Divendres 31/05/19 Igualada-Sant Feliu de Pallerols

Avui tenim moltes ganes de sortir, o sigui que preparem l’auto i anem a dormir a Sant Feliu de Pallerols, just davant de l’antiga estació de tren, ara reconvertida amb Bar i punt d’informació (disposa de WC i dutxa).

GPS: 42°04’41″N 2°30’16″E

Tant bon punt aparquem, sopem i a dormir. Fresqueja. Estem just davant de la Via verda, Ruta del Carrilet I.

Dissabte 01/06/19 – Sant Feliu de Pallerols – Itinerari 23 (Fonts) – Itinerari 18 (Centre Històric)

Ens llevem tard, i després de valorar totes les opcions que tenim decidim sortir a estirar les cames, per seguir l’itinerari 23. (Pintat en marro al mapa). Un cop untats de crema, ens calcem bé, i agafem gorra i ulleres de sol, i motxilla amb aigua.

Sortim des de davant de l’antiga estació i al senyal de Stop girem cap a la dreta, travessen el Riu Brugent i els arbres d’en Casals, pel tram comú amb l’itinerari 28. I seguim amunt, fins a trobar el rètol que indica a la dreta la Fàbrega. Tot aquest tram és asfaltat, lo què li treu encant a l’excursió, i a ple sol, però val la pena.

Tot el camí està indicat, i hi ha varis ramals, en algun punt s’ha de fer servir la intuïció, i veiem:

* Font de la Fàbrega

* Font del Molí Nou

* Moli can Mates

* Font Grossa

Tot el camí és pràcticament planer, excepte la Font Grossa, que és tota de pujada, al arribar-hi es pot seguir caminant 5 min mes, fins a la mina de la Font Grossa (o cova) on hi ha un Magnífic Castanyer, nosaltres anàvem un xic cansats, i ho deixem per un altre dia.

* Pou de Glaç

* Font del Mosquer

En aquesta última baixa molt poca aigua.

Aquí hauríem d’haver trobat l’enllaç amb la via verda, i el Pont del Ferro, però no ho localitzem i tornem pel tram asfaltat, on costa resistir la calor, però ha valgut la pena.

Un cop a l’estació nosaltres ho donem per acabat, doncs hem fet unes 2,5 hores, i creiem que uns 6 km. L’itinerari segueix, però estem cansats. Al tríptic parla que l’excursió és de 3,5 km, però això és fins la font grossa, per tant és el doble.

La veritat es que gaudir d’aquests espais, emboscats , verds amb ombres i aigua, és molt bucòlic.

Anem a l’auto a reposar i dinar.

Cap al tard anem a buscar un parell de tresors amagats, doncs St Feliu de Pallerols disposa d’una ruta de Geocatching, con que no sabem com funciona, ens descarreguem una aplicació, i localitzem 2 tresors.

Fem un tomb pel poble, portem imprès l’itinerari 18, i anem gaudint dels racons, hi ha panells informatius, que ens ajuden a contextualitzar-ho encara mès:

Tornem a l’auto a sopar i dormir.

Jan està encaparrat per l’al·lèrgia, però ho auto-gestiona força bé.

Diumenge 02/06/19 – Via Verda Carrilet I (Sant Feliu de Pallerols – Amer- 13,5 km)

Avui toca Via Verda del Carrilet I, el Jan ja fa dies que ens insisteix, hem estat buscant informació:

I veient el desnivell, optem per fer el tram Sant Feliu de Pallerols – Amer, uns 13,5 km. Com que el Jordi té mal d’esquena, decidim fer-ho sols d’anada i que ens reculli a l’antiga estació de tren (al costat Parc dels Bombers) a Amer.

Sortim:

Ha estat una molt bona decisió, hem tardat 1,5h, tot baixada, amb paisatges dels que ens enamoren.

Anem parat per fer fotos, i reposar el cul:

Arribem:

Amer, antiga estació de tren:

GPS: 42°00’40″N 2°35’48″E

Fa molta calor, decidim reposar aquí mateix. I dinar.

Hem descobert que hi ha una àrea d’autos, però hi ha una balla corredora que no està tancada, i aprofitem per buidar:

Tornem cap a casa i donem el cap de setmana per finalitzat, objectiu complert.