Dimecres 25/12/2019 Igualada – Vinassan 306 km

Iniciem aquí una preciosa i llarga ruta en Autocaravana a Disneyland, Provins i Chateauneuf.

Mapa de la Ruta :

Sortim a les 19:30. Un cop arribat el Pare Noel, cagat el tió i dinat en família, marxem uns dies en autocaravana.

No sabíem on anar, però uns amics ens van comentar que anaven a Disneyland París, vam mirar els carnets que havíem comprat aquest any i els teníem vigents fins el 31/12/2019, o sigui que ens engresquem!!

Parem a dormir a l’Àrea d’autocaravanes de Vinessan:

N 43.20464, E 3.07438

ja hi havíem estat, ni que ara ja és de pagament: 9€, amb llum, i serveis de omplir i buidar inclosos. Amb una barrera d’accés, es paga amb targeta, i et faciliten un codi, que cal marcar a la mateixa màquina per alçar la barrera.

Per nosaltres és perfecte, doncs està a sols 6 km de l’autopista, en un poble, amb zona enjardinada per treure la gossa, i sense cap soroll. Ideal per descansar en ruta.

Dijous 26/12/2019 Vinassan – Disneyland París – 865 km

Ens llevem d’hora i arrenquem 7:15. Pujarem per Valence i Lyon, volem estalviar les retencions de París.

Ens ho prenem amb calma i serenor, anirem fent trams de 3 hores aproximadament per descansar.

Parem a posar benzina i esmorzar son 10:30, i per estirar les potetes de la Mel i les nostres.

Són les 11:15 re-emprenem la ruta. Ens falten 576 km per arribar. Fem canvi de copilot: el Jan em pren el lloc.

Fem una bona tirada, parem a les 15:30. En primer lloc reomplim el dipòsit, i aprofitem per fer el dinar de Sant Esteve, Caldo de Nadal dels tiets, que ens encanta!!

Reprenem la ruta, ens queden 180 km pel destí, son les 16:15. Ara un nou copilot: la Ona

Arribem a Disneyland París !

I ja hi som, arribem a Disneyland París !!

Paguem 10€ de pàrquing per entrar, amb el carnet, sinó les tarifes canvien:

Els nens van a «tope» d’energia, son les 18:15, està plovent un xic.

Anem cap al pàrquing d’autocaravanes, però prèviament anem a buidar, però la zona de buidatge segueix sense estar operativa!! Quin desastre:

Aparquem, i ràpidament ens abriguem (gorro, buff, guants, samarretes tèrmiques, pantalons de treiking i amb malles a sota i anoracs) doncs fa molt fred, i marxem tot seguit cap al parc.

Gaudim de valent fins a les 22:00. Llàstima que plou, i quedem xops com polls. Doncs hem deixat els paraigües a l’auto!!

Tornem a l’auto a descansar, sopar i dormir.

Divendres 27/28/29/30 i 31/12/2019 Disneyland París

Cada dia l’afrontem diferent, però amb una estratègia a seguir, evitar les cues, al nostre entendre impossibles i no fem mes de 40 min. Per això, ens llevem a les 6:00, traiem Mel i fem entrepans per esmorzar per emportar, a les 7:00 llevem els nens i a les 7:30 estem caminant cap al parc i a les 8:00 ja estem al parc.

Cada dia ens fixem 1 atracció inicial, de les que durant el dia tenen mes cues. I fins a les 10:30 anem a «tope» !! I reposen per esmorzar.

Les atraccions que mes ens agraden són: Big Thunder Mountain, Phantom Manor, Peter Pan, Pirates of t’he Caribbean, Buzz, Ratatouille, Star Tours, Mickey i la seva orquestra …

I afegim per primer cop el Crush’s Coaster i Indiana Jones.

Continuem amb les emocions … tots som nens !

Cada dia al migdia vaig a l’auto per treure la Mel a passeig i fer-li un xic de companyia. I de passada dino a l’auto.

El dia 28 a la tarda s’afegeix la família Aguilera – Torres (2 adults, una nena de 6 i una de 8) i ens acoblem els uns als altres fins al Cap d’any.

El 28 i el 30 els dediquem a fer el Parc de l’esquerra, Walt Disney Studio. Amb tots els seus espectacles i atraccions. Cada un dels dies aconseguim fem el parc sencer.

El dia 31 el Parc de Disney Land tanca a les 18:30. I fan el espectacle de cloenda 18:10, un maping sobre la façana del castell amb foc i petards que contemplem bocabadats.

Al acabar hi ha opció de canviar de parc, Walt Disney Studio fins 00:30, però nosaltres escollim anar cap a l’auto per fer sopar de fi d’any!!

Un cop sopats anem a l’altre auto a menjar uns torrons, i el raïm amb les campanades (via mòbil de l’any anterior, doncs ho fem sobre les 22), i inclús una copeta de cava.

Anem a l’auto a dormir i donem per acabat el Parc Disneyland París!!

Ha sigut molt intens però hem fet tot lo què volíem fer.

Dimecres 01/01/2020 Disneyland París – Provins – 58 KM

Ja em passat la nit de cap d’any, encetem el nou any 2020 i continuem amb la nostra ruta en Autocaravana a Disneyland, Provins i Chateauneuf.

Avui amb un xic mes de calma, un cop ben esmorzats marxem cap a Provins, ciutat que va ser declarada Patrimoni de la UNESCO al 2001, pel seu gran valor històric.

Hi ha molta boira i fa fred.

Arrenquem a les 10:15.

En arribar anem a l’àrea d’autocaravanes, i resulta que no hi ha ningú.

N 48.56183 , E 3.27953

Aprofitem per buidar i omplir, no funciona la màquina però tenen una aixeta amb aigua que ja ens fa el fet.

El terra de l’àrea no està asfaltat, i està tot xop:

I decidim aparcar davant oficina de turisme, al pàrquing dels cotxes.

Avui està tot tancat al ser dia 1. Però això no impedeix que fem tota la visita, a peu, pel poble.

Amb mapa a la mà visitem (per fora excepte la Col·legiata que estava oberta):

A) Porta Saint-Jean i les muralles

B) El Graner

C) La Plaça del Châtel

E) Torre Cèsar

F) La Col·legiata de Saint-Quiriace

G) Museu

Al tornar a passar per la Plaça del Châtel ens quedem a dinar una Galete tradicional, deixa’n entrar gossos, però el restaurant és petitó i decidim deixar la Mel a l’auto.

I seguim el recorregut, per pair el dinar:

P) El Caveau du Saint-Esprit

Q) Porta de Jou

I retornem, un tros per sobre les muralles, i també pel costat de les muralles, fins al pàrquing.

Tornem a l’auto, a fer deures, dutxes, jocs i descansar que ja ens toca:

Un cop sopats arriba una auto a l’àrea i decidim moure’ns cap allà, així ens fem companyia!!

Dijous 02/01/2020 Provins – Drosnay – Outines – Châtillon-Sur-Broué – Bailly-le-Franc – Puellemontier – La Ville-aux-Boise – 152 KM

Sortim sense esmorzar, sobre les 9:30, cap al nostre pròxim destí, Drosnay.

Pel camí busquem una Boulangerie, i en trobem una de perfecte, amb pàrquing amb places grans, just al davant mateix, on esmorzem com uns campions:

GPS@48°38’59″N 3°24’24″E

Avui fem un petit tastet de la Ruta d’Esglésies amb entramat de fusta, tot un descobriment:

Visitem les que hem marcat, i les trobem totes obertes excepte la primera:

Seguim amb les esglésies …

Drosnay – Eglise de l’Assumption – 48.578571 , 4.619083

Outines – Eglise St Nicolàs – 48.554465 , 4.650261

Châtillon-Sur-Broué – Eglise de la Nativite de la Vierge – 48.546967 , 4.704451

Bailly-le-Franc – 48.522526 , 4.654436

Anem fins al pròxim poble: Puellemontier, i estacionem just davant de l’Església. Aprofitem per dinar.

Continuem visitant les esglésies …

Sortim a visitar l’Eglise Notre Dame en sa Nativite, on podem gaudir d’una esplèndida vidriera de l’Árbre de Jesé (segle XVI). Son les 16:00 i ve una senyora a tancar la porta, hem anat just a temps.

I fem un tomb pel petit poble, contemplant les pintoresques façanes amb entramat de fusta, que ens captiven.

Continuem la ruta en Autocaravana a Disneyland, Provins i Chateauneuf.

Seguim fins a Montier-en-Der, on hem localitzat una Àrea d’autocaravanes, però en arribar el punt de servei no funciona, i no ens agrada:

N 48.47852 , E 4.76909

Decidim buscar una altre opció, i anem a una petita Àrea a La Ville-aux-Boise:

48.4064 , 4.69072

L’aigua del punt de servei està tancada, però decidim quedar-nos a dormir igualment, doncs ja és fosc i l’àrea és petita (per 3 autos) però «cuquetona» (taules de pic-nic, terra pla del que no t’embrutes els peus, containers de reciclatge), inclús un arbre de Nadal il·luminat que ens fa companyia:

Descobrim una aixeta amb aigua al costat dret de la reixa d’entrada verda de l’església.

Divendres 03/01/2020 – La Ville-aux-Boise – Châteauneuf – Gervans – 501 km

Continuem amb la nostra ruta en Autocaravana a Disneyland, Provins i Chateauneuf.

Avui ens ho prenem amb molta calma, està plovent, teníem varies visites previstes: viaducte Chaumond i Langres (vila medieval).

Però finalment decidim anar a visitar un castell, i posem rumb al Chateau Châteauneuf, a 194 km:

Accueil

El GPS ens fa passar per dins del poble, i a la sortida del poble, al costat del cementiri, han habilitat un pàrquing per autocaravanes :

47.216874 , 4.643136

Aprofitem per dinar i anem xino-xano cap al castell. Paguem 5€ per adults, i nens fins a 12 anys gratuïts.

Ens donen un tríptic informatiu en castellà, i un petit mapa.

Un bonic castell …

El castell és més impressionant per fora que per dins, però ens fa el fet:

A la sortida recorrem el poble, pels seus carrerons. Hi ha moltes cases antigues, amb cartells informatius, és petit però encantador:

Tornem a l’auto sobre les 17:00 i decidim avançar en la ruta.

Parem sobre les 21:00 a una Àrea d’Autocaravanes a Gervans:

45.109001 , 4.83027

El GPS ens fa passar per uns carrers estrets, però l’Àrea està molt bé, a 7 km de l’autopista, i al arribar n’hi ha ja unes quantes d’estacionades:

Dissabte 04/01/2020 Gervans – Igualada – 607 km

Hem dormit súper tranquils, ens despertem i torna a ploure.

Buidem, però no omplim perquè l’aixeta no té rosca.

Arrenquem a les 10:30 hores.

Parem a dinar sobre 13:30h i arrenquem de nou a les 15:00, ens queden pendents 336 km.

Finalment arribem a Igualada, i ja podem dir que ha estat una fantàstica ruta en Autocaravana a Disneyland, Provins i Chateauneuf.