Aquest cap de setmana, davant la insistència del Jan, decidim anar a esquiar. L’any passat no va ser possible pel tema del Covid, i ho teníem posposat.

Anem a llogar esquís i botes pels nens. També repassem que tota la roba d’esquí (mitjons, guants, casc, ulleres, pantalons i anoracs) ens vagin bé, i anem a buscar allò que hem de canviar.

Recollim l’auto el dijous al vespre, i la portem a casa per endollar i carregar bé les bateries. I comencem a preparar la logística, la veritat és que és un xic angoixant, fins a tenir-ho tot preparat.

Divendres 28 de gener 2022 – Igualada – Port Ainé – 185 km – 2h 45 m

Recollim nens a anglès, i marxem allà les 19:30. Anem cap a Port Ainé, passant per Agramunt i pel Port de Comiols.

Al agafar la carretera a Rialp que puja fins a por Ainé, se’ns creua un teixó, que xulo…. El terra de la carretera està plena de forats, i molts bonys, cal anar tranquil.lament.

GPS: 42.428567 , 1.212729

En arribar al pàrquing, ja hi ha el cartell de pàrquing d’autocaravanes. És d’agrair que siguem benvinguts, i que se’ns permeti estacionar i pernoctar amb els nostres vehicles. Ens aparquem sense problemes, hi ha un munt de furgos i autos. Aquest aparcament està força pla, és gratuït, no disposa de serveis, però si té contenidors de reciclatge,

Engeguem la calefacció, sopar i dormir.

Dissabte 29 de gener 2022

Al matí, anem a buscar els fortfaits, els nens encara paguen com a nens, doncs tenen 11 anys. Comprem el pack familiar:

2 dies x 2 adults x 2 juniors i assegurances 266€

Ens donen unes targetes que son reciclables i es poden recarregar on-line, tota una novetat, i ho trobem molt encertat.

També contractem un monitor per avui dissabte, de 12 a 14, 1dia x 2hores x 2 alumnes 86€, perquè els nens puguin repassar conceptes. Els nens no hi estan gens d’acord.

Esmorzem, anem a treure la Mel a fer les seves necessitats i comencem la logística, …. Uff.

Deixem la Mel a l’auto, amb la calefacció posada al mínim, i està encantada.

Des del mateix pàrquing accedim a les pistes, és tot un luxe. Concretament accedim al telecadira que ens puja a dalt de tot.

Baixem per les pistes verdes, doncs els nens i no tant nens, estem rovellats:

I després una estona amb el monitor. Mentre nosaltres aprofitem per fer unes quantes baixades solets…

Parem al restaurant, i agafem entrepans i patates, que entren molt bé. Fa molt sol.

Després de dinar, el Jan i el Jordi, aprofiten per fer unes quantes baixades mes. I l’Ona i jo, anem a l’auto, que ja en tenim prou.

Els nens passen la tarda fent deures, i figures geomètriques.

Tornem a treure la Mel, timba de cartes, sopar i dormir.

Diumenge 30 de gener 2022

Avui és un dia especial, el papa fa anys. I li fem bufar una espelma que tenim a l’auto mentre esmorzem. Ens conformem amb poc.

Traiem la Mel a fer les seves necessitats, i tornem a guarnir-nos per anar a esquiar.

Fa un dia esplèndid, i passem calor. El Jan ja es troba còmode sobre els esquís i ja li ha agafat el «tranquillo». L’ Ona es queixa de que li fa mal una bota, i decidim fer dos grup, els nois per un costat i les noies per l’altre, així, cadascú pot anar al seu ritme.

Tornem a anar a dinar al restaurant de pistes, entrepans i patates. Les noies retirem cap a l’auto, i els nois van «gas a fondo», i fan unes quantes baixades mes.

Anem recollint, fem volar el dron, per fer fotos aèries, ni que se’ns descontrola el tema i quasi l’estampem, hem de practicar més.

Cap a les 16:30 ja anem tornant cap a casa.

Parem a buidar a l’Àrea d’autos de Rialp:

GPS: 42.438975, 1.133979

És gratuïta, amb serveis d’aigua. Trobem l’aigua parada, però almenys podem buidar grises i negres. Portem aigua amb garrafes per poder netejar el “poti”

I ja retornem cap a casa. Cansats i satisfets.