Preparatius:

– Sol.licitar targetes sanitàries Europees
– Bombones de butà noves, doncs a França no hi ha les mateixes
– Adaptadors de corrent per l’auto
– Petit diccionari de Francès
– Rutilla

Dia 3/08/2017 – Igualada – Vic

36.390 km inicials
Decidim sortir el mateix dijous al vespre, i anem a pernoctar a l’Area d’autocaravanes de Vic.
41.93444 , 2.24000

Dia 4/08/2017 Vic – Montpeyroux – 537 km

36.470 ki – 8:20 hi
Avui hem passat tot el dia a la carretera. Hem fet 3 trams de 2h aproximadament, amb aturades per descansar.
Arribem sobre les 18:00 a l’Area d’autos de Montpeyroux,
45.624805 , 3.200158

els aparcaments son compartits amb cotxes.
Disposa d’una zona d’habituallament que va amb Jetons q es compren a la granja que hi ha just al davant. La granja permet fer visites.
Ubicada just al costat de l’oficina de turisme i rodejat de camps, ideal pel que portem gossos.
Disposa de WC un xic mes avall de l’oficina de turisme i estan súper nets.
Estirem les cames pel poble, doncs un caminet surt de l’aparcament i amb 2 minuts estem al centre del poble, que és petitonet i gira al voltant d’una torre. Està molt ben conservat.
Tornem a l’auto a sopar i dormir.

Dia 5/08/2017 Montpeyroux – Etretat – 643 km

8:45 hi 37.001 ki
Avui també hem fet 3 trams d’unes 2h i pico cada un, descansant entre cada ells, i fent la parada per dinar un cop passat el intrinculis de carreteres del voltant de París.
Per fi hem arribat a Normandia. Creuem pel Pont Tancarville:
anem fins a Etretat, per carreteres locals, gaudint del paisatge, ens dirigim directament a l’àrea d’autos.
49.700171 , 0.215869
Al entrar al poble ja veiem un munt d’autos aparcades al voral de la carretera, un Pk enorme amb limitador d’alçada, i tot seguit un cartell lluminós de complert a l’entrada de l’area. Però decidim intentar entrar igualment, però la màquina no dona tiquets sinó surt algú. I hem tingut molta sort i una auto es mou, i tant aviat com surt, la màquina ens dona tiquet i cap dins. Costa 8€, sense serveis, hi ha per omplir i buidar pagant 2€.
Aparquem, son les 18, i decidim anar xino-xano fins a la platja, 1,5 km aprox, agafem roba d’abric per si fa aire.
El trajecte es fa fàcilment a peu, el poble és molt cuquetó, cases amb unes teulades molt curioses, i amb façanes que ens deixen bocabadats.
Però lo què impressiona mès és quan arribem al passeig marítim, on podem veure Les Falasies, a cada costat, és a dir uns penya-segats de pedra de color blanc, amb unes formes molt curioses, uns arcs i coves fruit de l’erosió del mar.
El mar està agitat i fa força vent.
Estirem les cames passejant pel passeig marítim fins al búnquer que hi ha al final.
Hi ha la opció de pujar fins dalt del penya-segat però no ho fem. També hi ha la opció d’entrar a la cova del penya-segat però sols es visitable quan hi ha baixa mar i no és el nostre cas.
Desfem el camí fins a l’auto, sopar i dormir.

Dia 6/08/2017 Etretat – Honfleur

37.585 ki 9:45 hi
Marxem de l’àrea, cap a Honfleur, passant pel Pont de Normandia, que creua sobre el riu Sena, fan pagar peatge, 6,30€, però volíem tenir aquesta experiència.
Arribem a l’àrea d’autos Honfleur i ens instal·lem, el tiquet ens costa 11€, amb llum inclosa.
49.418735 , 0.240396
És una àrea molt gran, al costat del port. Hi ha un punt d’informació on ens donen un mapa. Anem xino-xano fins al Naturospace, museu de les papallones i ocells tropicals. Tardem uns 20 min caminant, hem deixat la Tana a l’auto, doncs no permeten entrar animals.
Paguem l’entrada, 6,8€ nens i 8,8€ adult, fa molta calor, es tracta d’un espai petitet acondicionat amb plantes, arbres i flors
on les papallones i ocells estan lliures i volen entre nosaltres. Ens hi estem un bon ratet gaudint de l’espai.
Tornem a l’auto a dinar.
Per la tarda tornem al poble a veure el centre, passejar pels seus carrerons, menjar creps de xoco, i veure l’església de fusta.
Tornem satisfets del dia.

Dia 7/08/2017 Honfleur – Beuvron-en-Auge – 45km

Avui ens ho agafem amb calma.
Anem a Beuvron-en-Auge, el GPS només fa que enviar-nos per carreteretes locals força estretes.
Al arribar al poble, ja ens indiquen l’Area d’autos. Estacionem sense problemes, està rodejat d’Arbres i disposa d’unes taules de pic-nic.
49.186684 , -0.049497
Anem xino-xano fins al punt d’informació, on ens donen un petit plànol del poble, just al costat hi ha WC.
Ens arribem a l’Estanc (Tabac) a buscar el tiquet per pernoctar, ens fan pagar 6€, i ens donen una moneda per l’aigua.

Tornem a l’auto a fer el dinar i a jugar.

Després de brenar anem a estirar les cames pel poble. Es un poble molt cuquetó, però molt petit, dedicat al turisme, està ple d’artesants. Destaquen les seves cases antigues ben conservades. Disposa de pocs serveis, i l’escola la van tancar al 1991, i ara hi ha diferents artesants treballant-hi.
Tornem a l’auto a sopar i dormir.

Dia 8/08/2017 Beuvron-en-Auge – Pont-Erembourg

36685 ki – 10:30 hi
Sortim tard després de buidar i reomplir l’auto amb la fitxa que ens van donar ahir.
Anem fins al Velorail de Pont-Erembourg, disposa d’un Pk gran, el problema és que està plovent.
48°50’59.4″N 0°31’30.3″W
Disposa d’un vagó de tren-restaurant i un altre de museu.
Deixem a la Tana a l’auto.
Decidim fer l’activitat igualment, ens abriguen i agafem paraigües, paguem 20€ per agafar el velorail, i ens diuen q la sortida és a les 12:30.
Son en total uns 13 km, tardem unes 2h en total, és a dir 6,5 km d’anada. Els nens volen pedelar però els hi falta un xic per arribar-hi.
No hi ha casi pendent, a la tornada costa un xic mes, s’ha de vigilar que hi ha 3 creuaments amb camins i s’ha de fer stop.
Quan et trobes un de cara, entre tots s’ha de treure un velorail de la via i tornar-lo a posar, i pesa un munt.
Al final hi ha un aparell per poder girar el velorail.
Tornem a l’auto xops però molt contents.
Dinem al mateix Pk.
Marxem cap a l’Area d’autos de Clecy, el espai reservat és per 5 autos, i quan arribem ja n’hi ha 4, però pel costat i al darrera hi ha més espais però calen les falques, i acabem sent unes 10 autos.

48.918839 , -0.481037

El lloc està molt bé, disposa de taules de pic-nic i un parc infantil. Gratuït, excepte omplir que s’ha de comprar fitxa a la Boulangerie entre d’altres llocs.
Decidim anar al punt d’informació a documentar-nos, i ens arribem al Chemin de Fer Miniature, és a dir, un petit museu del tren, paguem 30€, 6,5€ nens i 8,5€ adults. Ens deixen entrar amb la Tana, arribem justets de temps doncs son les 17:15.
Hi ha un petit tren que ens fa una volta súper curta, hi ha un inflable, i a la part de dalt hi ha un edifici blanc on fan la visita guiada d’una maqueta de trens, la última ès a les 17:45.
La veritat és que no té res de l’altre món, el d’Igualada és molt més detallat, però ho disfrutem igual.
Tornem a l’auto a sopar i dormir.

Dia 9/08/2017 Pont-Erembourg – Foret de Grimbosq – Arromanches

37781ki 10:00 hi
Marxem fins a l’aparcament de la Foret de Grimbosq, aparquem sense problemes.
49.055926 , -0.450431
Fem una petita excursió d’1h, i després ens estem una estoneta al Parc Animalier observant els cérvols.
Tornem a l’auto a dinar.
Marxem fins a Arromanches, i estacionem al Pk del Cinema, paguem 6€ per nit.
49.339424 , -0.613952
Està ple d’autos, i ens situem en front del mar, per gaudir de les vistes.
Fa molt vent, però decidim baixar al poble que es troba a uns 500 MTS amb força pendent.
Anem a la platja, doncs hi ha baixa mar  a veure les restes del port que es va construir per poder desembarcar tot l’armament militar.
Donem un tomb pel poble, hi ha cànons, vehicles militars, agafem unes pizzes to take away. El temps es complica i plou, tornem a l’auto.

Dia 10/08/2017 – Arromanches – Bateries de Longues sur Mer

Avui era dia de descans, però el temps no acompanya, plou i fa molt vent.
Decidim seguir.

Anem fins a les Bateries de Longues sur mer, a 10 km. Disposa d’un gran Pk, i d’una Àrea d’autos a uns 500mts.

Nosaltres ens aparquem al Pk, i aprofitem quan el temps ens dona tregua , per anar al punt d’informació i fer la visita als búnquers, canons i punts de vigilància. Una volta circular.
Tornem a l’auto i passem la resta del dia fent relax.
Ens traslladem al pàrquing d’autos 500 mts, davant del mar, a sobre del penya-segat, podem gaudir de la posta de sol.

Al final som unes 20 autos, a tope.

Dia 11/08/2017 – Bateries de Longues sur Mer – Cementiri Britànic – Museu Overlord

Avui anem al Cementiri Britànic, hi ha un gran Pk, amb zones habilitades per autos, deixem la Tana a l’auto, doncs no està permesa la seva entrada.

49.356692 , -0.852520

Passem per l’arc de seguretat i visitem un xic l’edifici amb projeccions i elements de la guerra.
Seguidament passajem un xic pel cementiri, amb vistes a la platja de Obama.
Decidim anar al Museu Overlord,
49.347913 , -0.857641
que disposa d’unes 10.000 peces de la guerra, i recrea la Batalla de Normandia, amb reproduccions a tamany real, i amb mes de 35 vehicles, carros i canyons. Paguem 7,8€ per adult, menors de 10 anys gratuït.
Anem a l’àrea d’autos, Camping Car Jean Vally,
49.348608 , -0.816438
paguem 10€ nit amb llum inclosa. I agafem una fitxa d’aigua per 1,5€, a l’oficina del Garatge de cotxes. Ens instal.lem, es una zona verda, i molt tranquil.la, acavem sent unes quantes autos.
Just al davant de l’àrea hi ha per omplir i buidar.

Dia 12/08/2017 – Point du Hoc – Le Cambe – Isigny sur Mer

37892 ki – 10:30 hi
Aprofitem per repostar a la sortida de l’Àrea. Esta plovent.
Marxem fins a Point du Hoc, al arribar el primer pk és el habilitat per les autos.
49.392431 , – 0.989898
Estacionem, no està permesa l’entrada de gossos, agafem paraigues i anem xino-xano fins als penya-segats, hi ha uns caminets habilitats , impresiona els grans forats fruits de les bombes, i varis búnquers, un dels quals el tenen acondicionat per accedir al seu interior.
Tot un autèntic espectacle, les vistes al mar donen fe del punt estratègic d’aquest lloc. A la dreta es pot observar les platjes d’Obama i a l’esquerra les de Utah.
Decidim prosseguir i ens arribem al Cementiri de Le Cambe,
49.343145 , -1.025801
el únic cementiri alemany de la regió, és infinitament més petit, sencill i sense grans ostentacions, anomenat el Jardí de la Pau.
Ens sorprén que hi ha 21.222 tombes, i que estan enterrats de dos en dos, i que aquesta necropolis es manté amb donacions de familiars i particulars. Les creus són de color negre, i les inscripcions ens indiquen que la majoria tenien entre 18 i 22 anys.
Intentem anar a la Sidreria que hi ha just al sortir del cementiri, Vergers de Romilly, però només fan visites els dimecres.
Seguim fins a l’Area d’autos de Isigny sur Mer, les places són miniatura, hi ha molts cartells de prohibit estacionar de 10-18, però ens posem en un raconet que no molestem i no incumplim cap cartell, i no som els únics.
49.321520 , -1.104582
La zona és molt xula, doncs estem just davant del canal que dona al mar, amb barquetes atracades.
Dinem.
Aprofitem la tarda estirant le cames i ens arribem a la fàbrica de caramels, Caramels d’Isigny, tardem uns 20 minuts, però al ser cap de setmana no podem veure el procés productiu, però aprofitem per menjar un bon gelat i passar per la botiga a consumir.
Tornem a l’auto i aprofitem per fer compres.
Gaudim de la baixada de la mar, i del cant de les gavines que picotejen sobre el fang.

Dia 13/08/2017 – Isigny sur Mer – Chateau de Balleroy – Fonderie de Cloches

37940ki – 11:00hi
Sortim tard. Ens dirigim directament a Balleroy, a visitar el Chateau y el Museu dels Globus. Disposa d’un aparcament just al davant de l’entrada al Castell.

49.180717 , -0.838757

Deixem a la Tana a l’auto, i anem fins a l’entrada, ens pensavem que estava tancat doncs la tanca principal estava tancada, però s’entra per la porta lateral.

Comprem les entrades per fer la visita i per veure el Museu, paguem 9 € per adult, doncs els nens menors de 7 anys no paguen.
La veritat és que el museu no val la pena, doncs es tracta d’una petita exposició.
La visita la començem a les 12:30 i dura una hora, i la fan en anglés, ni que ens donen un dosier en castellà que ens ho facilita un xic.
El castell és de propietat privada, va ser comprat per Malcom S.Forbes, qui el va fer restaurar i amoblar.
Ens ensenyen unes quantes habitacions: menjador, sala de fumar, diverses habitacions, i un labavo. La veriatat és que ens ha agradat. A part dels jardins de l’entrada que ja son de per si impresionants.
Tornem cap a l’auto i anem a Villedieu-les-Poeles, i estacionem a l’Area d’autos.

48.837256 , -1.224512

Dinem.
Anem a la Fonderie de Cloches, Cornille Havard, que està molt a prop, i fem la visita guiada a les 16:30, paguem 8 € adults i els nens a partir de 6 anys 7 €.
Avui al ser diumenge no estan treballant, la visita la van en francés però ens donen un petit full explicatiu en castellà. La veritat que ens ha agradat molt la visita, doncs és una de les dues úniques empreses que queden d’aquest tipus a França, i es remonta al 1865. Després de la visita al taller, veiem un video molt curtet del procés de fabricació.
Ara lo què més els hi ha agradat als nens és que hi ha la opció de tocar varies campanes, i gaudim dels sons i de les rialles del més petits.

Tornem a l’auto i decidim quedar-nos aquí, doncs hem vist una bugaderia a la part alta del poble,  i ho aprofitem.