Dia 14/08/2017 – Fonderie de Cloches – Mortain – Mont St Michel

38027 ki 9:45 hi
Marxem cap a Mortain, estacionem a l’ Àrea d’autos, des del mateix aparcament ja trobem indicades les 2 Cascades que volem veure, Le Petite Cascade i Le Grande Cascade.

48.64856, -0.94501

La primera intenció era fer només la petita, però la fem amb poqueta estona i decidim fer també l’altre, està tot indicat, la veritat és que ens decepcionen un xic, ni que el entorn és xulo les cascades son molt normaletes.

Tornem a l’auto i marxem cap al Mont S-t Michel.
Al arribar, sols cal seguir les indicacions del pàrquing per autos, és el P8, al entrar hi ha una màquina que et dona el tiquet, son 17€ 24h.
Ens aparquem i dinem.
48.61128, -1.50163
No corre gens d’aire, fa molta xafogor, i és tot un xic agoviant.
Deixem la Tana a l’auto doncs no la deixen pujar ni a l’autobús ni al carro amb caballs.
Està tot molt ben senyalitzat. El autobús es gratuït, i està operatiu fins tard.
Agafem l’autobús i ens seguim agoviant, entre la gent i la calor, anem com sardines. Els nens també s’agovien.
Fem fins a la última parada, uns 500mts abans de l’entrada.
La marea està baixa i decidim fer el primer tomb a peu de sorra. Hi ha molta gent descalsa amb els peus enfangats de color gris, però nosaltres no ens bé de gust, fem un troç fins que ja no podem passar mes pel fang.

Entrem ja dins del Mont St Michelle, i ens enfilem per les muralles, ens fem un fart de pujar escales i a sobre quan arribem a dalt no ens deixen entrar.
Seguim donant la volta per totes les muralles fent una ruta circular.
I per últim, passajem pels carrers, però està tant ple de gent que decidim tornar a l’auto.
Agafem autobús de tornada.
El Àrea hi ha un munt d’autos.
Al vespre decidim tornar a provar sort, a veure si no ens agoviem tant, i ens fa gracia veure-l Il.luminat.
Sobre les 21:30 anem a buscar de nou el autobús, segueix havent-hi gent. I a sobre no trobem lloc per sopar, quasi tots els restaurants tancats, i acabem fent uns entrepans.
Tornem al bus, i a dormir.

Dia 15/08/2017 – Aligator Bay Mont St Michel – Dinan – La Ville Oie

38108ki – 10:30hi
Paguem el Pk abans de sortir, 17,20€.
Anem a veure el Aligator Bay, disposa de Pk per autos.
48.600346 , – 1.512646
Paguem 13€ adults i 8,5€ nens. La veritat que ens ha encantat, ho tenen molt ben adaptat pels nens amb observatoris a dins dels recintes dels rèptils, i passadissos soterrats.
Hi ha una gran varietat de tortugues, inclús una zona per poder-les tocar. Una zona de rèptils. I una zona pels Aligators impressionant.

Seguim la ruta fins al pàrquing d’autos de Dinan, ubicada sota del pont. Avui al ser dia 15 no hem de pagar pel Pk.
48.454200 , -2.038345

El poble està separat en dues zones la primera al costat del canal, i l’altre a la part alta.
Decidim agafar el trenet per pujar a la part alta del poble, però no ens deixen pujar amb la gossa. O sigui que ens partim, i pugem un amb els 2 nens. El trajecte va amb una guia, hi ha la opció de castellà per auriculars, la veritat és que no ens ha agradat, hem estat 1 hora i els nens s’han aburrit. Hem pagat 8€ adult, els nens ens han sortit gratis.
També hi havia gent llogant barquetes per anar pel canal.
Havien llegit molt bones referències  d’aquest lloc i la veritat és que ens ha decepcionant, molta gent i ens hem agoviat un xic.
Marxem cap al pròxim destí una Àrea d’autos a prop del Cap Frehel, a Pleveon, però al ser dia 15 hi ha festa al poble i la tenen tancada.
Ens re-inventem i localitzem una nova àrea, La Ville Oie, disposa de màquina de repostar aigua, 4€ ( un xic car ) però almenys no cal amb polsador sinó smb aixeta i sols es pot pagar amb targeta de crèdit.

Àrea Autos
48 39 01 N 2 21 09 W
Ens instal.lem i traiem el tiquet de pernoctar, també s’ha de fer amb targeta de crèdit, 6€.

Dia 16/08/2017 – La Ville Oie – Cap Frehel – Fort La Late

38220 ki 9:30 hi
Marxem al Cap Frehel, per poder aparcar ens fan pagar 10€, estiguis l’estona que estiguis.
Aparquem i anem a pujar a dalt del far, ens fan pagar 3,5€ adults.

Estirem un xic les cames fins a la punta de tot del Cap, les vistes són molt boniques.

Tornem a l’auto i ens traslladem a Fort La Late, han habilitat un gran aparcament i gratuït, aprofitem per quedar-nos a dinar.
48.664542 , -2.292717
Despres tot xino-xano i amb la gossa, anem fins al Fort, ens fan pagar 3,7 € per nen i 5,7€ per adult, hi ha un munt de gent, i la veritat és que ens decepciona tot plegat, l’únic a destacar és que ens deixen entrar amb la Tana i que a l’entrada tenen aigua pels gossos.

Tornem a l’auto i anem fins a l’Àrea d’autos de Plevenon, és gratuïta, i per omplir aigua 2,3€ amb jeton que es pot comprar a la Boulangerie.
48.655725 , -2.328049
La veritat és que està súper bé, al costat d’una zona verda i amb camps de blat, molt recomanable i tranquil.la.

Dia 17/08/2017 – Plage de la Fosse – Abbaye Beauport – Ille de Brehat

El temps no ens acompanya, però decidim anar a la Plage de la Fosse, que disposa d’aparcament per les autos però sols és possible de 8:00 a 22:00, per tant, ens despertem d’hora i anem cap allà.
Pàrquing 48 39’46»N, 2 20’40»W
Esmorzem tranquil.lament i baixem xino-xano cap a la platja, deixem a la Tana a l’auto doncs durant el dia no està permès l’accés de gossos durant el dia.

Els nens disfruten de valent, no hi ha ni cristo, doncs està apunt de ploure, ens estem un ratet, inclús ens banyem.
La tornada a l’auto fa pujada, però qui algo vol, algo li costa.
Decidim anar a l’àrea d’autos per omplir i buidar, i dinar tranquil.lament.
Marxem fins a l’Abadia de Beauport.
38235 ki – 15:00
Al arribar el parquing està ple de cotxes i mal aparcats, és un cristo.
Al final a la sortida ens aparquem al parquing d’autobusos, hem tingut molta sort.
Pàrquing 48 46’03»N, 3 01’18»W
Anem a l’entrada de l’abadia, i paguem entrada familiar, 2 adults i 2 nens, 16 €, la veritat és que és curiòs l’edifici, ens donen informació en anglès, i ens fem la visita pel nostre compte.

Sortim satisfets.
Ens traslladem al pàrquing de la Illa de Brehat, hi ha una zona per autos, a l’entrada ens informen que el pagament és de 24h.
Pàrquing 48 49’11»N, 3 01’13»W

ens aparquem i a descansar i gaudir de les vistes, doncs hi ha un munt d’illes petitones.

Dia 18/08/2017 – Ille de Brehat

Anem cap a l’embarcader, escollim la opció de Tour i Creuar l’illa, paguem 15€ adult i 11€ nens, agafem el de les 9:30, ens permeten pujar la gossa.

Ens situem a fora a la part de davant del vaixell, amb un costadet per no molestar amb la gossa, ens abriguem doncs es gira aire, i ens veiem obligats a posar els cangurs doncs un núbol es fa la gitza i ens deixa xops com polls, el cirqüit dura uns 40 minuts, i disfrutem del moment, ens ensenyen les diferents illes i els fars de la Ille de Brehat.

Ens deixa a La Illa Sud de Brehat, a l’embarcader (cala 3), doncs hi ha baixa mar. Es tracta d’una Illa que no està permesa la circulació de cotxes. És una petita illa d’uns 3,5 km de llarg i 1,5 km d’ample.
Per acedir a l’illa ens fan passar per una passarel.la de formigó. Un cop allà seguim direcció a Le Bourg, allà al punt d’informació agafem un plànol i decidim fer un tomb fins al pont ar Prat, que conecta amb la Illa Nord, la veritat és que ens sorprén doncs tot son carrerons i petits caminets, el problema és que hi han de conviure els peatons i les bicicletes, i està clar que no tothom té la mateixa educació, i en més d’un cop ens emportem un susto. Decidim tornar cap a le bourg a dinar d’hora, doncs amb el munt de gent que anem veient més val assegurar el tir, la nostra sorpresa és que novament no ens posen cap problema per entrar dins del restaurant amb la gossa. Dinem súper bé i tranquils.
Decidim a la tarda, anar cap a la platja Guerizdo, per caminets interiors, i ara si que disfrutem, doncs no trobem massificació de gent ni bicicletes, disfrutant de la vegetació, agapantus gegants, i cales de bellesa indescriptible.
Al arribar a la platja, els nens no ho dubten ni un moment i cap a terrejar s’ha dit. Disfrutem malgrat fa força vent, fins que que molt valents els nens es posen a l’aigua i a nedar s’ha dit.
Recollim i seguim per caminets fins al Port Clos i afagem el vaixell de tornada a les 16:00, aquesta vegada desde la Cale 1, doncs la marea ja està pujant.
Ens situem a la part de davant del vaixell i quedem xops com polls, doncs el vent aixeca les onades i al xocar amb el vaixell ens rega de cap a peus.
Anem fins a l’auto a eixugar-nos.
Decidim marxar abans de les 18:00, per no haver de pagar 2 dies, doncs el terra és amb pendent i no hem aconseguit estar a nivell, preferim buscar una àrea d’autos millor.
Paguem el tiquet, 7€, i marxem
38330 ki 17:30 hi
Area d’autos de Paimpol:
48 46’29N 3 02’25»W
Al arribar hi ha una màquina de treure tiquets, amb targeta de crèdit, paguem 8€, per nit, amb llum i aigua, ens dona un codi que cal teclejar per obrir la barrera.
Ens instal.lem i a descansar.

Dia 19/08/2017 – Ille de Brehat – Trégastel

Aprofitem carregar aigua, i buidar. L’Area ha estat súper bé.
Marxem cap a Trégastel.
38.337 ki 10:15 hi
Estacionem al parquing de l’Aquarium, tenim sort, doncs està força ple.
48 49’27»N , 3 29’54»W
Deixem a la Tana a l’auto.

Decidim visitar l’Aquarium, paguem pac familiar 22,70 €, el lloc és molt curiòs, doncs està ubicat entre els blocs de granit de color rosa que caracterítzen aquesta costa.
Al entrar hi ha unes piscines amb peixos actòctons, i el cuidador ens treu un cranc i ens el deixa tocar, després hi ha 3 sales amb aquaris i n’hi ha un que els nens poden entrar a dins de la peixera, a traves d’un passadís, i treure el cap per una bombolla interior.
La veritat és que ens decepciona un xic, doncs és molt petit pel preu que té.
Anem a estirar les cames, com que hi ha baixamar, anem a donar un tomb per les grans i curioses roques de granit rosa, i busquem petxines, cargols, pedretes, i ens quedem una bona estona fins que el mar va pujant i ens va fent recolar.

Decidim quedar-nos a dinar.
Després baixem a la platja, el poble està de festa, i ens quedem observant uns vols acrobàtics d’avions, unes curses de velers, …. Els nens juguen a la platja terrejant.
Decidim marxar cap a l’auto i anar cap a l’Area per trobar lloc, ens consta un xic sortir del pàrquing, doncs està ple de cotxes mal aparcats.
Al arribar a l’Area, novament, una màquina amb targeta de crèdit, traiem el tiquet de dormir, 8€ i cap dins. Està força ple, marca que queden sols lliures 6 places.
48 49’27»N, 3 29’54»W
A descansar.

Dia 20/08/2017 – Trégastel – Huelogat

38375 ki 10:30 hi
Buidem i omplim abans de sortir amb el mateix preu de la pernocta. Per poder aixecat la barrera cal teclejar el codi que ens van donar en el tiquet.
Anem fins a l’Area d’autos de Huelogat, es troba just davant del càmping municipal.
Aprofitem primer per dinar.
Des de la mateixa àrea hi ha un caminet que va voreixant el llac, uns 800mts, fins que creuem el petit pont, i des d’allà mateix ja surt el caminet, Sendier pittoresque n 1, el començament és lo més impresionant, doncs s’ha de passar entre grans roques, tots els troncs dels arbres i les pedres són verdes, doncs estan coberts de molsa. Trobem força gent, el lloc és molt xulo sino fos perquè la gent és poc respectosa i inclús un xic temerària, emparrant-se per sobre de les roques, i saltant d’una a altre.
Pel camí hi ha vàris punts indicats, Grotte du Diable, Le Theatre de Verdure, Le Ménage de la Vierge, Le Vieus Pont Rouge, La Mare aux Sangliers, La Grotte d’Artus, La Roc he Tremblante,….

Nosaltres un cop vam arribar a la Mare aux Sangliers vam desfer el camí recorregut.
Tornem a l’auto força satisfets.