Divendres 21/02/2020- IGUALADA – TORELLÓ

Aquest cap de setmana toca una ruta en Autocaravana per Torelló, el seu Carnestoltes i La Molina.

Sortim d’Igualada sobre les 21.

La Ona està constipada, i amb un xic de mal humor.

Al arribar a l’Àrea d’autos de Torelló, ja hi ha ja 5 autos, estacionem, i endollem.

L’àrea és gratuïta, es tracta d’una parcel·la amb arbres, taules de pic-NIC. El terra no està asfaltat, amb un xic de desnivell per entrar (hem hagut d’alçar l’auto per no tocar amb el cul). Disposa de zona buidatge, i amb 4 punts de llum!!!.

GPS@42°03’00″N 2°15’01″E (504.0 m)

Dissabte 22/02/2020- TORELLÓ – LA MOLINA

Hem dormit perfectes, inclús al matí hem estat acompanyats pel cantar dels ocells.

Esmorzem, agafem una motxilla amb aigua i fruits secs i anem a estirar les cames.

Volíem fer la ruta: Excursió per les colònies de Torelló (Colònia Ymbern i Colònia la Coromina)

Sortim des de la mateixa àrea d’autos, pel camí asfaltat, que va per darrera de les naus industrials:

Fins arribar a la Colònia Ymbern o «El Pelut” és una de les colònies industrials més importants del tram mitjà del riu Ter i de les més interessants de Catalunya.

S’accedeix a la colònia per damunt d’un pont de pedra sobre el riu.

Els habitatges dels obrers, així com els equipaments (fonda, botiga, safareigs, camps d’esports), l’explotació agrícola annexa i sobretot els magnífics jardins, dissenyats per Rubió i Tudurí, i la singularitat dels seus edificis d’estil modernista construïts amb pedra de riu, en fan un exemple únic de colònia industrial a Catalunya.

Una mica d’història :

L’origen modern d’ ”El Pelut” es remunta a l’any 1859 quan Joan Camps va construir una fàbrica o adoberia de pells, que funciona amb l’aigua que sobre de la presa de Can Bassas. A la dècada de 1870 la fàbrica ja es dedicava a l’activitat tèxtil. El 1889 va patir un greu incendi que causà la seva aturada fins al 1892. L’arribada dels fabricants barcelonins Calvet el 1905 va suposar la reconversió de l’establiment industrial en una colònia de grans dimensions. El 1923 “El Pelut” passa a mans dels industrials Ymbern, de Mataró, que mantenen l’activitat tèxtil fins el 2000, un llarg període en el qual modernitzen la producció, instal·len un alternador acoblat a la turbina per produir energia elèctrica i completen els serveis de la colònia.

Seguim la ruta que agafa un xic d’altura i ens permet gaudir d’unes vistes impressionants:

Seguim les marques vermelles i blanques, gaudint de l’entorn:

Finalment arribem a la carretera, la creuem i baixem cap al riu i l’anem vorejant, veiem que la Tempesta Glòria del passat mes de Gener ha arrossegat troncs, plàstics, i trobem un munt de crancs de riu morts:

Al arribar al pont per creuar el Ter, ens quedem al·lucinats, doncs la tempesta s’ha emportat un tros del pont i no podem creuar:

O sigui que ens veiem obligats a retrocedir fins a la carretera i tornar cap a Torelló pel pont principal, no podent visitar la Colònia La Coromina i donem per acabada la visita.

Enllaç wikiloc:

Ruta a peu: Torelló (Colònies)

I ara ens toca … Carnaval !!!!!

A la tarda, després de veure el Barça, ens preparem per anar a la rua del carnestoltes, TERRA ENDINS, doncs a les 19:00 arrenca:

Busquem un lloc per situar-nos i a disfrutar s’ha dit. Tela i tela amb el muntatge de les carrosses:

Això si que són carrosses, lo demès són tonteries…

Amb una potència de so brutal, i aprovisionades totes elles de servei de bar… a nosaltres això ens ha fet mal als ulls, però….

Les disfresses de les comparses estaven súper ben caracteritzades:

Ha estat una bona idea fer aquesta activitat i és que hem gaudit, saltat, ballat, i hem quedat plens de confeti!!

Tornem a l’auto i recollim. Marxem cap a la Molina, així demà ja estem a lloc, la carretera un xic pesada, amb molts revolts.

Pàrquing d’autos la Molina:

N 42.33514, E 1.93385

Al arribar n’hi ha un munt d’estacionades. És tard, anem directament a dormir.

Diumenge 23/02/2020- LA MOLINA

Ens llevem d’hora i anem a buscar els forfaits primer, paguem 240€ per 2 dies, 2 adults i 2 nens.

Esmorzem i comencem el ritual de preparar-nos per esquiar.

Accedim a pistes i passem el matí esquiant.

La neu és neu primavera, i trobem força gent. Fins que aconseguim agafar telecadira del llac, aquí trobem menys gent i esquiem més tranquils, baixant per blaves.

Fa un dia esplèndid.

Dinem un entrepà, i sobre les 15h les noies retirem cap a l’auto. Els nois aprofiten per esquiar una estoneta més.

A descansar, dibuixar, jugar…

Dilluns 24/02/2020 – LA MOLINA

Ens despertem i esmorzem.

I ens preparem per la jornada d’esquí.

Avui hi ha menys gent, però la neu està molt justeta.

Esquiem fins al migdia. I després d’un bon entrepà anem recollint i donem per tancada la temporada d’esquí.

Aquí acabem el nostre cap de setmana llarg fent la ruta en Autocaravana per Torelló, el seu Carnestoltes i La Molina.