Dissabte 30/10/2021 – Igualada – Vilobí del Penedès

Aquest cap de setmana és un xic estrany. El dilluns és festa, però els nens juguen a bàsquet a Igualada avui al matí, o sigui, que complirem primer amb els equips respectius i després sortirem a conèixer un xic mes de la nostra terra, CATALUNYA.

Sortim de casa sobre les 14:30, i anem directes a:

Vilobí del Penedès

Àrea d’autocaravanes GPS: 41.38778 , 1.66361

Al arrivar hi ha dues autocaravanes, i ens estacionem al costat.

Àrea amb 4 places i  tots els serveis d’aigua (blanques, grises i negres), gratuïta, sense llum. Prohibit treure toldos, taules, cadires..etc. Aprofitem per omplir.

Està just davant d’unes pistes esportives cobertes (de sostre, però sense les parets) i d’una piscina  descoberta.

Ens posem a dinar que ja son les 16:00, se’ns ha fet tard, sort que el portàvem fet. La resta del dia, juguem a bàdminton, fem deures, descansem, i anem també a estirar les cames, el Jan i jo, fins a l’Esglèsia de Santa Maria, per fora:

Sopar i a descansar

Diumenge 31/10/2021 – Vilobí del Penedès – Cava Massana Noya

Vilobí es un petit poble que disposa d’uns dels paratges més bonics de la Comarca, el Parc dels Talls, un conjunt format per cinc petits llacs, anomenats tradicionalment “pèlags”, cadascun amb característiques particulars. Aquest paisatge singular i únic és fruit de l’explotació minera de l’extracció del Guix.

Un cop esmorzats, agafem pals, motxilla i xiruques, i sortim a fer una excursió d’uns 9 km. “Vilobí del Penedès, Grabuac, Font de Graus i Espai Natural dels Pèlags”.

El primer tram és per carretera secundària, i se’ns fa un xic pesat, fins arrivar a Grabuac, una masia modernista de Puig i Cadafalch.

A partir d’aquí ja es posem per camins entre vinyes, fa força calor, tot i ser la tardor.

I arrivem a la Font de les Graus, on no baixa aigua, però l’entorn és preciòs, hi ha una alzina enorme, que inclús està apuntalada perquè no caigui.

Aprofitem per fer una parada, i agafar forces, sota una bona ombra, i amb el cul sobre un mur d’una de les masies, seguim la ruta pel costat de les vinyes i descobrim inclús un carretó:

Ens posem per dins del bosc, i busquem bolets, el camí fa un xic de pujada, però el fem sense dificultat.

I ja entrem a la Zona del Parc dels Talls i veiem el Pèlag Gran, les imatges ja ho diuen tot: Espectacular

Després d’una estona d’observació, seguim fins a trobar el segon pèlag, el Pèlag Sec, aquí entrem dins del pèlag, doncs l’han tapat, i podem veure de ben aprop les seves grans dimensions, i la pedrera de guix dessecada de les seves parets:

I tot just al costat trobem el Pèlag Petit, molt rodonet i cuquetó:

I baixem a peus de l’aigua, on veiem un peixet. Reflexa tant l’aigua, que sembla un mirall:

Tornem a pujar, i just davant trobem el Pèlag Fiol, amb forma de mitja lluna, i sense aigua:

I per últim, un xic més allunyat, trobem el Pèlag Llarg, el més urbà, el més brut, ple de canyes, i baixem fins a baix, però no es veu bé, està ple de vegetació, lo millor és desde dalt.

Tornem a l’auto molt satisfets. Un xic cansats i enfangats, fem un pica-pica per recuperar energia.

Dinem i recollim, per traslladar-nos a la finca:

Cava Eudald Massana Noya – Sant Pau d’Ordal

GPS: 41.38111 , 1.78139

Disposa d’aparcament per autocaravanes, per 4 vehicles, màxim 2 nits, obert tot l’any, Sense serveis, gratuïta, cal respecta la tranquil.lista de l’entorn, i cal avisar de l’arribada. Accepten gossos.

Al arrivar no hi ha ningú, el aparcament no està limitat, o sigui que ens estacionem, on hi ha la P de pàrquing, una gran esplanada, amb vistes a la vinya, disposa de contenidors, i sortim a fer un tomb per la finca.

I anem gaudint de la posta de sol.

Fem deures, sopar i dormir.

Dilluns 01/11/2021 Cava Massana Noya – Igualada

Ha estat tota la nit plovent, però sobre les 7 del matí deixa de ploure. Hem dormit amb una tranquil.litat absoluta, de les que costa trobar.

Esmorzem i ens posem els pantalons de treiquin i les xiruques, perquè  Tenim reservat per e-mail la: Visita: ‘’Tots els colors de la vinya’’ – 2h – 20€ Adult, nens gratuït. A les 10 del matí.

Ens acompanya a la visita, una noia, que ens dona tota mena de detalls des del peu de la vinya, la història de la finca, les varietats de raïm (blancs com el Macabeu, Xarel.lo i Perellada…), en aquesta època és fàcil distinguir-los, doncs els blancs no tenen fulles.

o els negres (Caberbet Sauvignon, Merlot…),

La finca disposa de 30 hectàrees de vinya, totes cultivades ecològicament i seguint els principis biodinàmics dels avantpassats. Buscant l’equilibri amb el medi i tots els seus actors (lluna, cucs, marietes,…etc)

Buscant l’equilibri de les plantes (efecte fulla-fruit, per aconseguir una bona fotosíntesis)

I intentant aconseguir un equilibri dels residus, és a dir, que els residus que es generin, a la finca, tornin a incorporar-se a la finca, és a dir, buscant la sostenibilitat.

Prenem una copa de cava rosat, davant dels camps de vinya:

Ens expliquen com omplen les banyes de fems, i els enterren per fer compost. I Posteriorment, ho desenterren i ho dissolen, tot incorporant-ho de nou a la terra.

Per normativa Covid, ens quedem amb les ganes de visitar el Celler, i els seus processos, per tant, ens ho anoten per la pròxima visita.

Degustem això si, un cava, un vi rosat, un vi blanc i un vi negre.

Ens enamora el Vi blanc de l’Avi Ton, que és un Xarel.lo procedent d’una sola vinya plantada al 1945 i amb una fermentació de barrica. Aprofitem per aprovisionament-nos d’algunes ampolles, per compartir amb la família.

Ens quedem a dinar i a gaudir del lloc, ens sentim uns privilegiats, gràcies per deixar estacionar els nostres vehicles (autocaravanes) i poder romandre en aquest indret, tot respectant l’entorn.

Ja anem recollint, i marxem a buidar a :

Lavern

Àrea d’autocaravanes GPS: 41.39528 , 1.76722

Àrea amb tots els serveis d’aigua (blanques, grises i negres), gratuïta, sense llum. Prohibit treure toldos, taules, cadires..etc.

Donant així per tancat, una nova escapada de proximitat, amb molt d’encant i tranquil.litat…