molt curioses.
Dinem al aparcament.
SALT DE CAN BATLLE
Per la tarda prosseguim per la mateixa carretera direcció Santa Pau, i un cop passat el poble trobem un cartell a la esquerra que indica El Salt de Cant Batlle, però és un camí privat, i un xic més endavant trobem una esplanada per estacionar sense cap problema a la dreta.
GPS: 42º 08’ 59’’ N / 2º 35’ 41’’ E
Seguim el camí marcat, es tracta d’un camí que va paral.lel a la carretera, planer, veiem masies i pastures.

A mà esquerra, al mig d’un camp, veiem la Pedra del Diable, un menhir , però prosseguim endavant.

Tot seguit el camí es divideix i hem d’agafar el camí de la dreta, el que entra al bosc, no està indicat, però no té pèrdua. Seguim pendent avall tot suaument i aviat sentim la remuga del aigua, que ens indica que ja hi som.
Gaudim de les vistes i de l’entorn. Hi ha un pont que travessa la riera de Sant Martí desde on podem gaudir de la bellesa d’aquest salt.
Es tracta d’una excursió d’uns 850 mts molt accessible amb nens.
Quedem encantats, i desfem el camí fins a l’aparcament.

SANTA PAU

Agafem la mateixa carretera, enrere, i ens traslladem fins a l’aparcament d’autobusos que hi ha a Santa Pau, a la sortida del poble a mà dreta. Al arribar veiem que han fet un aparcament de terra amb unes taules de fusta i ens instal.lem.– PERNOCTA
GPS: 42º 08’ 49’’ N / 2º 34’ 05’’ E
Aprofitem per fer quatre compres per sopar.
Sopem i a descansar.

Diumenge 10/04/16 – SANTA PAU – Volcà del Montsacopa (OLOT)

Fem una volteta pel poble de Santa Pau, vila d’orígen medieval.

VOLCÀ MONTSACOPA (OLOT)

Tornem a l’autocaravana i ens desplacem fins a Olot, concretament fins al cementiri, però el aparcament està ple i un home ens indica que uns metres més amunt hi ha una esplanada on hi aparquen els autobusos i així ho fem.
GPS: 42º 11’ 12’’ N / 2º 29’ 04’’ E

Són les 12 del migdia  i el sol apreta, agafem gorres i ens posem crema, doncs ja veiem que la pujada no té cap mena d’ombra. Deixem els gossos a l’autocaravana.
Es puja per una mena d’escales, fetes amb barrots de fusta, estan un xic boterudes i s’ha de vigilar amb els nens per no entropessar i/o relliscar, però ho pugem bé.
És part de l’itinerari número 17, uns 400 mts amb pendent, tardem uns 10-15 minuts en pujar.

Un cop a dalt, trobem l’esglèsia de Sant Francesc, es pot fer tota la volta pel voltant del cràter de volcà i inclús baixar fins al mateix cràter. Així mateix hi ha dues torres de defensa que també són accessibles.

Hi ha bones vistes d’Olot i del seu entorn.
Tornem cap a l’aparcament desfent el camí de pujada,  vigilant amb els nens, doncs rellisca un xic.

Dinem a l’aparcament i donem el cap de setmana per acabat.