Dimecres 07/12/2022 Igualada – Carcassonne – 350 KM 4H

Avui és dia de quil.lòmetres, sortim un cop els nens han acabat els extraescolars. A les 18:30 arrenquem, aquest cop acompanyats per una altre auto, de la Família Jimenez – Hermida.

Ho fem tot de nit, i fent alguna parada per repostar i estirar cames, fina arribar al nostre primer objectiu, fer nit a Carcassonne.

Carcassonne

Al arribar a l’àrea un cartell lluminòs, de color vermell, en indica COMPLET, igualment anem a la màquina per veure si hi ha sort, i res de res.

Àrea de serveis Camping-cars de la Cite – 43.2001 , 2.3528

Pàrquing davant del camping, per vehicles de màxim 8 mts, a 1,7 km del poble. La ciutat medieval es pot visitar fàcilment. Hi ha un camí peatonal, que bordeja el càmping, il.luminat per la nit i que et porta directament al poble.  Disposa de 38 parceles, de pagament entre 12 -18 €. Molt còmode.

A part just a l’entrada al lateral ja hi ha 3 autos fent la nit.

Anem a l’altre punt que teniem mirat:

Pàrquing – 43.1976 , 2.3574

On es tolera l’estacionament, quan l’àrea està plena, gratuït, sense serveis. Es tracta d’un carrer sense sortida, just davant de la rotonda, i il.luminat. Amb un xic de trànsit pel matí. Davant d’una zona verda.

Al arribar no hi ha ningú, ens estacionem ben arrambats, i a sopar s’ha dit. Passem una nit tranquil.la. I al final acompanyats per 2 autocaravanes mes.

A l’altre costat de la rotonda també hi ha un petit estacionament, i està ple d’autos i furgos.

Dijous 08/12/2022 Carcassonne

Ens llevem d’hora i no sabem si intentar entrar a l’Àrea, ho valorem i optem per no moure’ns.

Traiem la Mel a la zona enjardinada de davant, que ens va de perles, i deixem la Mel a l’auto, doncs a dins del castell no permeten l’entrada de gossos.

Esmorzem i sortim ben abrigats, fa un fred que pela, i tenim entrades pel Castell i Muralles, a les 10:30, doncs hem llegit que hi ha sempre molta gent i així estalviem les cues. Les hem comprat per internet, hem pagat 9,5€ adults, i nens gratuïts.

Anem xino-xano pel voral de la carretera, algun tram hi ha vorera, però també hi ha cotxes estacionats i alguna auto, cal anar amb precaució, i amb fila india, però amb uns 20 minuts ja som a la Cité.

Està envoltada per una doble muralla, d’uns 3 km de llargària. Entrem per una porta petita, per accedir al fossat, i de nou una altre porta i ja som a dins de La Cité, conjunt urbà i arquitectònic construït a l’edat mitjana. Disposa d’un preciòs casc antic, i recorrem els seus carrerons, estrets i recargolats, gaudint d’edificis amb façanes amb entremats de fusta, fins arribar al Château Comtal.

Ens escaneigen els codis QR de les entrades, desdel mòbil, creuem per un petit pont, i cap a dins. La visita és lliure, i anem seguint les fletxes blanques.

Tot llegint els panells informatius, que es troben escrits en castellà, anem descobrint les diferents parts i usos del castell.

El seu sistema de defensa és excepcional degut a les seves dimensions, constitueix la major fortalesa d’Europa per la seva complexitat i la qualitat en la seva conservació.

L’Atalaya o torre Pintre, la porta de l’Aude, la Barbacana, el matacan de fusta, … , un petit museu, i torres i més torres, i muralles i més muralles de defensa. Recorrem tot el perímetre enmurellat, gaudint de molt bones vistes en tot moment.

A ls sortida, ens arribem a visitar la Basilique des Saints Nazaire et Celse, i gaudim dels seus magnífics vitralls.

Tornem a l’auto, està xispejant.

Dinem i fem un cafetó, tot fent-la petar una bona estona. Els nens s’ajunten i miren una peli.

Decidim sortir de nou, un cop para de ploure, i ens dirigim cap a la la ciutat de Carcassonne, a gaudir dels Marche du Noël. Tardem uns 30 min.

Creuem el riu Aude tot caminant per Le Pont Vieux, on aprofitem per fer les fotos a Le Cite ben il.luminada

I anem fins a la Square Gambetta, per veure les “Boules Enchantees”, gaudim de l’indret i del munt de llums i figuretes instal.lades:

Seguim fins a la Place Carnot, on hi ha un Marche du Noël, amb una pista de gel al centre, i amb les seves casetes de fusta nadalenques, al seu voltant, amb: creppes, vin chaut, champagne …. I formatge reclette. Petitó però cuquetó.

No ens podem resistir, i sopem allà mateix, uns boníssims entrepans de formatge, pernil salat i ceba.

I ja enfilem el camí de tornada, estem força cansats.

Sortim a estirar les potes amb la mel, i ja ens tanquem a descansar.

Divendres 09/12/2022 Carcassonne – Montauban (Festival Lanternes) – 151 Km – 2h

Avui ens llevem sense pressa. Un cop esmorzats ens posem en marxa, sobre les 10:30, toca conduïr un xic.

Pel camí parem a una Àrea per buidar aigües, grises i negres,  i omplir, tot gratuït.

Àrea Avignonet – Lauragais: 43.3555 , 1.8044

També repostem GLP, a França a casi cada benzinera trobes un punt per repostar. Que fàcil ens ho posen aquí.

L’objectiu d’avui és estacionar a Montauban, doncs hem comprat les entrades online, per accedir al Festival des Lanternes, amb data de reserva, pagant 17€ per adult i 13€ per adolescents, d’11 a 17 anys.

Montauban

Han habilitat un aparcament per autocaravanes, totalment gratuït, en un camp de futbol, de terra, i amb vigilants de seguretat durant el festival:

Aparcament ISSANCHOU  – 44.0287460, 1.3492660

Si li hem de posar un però, és que ha plogut i les pedretes del terra s’enganxen a les sabates, i toca passar l’escombra més sovint.

Al arribar, ja hi ha forces autos, estacionem i a dinar s’ha dit.

Fem un cafetó i fem temps fins les 17:30, que sortim cap al festival, el camí està perfectament indicat amb cartells, no té pèrdua. Ens revisen les motxilles i requisen cantimplores (no ho entenem, a menys que sigui perquè consumeixis a dins), a l’Andrés i la Marta els hi requisen, a nosaltres no, perquè no l’han vist.

Accedim a la zona del festival:

El Festival dels Fanals 2022 aterra a Montauban, Cours Foucault, de l’1 de desembre de 2022 al 5 de febrer de 2023, de les 18:00 a les 23:00.

Quedem bocavadats, gaudim del indret, les escultures il.luminades, ens fan posar els ulls com taronges.

Anem recorrent tot el parc, amunt i avall, passant per totes i cada una de les obres d’art.

Anem fent fotos, a tort i a dret, sense pausa, doncs totes i cadescunes de les estructures ens deixen anonadats.

Si hem de posar un però, seria la zona dels dinosaures, que no porten llums, i no encaixen amb tota la resta d’escultures.

Un cop finalitzada la visita, sortim per la mateixa porta que hem entrat, per recollir les cantimplores requisades.

I tornem xino xano fins a l’aparcament, hi ha les llums del camp de futbol – aparcament d’autos enceses, i 2 vigilants molt amables a  l’entrada. Ho tenen molt ben organitzat.

Peli, sopar i descansar.

Dissabte 10/12/2022 Montauban – Albi 83 Km – 1h 15m + Lautrec 30 Km – 40 min

Hem dormit molt ben acompanyats, amb un munt d’autos i furgos, i amb un silenci exquisit, quin goig.

Esmorzem, traiem la Mel a estirar les potetes i marxem cap al pròxim destí:

Albi

Arribem sobre les 12 a l’àrea:

Àrea d’autos Albi – 43.9334 , 2.1360

Diposa de 50 places gratuïtes, molt tranquil.la, sense llum. A prop del centre. Amb serveis d’aigua. Les places estan un xic inclinades.

Ens estacionem sense problemes, però fa moooooolt fred, ens marca -1. Dinem i fem sobretaula amb el café, els nens aprofiten per jugar, fer deures…

A les 16:30 ens abriguem, amb multicapes, els nens inclús els posem doble pantaló, i ens arribem al centre.

L’Albí, magníficament situada a la vora del riu Tarn, és coneguda com la ciutat roja, doncs els seus edificis estan construïts amb una barreja de totxana vermella i pedra, que la fan ben diferent.

Al ser un dia gris, les fotos no han quedat molt afavorides.

Creuem pel seu Pont Vieux, sobre el riu Tarn. Amb els seus 151 metres, és un dels ponts més antics de França. Construït sobre el 1040, va ser un element defensiu durant la Guerra dels Cent Anys.

Entrem dins d’un edifici, amb apariència de fortalesa, es tracta del Palau de la Berbie, antic palau dels obispes, una joia arquitectònica. Disposa d’un pati d’honor, i rodejat per dues torres, molt ben conservat, actualment alberga el museu de Toulose-Lautrec. Nosaltres passejem pels seus jardins, gaudint d’una esplèndida panoràmica del riu.

Albi està inscrita en el patrimoni mundial de la UNESCO. Un dels edificis més emblemàtics és la Catedral de Santa Cecília, doncs és la catedral més gran de totxana del món i la més gran pintada d’Europa.

Construïda entre el 1282 i el 1480, presenta una decoració interior que ens deixa al.lucinats, 18.500 m2 de frescos, amb una bóveda decorada amb molt de detall. I un gran orgue, amb 4 teclats, d’unes dimensions extraordinàries, data del s. XVIII. Està col.locat a gran alçada. Ens hi estem força estona. Hi ha una zona que és de pagament, 5€ per persona, i ho descartem.

Al sortir, ja es va enfosquint, i estan apunt d’engegar el maping a la façana del Museu. Per tant, fem temps donant de brenar als nens, uns creps i un xic de xocolata calenta, FA MOLT FRED I els nens es queixen.

Gaudim de la projecció, amb la temàtica d’obres d’art, del pintor Henri de Toulouse-Lautrec, és un dels 4 mapings que han instal.lat per les festes de Nadal. Es van repetint desde les 18:00 fins a les 23:00, cada certa estona.

Seguim per la Rue Mariès, i la Rue Timbal, fins arribar a la Place du Vigan, on localitzem el segon Mapping d’avui, aquest ja amb una temàtica més infantil, fa que els nens li prestin més atenció.

Aquí mateix localitzem un gran Arbre de Nadal, les paradetes d’artesants, i atraccions infantils, on destaca una gran carrussel, amb molta alçada.

Seguim, i al mateix carrer, sobre la façana del Teatre Municipal des Lices, un altre mapping, aquest cop amb dibuixos fets per nens, que ens tenen durant uns minuts gaudint de l’espectacle.

I seguim un xic mes, doncs ens falta un maping que fan al Place du Palais, però decidim ja tornar cap a l’auto, els nens es queixen de fred.

Al arribar a l’Àrea, ens traiem totes les capes que portem, i ens traslladem a l’Area d’autos de Lautrec, doncs l’altre autocaravana, amb la que estem compartint aquests dies, s’ha quedat sense bateria i necessiten endollar perquè sino no els funciona la calefacció. Han estat aguantant aquests dies, però com que no fa sol, la bateria no els hi aguanta.

Àrea camping-car Lautrec – 43.7042 , 2.1303

Àrea de pagament amb barrera, disposa de tots els serveis, aigua i llum inclosa. Un xic de trànsit durant el dia, però tranquil durant la nit. En un entorn magnífic, tot verd, i a 900 mt del poble.

Traiem el tiquet, paguem 8€ per 24h, la barrera està en varis idiomes, El pagament inclou tots els serveis inclús la llum. El tiquet ens dona un codi que cal guardar per poder sortir.

Traiem a la Mel i li encanta el lloc, doncs tot és ple d’herbetes, je je.

Sopar i descansar.

Diumenge 11/12/2022 Lautrec – 427 Km – 5 h – Igualada

Hem dormit molt tranquils i endollats, junt amb altres autocaravanes. El terra està tot gebrat.

Esmorzem i ens abriguem per anar a visitar:

Lautrec

és una població classificada com una de les més boniques de França (“Plus beaux village de France”) pel seu patrimoni medieval i històric, tot i ser petit, mereix tenir-lo present.

Sortim xino-xano, i amb uns 10 minuts som al poble, accedim a Place Centrale, on podem gaudir d’una magnífica plaça porxada, els suports de fusta i l’estructura tradicional dels seus edificis fan que sigui un dels racons més bonics. Al centre una font. Cal també mirar al terra i observar que està empedrada.

Passejem per seus carrers, entrem a la Boulangerie, on comprem pa i una coca de full, de sucre amb un toc de llimona, que ens fa babejar. Observem les cases amb entremats de fusta, que tant ens agraden.

Anem fins a la Porta de Caussade, i gaudim d’aquest indret que ha sobreviscut al pas del temps. A l’Edat mitjana, Lautrec posseïa 8 portes a la seva muralla. Aquesta és la millor conservada i més imponent, del segle XIII, les cases que s’apoien en aquesta part de la muralla es conserven intactes.

Just davant un Théâtre de la Caussade, a l’aire lliure,.

on descobrim també una petita sala subterrania, on es conserven restes de 12 silos rodons de l’època galo-romana

Ens enfilem cap a dalt del turó, pujant per un carreró estret, amb escales empinades, i passem per sota d’un arc de pedra, fins al Molí, un vell molí de vent, que produïa farina durant el s.XIX i que encara està en funcionament. El trobem tancat.

I seguim pujant pel camí en forma de cargol, fins arribar a dalt de tot, on trobem El miraddor del Calvari de la Salette, amb unes vistes impresionants al voltant, amb una taula d’orientació que ens permet localitzar els llocs més destacats.

Baixem de nou i anem a visitar la Colegiata Saint-Rémy, va ser construïda el 1394, és un dels edificis més antics de la ciutat. La seva aparença de l’exterior enganya, doncs el seu interior guarda petits-grans tresors, pintures als sostres i parets, un impresionant altar de màrmol. Així com unes bancades, a cada costat, de 13 mts de fusta, un faristol, i la imatge de la Mare de Déu de Montalausin.

Seguim recorrent els seus carrers i anem ja de tornada cap a l’Àrea, molt satisfets de descobrir aquest indret.

Decidim ja començar el viatge de tornada, fem un troç fins a Carcassonne, tot passant per un port de muntanya, on l’entorn ens fa gaudir una bona estona.

Parem a dinar en un petit aparcament al costat del Canal du Midi:

Pàrquing – 43.2309 , 2.3753

Perfecte per estirar les cames, i descansar.

I ja ens posem en marxa fins a casa.

Ha estat una sortideta curta però intensa, i hem gaudit de molt bona companyia. Fins la propera.