Dia 21/08/2017 – Huelogat – Punta de Raz – Lacronan

38448 ki 10:45 hi
Avui fem una tirada llargueta, anem fins al parquing de Punta de Raz, al arribar hi ha força boira i no es veu res, o sigui que decidim dinar tranquil.lament i veure com avança el dia.
48 02’12»N, 4 43’04»W
Sobre 15:30 la boira s’obre un xic i decidim aprofitar-ho, però deixem a la Tana a l’auto doncs fa molta calor i no hi hauran ombres.
Agafem el Sentier cotier, el que va pel costat de la costa, és d’1,7 km d’anada. Però el temps no en acompanya i ens fa la gitza, al arribar al Pointe du Raz no veiem casi res, la idea era tornar pel el GR, però la boira ens dificulta la visió i per tant, retornem pel mateix camí que hem fet.

Marxem cap a Lacronan, prèvi pagament amb targeta a la sortida pel pàrquing, 6€ dia, hi ha opció de quedar-se a dormir, pagant 15€, sense serveis.
Al arribar a Lacronan, el àrea està a l’entrada del poble, estacionem sense problema doncs ja és tardet.
48 05’54»N, 4 12’45»W

i anem a estirar les cames pel centre del poble, la veritat és que està ben cuidat, els carrers empedrats, les façanes de pedres, amb les teulades de pissarra, i amb forces botiguetes ben integrades.
Tornem a l’auto, no trobem on pagar el aparcament, doncs la oficina d’informació estava tancada o sigui que suposem que demà al matí algú ens ho reclamarà.

Dia 22/08/2017 – Lacronan – Concarneau – Carnac – Rochefort-en-Terre

38580 ki 10:30 hi
Al matí efectivament ens reclamen el pagament del pàrquing 6€.
Marxem cap a Concarneau, a l’Area d’autos
47 52’43»N, 3 55’14»W
es tracta d’un pàrquing mixte, gratuït durant el dia, estacionem i anem xino-xano fins al centre, son uns 600mts, visitem la Ville close, una zona enmurellada, la muralla i l’entrada ens ha encantat, però un cop a dins, la veritat és que estan totlament volcats al turisme, hi ha molta gent, tot són botigues dedicades al turisme, inclus trobem un lloc amb peixos que et netejen els peus… impressionant.. Torne xino-xano fins a l’auto i marxem un xic desencantats.
Seguim cap al nostre pròxim destí Carnac, tenim la intenció d’agafar un trenet turístic que ens passegi,   primer anem a l’area d’autos i està plena, a part està separada del pàrquing d’on surten els trens, o sigui que decidim provar sort i entrem al pàrquing i tenen una zona per autos, 10 places, però algunes d’elles hi ha cotxes estacionats, però tenim sort i aparquem. Fa moltíssima calor, no corre l’aire.
Decidim dinar i esperar que baixi un xic el sol.
Agafem el trenet, i ens deixen pujar la gossa, paguem 7,5€ adults i 4,5€ nens. El cirqüit dura uns 50 minuts, voliem veure Les Menhirs, ens passeja i ens passa pels Alignements de Kerlescan, Kermario i du Ménec, el trenet disposa de casquets higiènics i amb castellà, la veritat és que és força acceptable la relació preu i servei.
Tornem a l’auto i agoviats per la calor decidim avançar en la nostra ruta i ens traslladem fins a Rochefort-en-Terre, just abans d’arribar al poble ja està indicat.
47 41’57»N, 2 20’02»W
Hi ha dos pàrquings per autos, un mixte amb cotxes, el P2 asfaltat,  i el P3 per autos i amb gespa però està amb pendent.

Ens instal.lem i final del dia.

Dia 23/08/2017 – Rochefort-en-Terre – Nantes – Le Puy de Fou

38775 ki, 10:45 hi
Al matí sortim a donar un tomb pel poble Rochefort-en-Terre, és un poble molt ben cuidat, amb els carrers empedrats, i façanes molt antigues. Anem fins al castell, és un castell petitó, el veiem sols per fora, però ens ha agradat.

Tornem a l’auto i marxem a Nantes, no tenim punt gps de cap aparcament, o sigui que ens dirigim al punt GPS de Les Machines de l’Ille.
47.206472; -1.564297
Al arribar, donem voltes pels carrers dels voltants del pàrquing de l’Ille, doncs el aparcament és un edifici de varies plantes, sols aptes pels cotxes. Al cap d’un ratet, aconseguim aparcar. Anem xino-xano, veiem una llarga cua per accedir a la Galerie del Machines, lo qual ho descartem insofacto, i seguim fins que localitzem al Elefant gegant, va circulant molt lentament i ruixant amb la seva trompa a petits i grans, impresiona el seu tamany i els seus moviments.
L’elefant estaciona al gran carrussel de 3 pisos de Mondes Marins, els nens insisteixen i traiem els tiquets per visitar-lo i pujar-hi, paguem 8,5€ els adjults i 6,90€ els nens. La veritat és que el preu no s’ho val, però ja que hi ere’m…
Tornem a l’auto a dinar i marxem cap a l’àrea d’autos del parc d’espectacles Le Puy du Fou. Agafem el punt GPS de la pàgina web:

46.8942457, -0.9243663

Al arribar està perfectament indicat, s’ha d’agafar tiquet perquè s’obri la barrera, hi ha un munt d’autos, però l’area és molt gran. Disposa de WC, i de pa cada matí de 7:30-9:30. Hi ha un guia del parc que t’assessora dels dubtes que tinguis, nosaltres estavem preocupats per la gossa, doncs l’Area no disposa de cap ombra.
Ens informen que demà el pàrquing del parc obra a les 8:00 i si li diem als nois de l’aparcament que portem un gos, ens deixaran passar i posar-nos sota la sobra dels arbres.
Aprofitem per buidar i omplir, previ pagament al caixer per obtenir 1 jetton, 2€.
Hi ha servei de bus gràtis fins al parc, en els cartells informa que és en unes hores en concret.
Nosaltres l’agafem per acostar-nos a les guixetes a comprar les entrades per l’endemà. Però ja no hi ha ningú i les comprem allà mateix al caixer: 38,00 € , 27€ nens.
Tornem a l’Area amb el bus.
Sopar i descansar.

Dia 24/08/2017 – Le Puy de Fou

Ens llevem a les 7:00, comprem el pa a les 7:30, i a les 7:50 estem a la barrera del parc per poder entrar, tenim la Tana al davant, per poder ensenyar-la als aparca-cotxes. A les 8:00 en punt obren la barrera i lo primer que ens diuen és que les autos han d’estacionar a l’Area d’autos, però quan li ensenyem la Tana, ens diu que endavant que cap problema que ens posem on ens vagi bé. Aparquem  sota d’un arbre enorme que cobreix tota l’auto, ara ja estem tranquils, esmorzem i ens preparem per la jornada.
L’aparcament està súper bé, doncs està a 5 minuts de l’entrada del parc, i per tant ens permet còmodament poder treure la Tana a passejar, un parell de cops.

Primer passem per un arc de seguretat, i després arribem a l’entrada del parc, el parc obre les portes a les 9:30, ni que el parc obra realment a les 10:00. Hi ha molta gent, però ens armem de paciència.
La veritat és que val la pena, els nens i no tant nens disfrutem de TOTS els espectacles, la veritat és que el nom del parc se’l mareix: LE GRAN PARC PUY DU FOU, efectes especials, escenaris enormes….
Nosaltres vam optar per organitzar-nos i veure tots els espectacles recomamats, que van ser 6: Le signe du Triomphe, Les Vikings, Le Bal des Oiseaux Fantomes, Le secret de la Lance, Mousquetaire de Richelieu, Le Dernier Panache
Vam haver de correr un xic, per encaixar-los tots, però ho vam aconseguir.
Vam fer cues, i vam passar calor, però a cada espectacle obren les portes 30 min abans, per no fer esperar tant a la gent, els escenaris són enormes i hi cap un munt de gent.
Sobre les 20:00 vam anar a l’auto a fer entrepans per sopar i vam tornar al parc a veure el espectacle nocturn: Les Orgues de Feu, no tinc paraules… s’ha de veure….
IMPRESIONANT, un fi de vacances molt xulo.
Tornem a l’Àrea d’autos a dormir.

Dia 25/08/2017 – Le puy du Fou – Buzet sur Baise

38948 ki – 10:45 hi
Tornem ja cap a casa fem un tram d’uns 400 km, fem 2 hores de cotxe i dinem, i fem 2 hores de cotxe i descansem, per dossificar-ho.
Parem a l’Area d’autos de Buzet sur Baise, a 5 km de l’autopista, al costat d’un port de vaixells, al costat d’un canal, ple de barquetes, la veritat és que és molt tranquil.
44.2574087, 0.3063036

Dia 26/08/2017- Buzet sur Baise – Igualada

Dia de carretera i manta, i de tancar unes
vacances on hem gaudit, en família, d’un munt de vivències….