Divendres 19/07/19 Igualada – Sant Hilari Sacalm

Avui sortim amb l’objectiu d’anar fins Arbúcies, a l’àrea d’autos:

GPS: N 41º 48′ 51″ / E 02º 31′ 14″

Però al arribar-hi ens la trobem sense ningú, amb senyals de prohibit estacionar i molt abandonada. I no tenim bones sensacions, amb lo qual anem a l’àrea d’autos de Sant Hilari Sacalm:

GPS: N 41º 53′ 04″ / E 02º 30′ 29″

Ja hi havíem estat, fa temps, i ens sorprèn gratament, doncs han adaptat un espai en alçat de l’antic aparcament, per ús exclusiu autos, tot un luxe, amb taules de pic-nic, una barbacoa, i serveis:

Si li hem de posar un però seria que la rampa d’accés patina, i potser seria bo asfaltar-la.

Nit acompanyats de varies autos, i molt tranquils amb el soroll dels ocellets de fons.

Dissabte 20/07/2019 Centre Artesà de la Torneria – Antic Balneari Osor – Osor

Ens llevem tard, vaig a l’oficina de turisme a buscar informació, obren a les 10, i planifiquen en funció de tot el material recollit.

Anem al Centre Artesà de la Torneria, molt a prop de l’àrea, tot xino-xano, on 3 artesans ens ensenyen el seu ofici de Torner, obren els dissabtes de 11 a 13, totalment gratuït.

Quedem bocabadats, ens ensenyen en directe com fan amb fusta una baldufa, entre altres meravelles:

Tornem a l’auto i anem fins a l’antic Balneari de la Font Picant, a uns 4 km de Sant Hilari Sacalm, per una carretera amb forces corbes, cal anar tranquil. Tant bon punt veiem una P de pàrquing, cal girar a l’esquerra i entrar dins del pati del Balneari, es una entrada un xic dolenta, és després d’una corba, l’entrada és molt de sobte, és estreta i amb pendent, cal reaccionar ràpid:

Però l’auto hi passa anant en compte.

Al entrar hi ha un timbre. S’ha de pagar 2 € per persona, nens gratuïts, et donen uns gots de plàstic i t’indiquen el recorregut que cal seguir.

Gps: 41.90545 , 2.50696

El Pàrquing és ample, no hi ha cap problema per aparcar.

Fem la ruta per les 4 fonts i anem fent tastets:

– Font Picant, aquesta aigua té un xic d’agulla i té un gust fort

Font Escolàstica, també té un xic d’agulla i els nens no els hi agrada:

Font de Santa Teresa, aquesta és la mes forta de gust, té propietats curatives pel fetge.

Font de St Joan, aquesta ja de gust normal i triomfa pels nens.

Tornem a l’auto i decidim anar fins Olost. Preguntem al Sr de la taquilla com podem girar cap a l’esquerra, doncs la sortida és molt dolenta i no podem girar amb l’auto, i ens diu que sortim rectes i veurem una esplanada amb una cadena, al cap d’uns metres a la dreta, on podrem girar perfectament.

Així ho fem sense problemes.

Cal anar en compte per la carretera, doncs és molt revolada, i amb algunes pedretes caigudes a la carretera.

Al arribar a Osor, trobem varis Pk, i aconseguim aparcar:

Gps: 41.945462 , 2.558543

GPS: N 41°56’43» / E 2°33’30»

Aprofitem que estem a l’ombra per dinar, fa molta calor, i decidim reposar.

Sobre les 17 sortim a fer una volta, seguint les ratlles blaves, es tracta d’un itinerari curtet:

Al final acabem improvisant, doncs al baixar a la riera, les plantes estan massa altes:

Ens sorprenen les libèl·lules:

Tornem a l’auto i decidim tornar a Sant Hilari Sacalm però seguint la carretera, és a dir, sense desfer el camí, farem mes volta però és més bona carretera.

Al arribar a l’àrea d’autos, avui hi ha mès moviment, doncs hi ha autos també a l’esplanada, amb toldos, taules….etc.

Baldufa Gegant

Diumenge 21/07/2019 – Ruta Font de la Formiga – Salt St Martí

Ens llevem d’hora per moure l’auto a un pàrquing que hem localitzat, és a 2,5 km del Àrea.

L’últim tros, és a dir, camí que surt de l’urbanització, fons al Pk, és ample, i tot i ser de grava, està ben compactat i es pot fer amb auto sense problemes:

GPS: 41°53’33″N 2°31’28″E

Un cop aparcats esmorzem tranquil.lament, ens untem de crema, ens calcem les xiruques, i prenem motxilla amb força aigua perquè fa calor, i algun Kit-kat.

Fem la Ruta de la Font de la Formiga, molt ben senyalitzada, amb marques liles i pals amb un dibuix d’un esquirol:

Uns metres mès endavant del Pk ja localitzem el primer indicador, de trencar a l’esquerra, i els indica 6,1 km la Font de les Formigues:

I a partir d’aquí no hi ha pèrdua. El primer tram és molt xulo, tot amb ombres, i amb pocs trams de desnivell, amb molta vegetació i vistes que et captiven:

La primera font que trobem és la Font de les Closes:

I seguim gaudint de l’entorn:

S’arriba a una intersecció, que ens indica que primer hem d’anar a l’esquerra, per veure les dues fonts (aquest tram l’haureu de desfer), i després a la dreta per on tornarem:

I tot seguit trobem la Font del Gavatx:

Seguim fins a la Font de la Formiga:

Havíem llegit que a uns metres es troba el Salt de St Martí, o sigui que activem les orelles i el localitzem:

Aquí aprofitem per recarregar les piles:

I tornem desfent l’últim tram del camí.

Localitzem la Font del Vern:

I seguim, ara el cans ansi ja el notem, a part, el camí va pujant progressivament.

Seguim les línies liles, tot i que trobem a la dreta un camí marcat amb vermell i blanc que també va de tornada, però no ens volem arriscar.

I els últims 2,5 km marcats ens porten per la pista ample de cotxes, amb pujada i sense gaires ombres. Ens costa un xic fer-la, però amb paciència, i fent les parades de rigor, en sortim victoriosos, aquest tram no ens ha agradat, però ho compensa tot lo anterior:

Arribem al auto molt satisfets, els nens de 8 anys, i la nostra gossa Mel, han aguantat com uns campions!!! La Ona diu, els meus peus estan a O de bateria.

Enllaç Wikiloc:

Ruta a peu – Sant Hilari Sacalm (Font de la Formiga)

Una dutxa a l’auto i unes patates ens deixen com nous.

Marxem cap a l’àrea d’autos a dinar, i buidar.

I ja donem per tancat aquest cap de setmana. Ho hem tornat a fer, hem gaudit en família de la nostra terra.